IHC966 Geplaatst 29 juni, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2011 Wat is nu de betere brandstof voor een V6 benzine. Euro 95 of 98? Maakt het nog uit of een motor al 140.000 km heeft gelopen op waarschijnlijk euro 95 en dan overgaan op 98 ? Mvg Harry Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 juni, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2011 een V6 kan in principe gewoon op 95 rijden, de ECU regelt gewoon de ontsteking(en dus het vermogen naar beneden) bij. In de regel loopt de V6 beter op 98 en zal ie procentueel ook zuiniger zijn, wat dan de meerprijs tov 95 weer opheft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 29 juni, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2011 Kan dat gewone 98 zijn of is een V power of Ultimate beter. Maakt het voor het inwendige van de motor en het brandstofsysteem nog wat uit ivm met een eventuele reinigende werking? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 juni, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2011 een paar keer Vpower voor de reiniging kan zeker geen kwaad, Vpower is wel geen 98 maar wel beter als/dan 95. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 29 juni, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2011 Dank je Matthijs, moet toch nog tanken van de week. Zal het eens proberen met 98 en af en toe eens V-Power. Heb het idee dat de auto met airco aan stationair iets meer lawaai maakt. Maar of dat nu aan de motor ligt of aan de aircopomp of ventilator ben ik nog niet helemaal uit. Laat binnenkort wel weten of de brandstof wat heeft geholpen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 9 juli, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2011 Ben een zoektocht gestart naar benzinepompen met 98, maar dat zijn er helaas niet veel meer. Wil wel een goede benzine erin hebben, auto moet nog lang mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2011 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 10 juli, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2011 Helaas heb ik nog geen shell of bp pomp kunnen vinden. Of kan ik er vanuit gaan dat de kwaliteit van bovenstaande pompen ook okay is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Collin Geplaatst 10 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2011 Helaas heb ik nog geen shell of bp pomp kunnen vinden. Of kan ik er vanuit gaan dat de kwaliteit van bovenstaande pompen ook okay is. Benzine per station kan echt verschillen hoe je auto ermee omgaat. Shell / Texaco/ Esso/ Tango /Jet (laatste is Duitsland) vond de Coupe 16V heerlijk, merkloze benzinepompen ging ie van zuipen, roken en stinken als een volleerd kroegtijger. Anders dan bovenstaand krijgt m'n Passat dan ook niet te drinken, dan maar iets meer betalen. Geld kosten doet het toch wel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 10 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2011 Helaas heb ik nog geen shell of bp pomp kunnen vinden. Of kan ik er vanuit gaan dat de kwaliteit van bovenstaande pompen ook okay is. BP Kuipershof Laan van Kuipershof 10, Apeldoorn - 055 5336621 BP Orden - Laan van Orden 322, Apeldoorn - 055 3551771 BP De Hucht - A1 Rijksweg a1, Ugchelen - 055 5334134 Shell Lange Amerikaweg - Lange Amerikaweg 66, Apeldoorn - 055 5380452 Shell Zutphensestraat - Zutphensestraat 74, Apeldoorn - 055 3666805 Shell Express Ankelaarseweg - Anklaarseweg 195, Apeldoorn - 0900 2022720 Shell Marchantstraat - Marchantstraat 37, Apeldoorn - 055 5331683 Shell Express Apeldoorn - Laan van Maten 187, Apeldoorn - 0900 2022720 Shell Kanaal Noord - Kanaal Noord 360, Apeldoorn - 055 3604633 Shell Laan van de Mensenrechten Ln van de Mensenrechten 555, Apeldoorn - 055 5331746 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 10 juli, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2011 Die ken ik wel, maar hebben meestal wel V power maar geen 98. BP pomp bij Autohaas, laan van Kuipershof, is veranderd van merk. Toch bedankt voor de lijst, zal eens beter opletten als ik er eens langs rij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 20 juli, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2011 Heb gisteren bij Tinq 98 getankt. Maar eens kijken hoe die daar op rijdt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ReneR Geplaatst 20 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2011 Witte merk pompen kopen ook vaak restanten op van merk pompen. Dus het kan zijn dat je bij bijv. TinQ gewoon Shell staat te tanken. Ik ga af en toe wel eens bij een TinQ station en zie er regelmatig een Shell tankwagen wagen staan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 derrub Geplaatst 20 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2011 Bij witte pompen of bij Tinq, Avia enz. tank je idd gewoon dezelfde benzine als dat je bij Esso of Shell tank alleen...... dit is (bijna) de pure benzine die rechtstreeks uit de destillatie toren komt. Esso, Shell, Texaco enz. voegen veel meer additieven toe aan de brandstof die er voor zorgen dat de benzine: -a) beter smeert - gelijkmatiger verbrand. -c) (iets) meer verbrandings energie heeft. -d) beter verbrand bij lagere temperaturen waardoor starten bij -10 ook nog lukt. en ga zo maar door.... Het verschil tussen Euro 95 en Euro 98 is het octaangetal. Hoe hoger het octaangetal hoe meer energie er in de benzine zit. Daardoor heb je meer vermogen of (bij gelijk gebruik) wordt de auto zuiniger. V-power benzine (of al die andere V-power achtige benzines) is gewoon euro 95 met meer additieven waardoor er een benzine onstaat die de eigenschappen heeft van een euro 96 of zelfs euro 97 benzine + dat ze zeggen dat het beter voor de motor is. Daarom is het ook duurder aan de pomp. Additieven kosten geld. Waarom zijn dan alle euro 98 pompen verdwenen? Dat komt weer omdat er grof geld wordt betaald door de chemische industrie voor de stof octaan. Het is veel rendabeler om het aan de chemi te verkopen dan het aan te bieden aan de pomp voor die enkeling die het in zijn (veelal getunde) auto wil gooien. En voordat er weer wordt gevraagd hoe ik dit allemaal weet: Ik werk op een Esso raffinaderij en ik heb het even nagevraagd aan de lab mensen. Greetz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robert1987 Geplaatst 20 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2011 Rijden alle benzine motoren er beter op? Tot nu toe heb ik begrepen dat de turbo motoren en V5 en V6 motoren er beter door lopen. Maar zou dat ook bij mijn 1.8 20V zo zijn of bijv. bij een 1.6? Ik rij nu vooral 95 bij Tango vandaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 derrub Geplaatst 20 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2011 in principe rijden alle motoren er beter op. Echter is het effect groter naarmate het vermogen van de motor hoger is. Stel dat het 1 of 2 % scheelt. Dan is die 2% van 200pk beter merkbaar dan van 100 pk. (nu denk ik dat dat wat positief is die 2%) waar het op aan komt is dit. Heb ik het extra geld er voor over per liter voor wat ik er voor terug krijg? Euro 95 is voor mij prima genoeg. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robert1987 Geplaatst 20 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2011 oke bedankt voor de info. Maar wat ik mij nu afvraag, is het technisch ook beter voor de motor? Ik bedoel, onze benzine motor heeft nu dik 255.000 gelopen en als ik hem ''gelukkiger'' kan maken met 98..... Dan wordt ik er misschien ook wel gelukkiger van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 derrub Geplaatst 20 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2011 Dan denk ik dat je beter een paar keer een flesje octaanbooster of injector reiniger of iets dergelijks bij je benzine kan doen dan elke keen 98 tanken. Ik denk dat dat meer (en een sneller) effect heeft. Greetz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 andor Geplaatst 20 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2011 waar haal je een flesje octaanbooster Want me andere auto een spacwagon met een 2.4 gdi motor hoort eigenlijk op 100 octaan in japan maar hij vervuild veel in de motor met 95 /98 [gasklep ,egr,kleppen en de uitlaat stinkt giganties Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 20 juli, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2011 Die additieven had je vroeger toch ook niet en toen liepen motoren toch ook goed? Tja en het milieu he. De meeste pompen hebben 95 en een duurder alternatief met meer additieven, maar helaas geen 98. Er zijn er toch nog genoeg die 98 willen tanken, maar zoals Derrub al aangeeft, er kan op een andere manier meer verdiend worden. Ben benieuwd of ik er veel van ga merken 95 of 98. Groeten, Harry Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2011 weet je wat een flesje octaanbooster kost (tov de paar cent/L meer?) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 derrub Geplaatst 21 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2011 Die additieven had je vroeger toch ook niet en toen liepen motoren toch ook goed? Tja en het milieu he. klopt maar tegenwoordig hebben de motoren hogere compressieverhoudingen, turbo's, milieu eisen, meer vermogen noem maar op. Daar wordt de benzine op aangepast. Die octaanbooster kan je bij de betere automatrerialen zaak halen. Maar zo iets moet je niet bij elke tankbeurt erbij gooien want dat kost idd veel te veel geld. Als je de motor wil reinigen zou ik het er 1 of 2 tankbeurten erbij doen en dan kan je motor er echt wel weer een paar duizend km's tegen aan. (injector reiniger) http://www.wynns.nl/index.php/nl/x/34?cId=24 Dat is volgens mij goedkoper dan steeds maar V-power tanken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2011 Die additieven had je vroeger toch ook niet en toen liepen motoren toch ook goed? Tja en het milieu he. klopt maar tegenwoordig hebben de motoren hogere compressieverhoudingen, turbo's, milieu eisen, meer vermogen noem maar op. Daar wordt de benzine op aangepast. Die octaanbooster kan je bij de betere automatrerialen zaak halen. Maar zo iets moet je niet bij elke tankbeurt erbij gooien want dat kost idd veel te veel geld. Als je de motor wil reinigen zou ik het er 1 of 2 tankbeurten erbij doen en dan kan je motor er echt wel weer een paar duizend km's tegen aan. (injector reiniger) http://www.wynns.nl/index.php/nl/x/34?cId=24 Dat is volgens mij goedkoper dan steeds maar V-power tanken. Octaanbooster is niet om de motor te reinigen... tevens betaal je 8 euro voor een flesje van 325ml. 60x1,55=93,00 euro (95) 60x1,62=97,20 euro (98) verschil 95/98 =4,20 euro is dus ruim goedkoper dan zon flesje.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 derrub Geplaatst 21 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2011 Vdub ik denk dat je me niet goed begrijpt, maar dat komt denk ik omdat ik het een beetje verkeerd opschrijf. De claim die v-power en de rest zegt is dat ze de motor reinigen en dat je meer vermogen krijgt. Wat wordt er dan gereinigd, alles natuurlijk waar de brandstof komt. 5 th gear heeft eens een test gedaan met deze benzine's om te kijken of er echt meer vermogen te meten is en dit bleek idd het geval, alleen was dit bij auto's met normale aantal PK's verwaarloosbaar. Dit effect heeft octaanbooster ook. Wil je de motor reinigen dan is het naar mijn mening goedkoper om 1 of 2 keer per jaar een flesje injector reiniger bij de benzine te doen dan een heel jaar v-power te tanken. "normale" euro 95 is schoon en goed genoeg om een auto een levenlang op te laten lopen. Maar nogmaals dit moet ieder voor zichzelf uitmaken natuurlijk. Greetz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 21 juli, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 juli, 2011 Het gaat mij niet specifiek om het reinigen, maar meer om het goed lopen van de motor. Teveel "zooi"in de motor is ook niet goed denk ik. Het is wel mooi dat ze tegenwoordig met allerlei toevoegingen de boel intern schoon kunnen maken, maar of het allemaal goed is?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 22 juli, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2011 ik gebruikt BP Ultimate Ongelood 98 en in duitsland met 100octaan benzine en dat rijdt lekker Groetjes Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
IHC966
Wat is nu de betere brandstof voor een V6 benzine. Euro 95 of 98?
Maakt het nog uit of een motor al 140.000 km heeft gelopen op waarschijnlijk euro 95 en dan overgaan op 98 ?
Mvg
Harry
Link naar reactie
Delen op andere sites
28 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten