Ga naar inhoud
  • 0

Nieuw model stuur


subdin

Vraag

Hallo allen.

 

Ik probeer me te verdiepen in het veranderen van mijn standaard stuur.

Dit omdat mijn passat 3bg (2003) stuur inmiddels behoorlijk wat slijtage vertoont en omdat het nieuwe model er sportief uit ziet.

 

Ik doel hiermee op het 3spaaks model van Volkswagen incl airbag.

 

Ik heb zelfs met het idee zitten spelen om een "sportstuurtje" te installeren maar dan heb ik geen airbag.

 

Iemand ervaring met het inbouwen van een nieuw model stuur in een 3bg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet hoe ik een foto van mijn huidige stuur moet posten maar het is een 3paaks standaard sportline stuur.

Stel ik wil een r32 stuur uit 2010 oid plaatsen. Gaat dit zonder aanpassingen ivm mijn airbag en zonder stuurnaaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

R32 stuur uit 2010 is van het nieuwe type Golf 5 of 6.

Het bovengenoemde stuur heeft zover ik weet alleen in een Golf 4 of Passat 3B(G) gezeten.

Als je uit die periode een R32 stuur neemt hoef je alleen maar een stuur. Airbag is gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke duidelijk. Dus voor nieuwe(re) modellen is een airbag erbij vereist maar is nog steeds passend.

De modellen van hetzelfde buowjaar of model is plug and play :-).

 

Vind het overigens wel een erg mooi stuur Jeroen.

Nieuw gekocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je voor een nieuw model stuur gaat, moet je in de gaten houden of het airbag systeem 1 of 2 traps is.

Meende dat de laatste modellen 2 traps airbag systemen hebben en dus een andere stekker.

zowiezo als je een afwijkende stekker hebt niet zomaar gaan knutselen als je niet weet wat de gevolgen zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het liefst ga ik voor het nieuwe model natuurlijk.

Een stuur van een golf 6 is wel erg mooi.

Ik gok echter dat die tweetraps zijn en die van mij eentraps.

 

Is dit niet te omzeilen door middel van een weerstand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou dan eens bij de buren op het forum gaan lezen. daar zijn een aantal die een nieuw stuur ingebouwd hebben. Hoe weet ik niet, maar om zomaar een weerstand te gaan solderen lijkt me een beetje erg kort door de bocht.

Je bent toch met een soort van explosief aan 't spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik keek overigens op menig "tuning" site waarbij een lederen sportstuurtje voor 50€ al te verkrijgen is. Daarnaast moet ik alleen nog een stuurnaaf kopen.

Het nadeel is dat ik dan geen airbag meer heb..dillema..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Van het weekend een heel sportstuurtje gekocht op een meeting in Dongen.

De naaf voor het stuurtje krijg ik morgen..

 

Hoe het oude stuur demonteren (zonder schade te maken of airbag af te laten gaan?).

 

Het nieuwe stuur heeft namelijk geen airbag en ik weet niet of dit een eis is voor de APK.

zodoende wil ik het oude stuur in z'n geheel opbergen zodat deze weer gemonteerde kan worden bij evt verkopen vd auto of APK.

 

Graag advies :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden