Ga naar inhoud
  • 0

Radiateur lek


Gast Anonymous

Vraag

Gast Anonymous

Beste mede Passat eigenaars,

 

Eerst een klein verhaal dan een paar vragen.

 

Afgelopen zaterdag was ik bij een kennis om lucht, olie en interieur filter te vervangen. Tevens heeft hij er nieuwe olie in gedaan. Zondag was ik bij vrienden op visite met de auto, Passat reed gewoon super, echt niks aan de hand.

 

Gisteren wil ik wegrijden, niet eens 50m verder op staat er heel groot STOP op mijn scherm. Ik stop en opeens verschijnt er op mijn scherm dat ik mijn koelvloeistof moet checken. Ik motorkap open, en tot mijn schrik zat er geen druppel koelmiddel in.

 

Ik had ongeveer 2 a 3 weken geleden netjes bijgevuld. Ik pakte uit mijn schuur wat ik nog had en dat bijgevuld. Eenmaal langs mijn parkeerplaats gelopen voor mijn huis zie ik een enorme plas op de grond. Juist, de koelvloeistof.

 

Had mijn broer gebeld om samen naar garage te rijden, hij kijkt onder de motorkap en ja hoor... niet bij de reservoir zelf maar ergens links van de motor is alles kletsnat. Gauw naar de garage gebracht. Kreeg ik te horen dat mijn radiateur lek is en vervangen moet worden. De prijs (exc. inbouw) €350! Ik schrok me te pletter...

 

Mijn vragen zijn dus:

Klopt het dat de radiateur zo duur is?

Hoe lang duurt de inbouw?

Waardoor kan een radiateur lek raken? Steentje van de snelweg...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik moet zeggen, prijs van de radiateur vind ik erg hoog: kijk eens bij winparts: daar heb je een radiator van Nissens voor veel minder.

Inbouw is niet heel moeilijk: Bumper, grill, binnenbumper, airco radiateur ervanaf en dan vervangen en alles terug bouwen. Prima te doen als je het rust aan doet en goed bekijkt.

Radiateur kan op verschillende manieren lek raken, maar meestal heeft het inderdaad met steentjes te maken. Deze beschadigen de radiateur waardoor deze kan gaan roesten en uiteindelijk kan gaan lekken.

 

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Het probleem doet zich weer voor!

 

Ga morgen naar garage om te kijken wat er aan de hand is.

Ik moet nu bijna om de week koelvloeistof bijvullen!

 

Hou jullie op de hoogte... deze keer wat sneller! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Niet echt nee..

 

Heb je al is opgelet wat voor kleur rook er uit je uitlaat komt? als het constant wit is, rijd je gewoon op koelvloeistof... :shock:

 

Onze Bora had ook hetzelfde probleem als die jij nu hebt, maar wat er toen precies is gedaan weet ik niet.. het is al zo'n 10 jaar geleden gebeurt namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Kom net terug van garage.

 

Het schijnt dat het buisje dat vanuit de koelvloeistof tank naar de motor gaat lek is.

Er zitten kleine gaatjes in en daardoor komt er vloeistof uit.

 

Wordt als het goed is volgende week vervangen. Kosten, ongeveer €125 inc. buis en montage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden