Ga naar inhoud
  • 0

Motor is tijdens rijden uitgevallen


SerkanOzturk

Vraag

Beste forum leden,

 

Ik heb een VW Passat 2.0tdi bouwjaar 2005 (3C).

Vanmiddag vertrok ik van mijn werk richting huis.. Eenmaal op snelweg begon de auto te stotteren en de motor viel uit bij 120km. Gelukkig kon ik nog op tijd aan de kant zetten. Kreeg ook geen enkele melding op dashboard.

ANWB gebeld en na half uur werd de auto weggesleept naar een ANWB filiaal.

Mijn verhaal verteld en de technische man van ANWB begon met zoeken, eerst metingen gedaan alles was prima.

Uitgelezen geen meldingen, heeft nagekeken of er benzine vanuit de brandstof wordt gespoten en kon bij de motor (aan de voorkat) geen benzine krijgen.

Wilde achterin kijken maar kreeg de achterbank niet los.

Vroeg aan mij of ik nogmaals wilde straten en terwijl ik aan het proberen was gaf hij een paar tikken onder de brandstoftank en ja hoor de auto starte weer.

Hij denkt dat de brandstofpomp defect zou kunnen zijn.

Zijn er soortgelijke problemen die bekend komen bij anderen.. Nog even nagebeld en de opvoerpomp van de benzine zou ook defect kunnen zijn.

Gaarne jullie reactie svp.

Alvast bedankt.

 

Serkan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Defecte brandstofpomp in de tank is een veel voorkomend probleem bij de 3C zowel diesel- als benzine-uitvoering, klap op de tank geeft soms even soelaas maar uiteindelijk is het beste om de pomp zo snel mogelijk te laten vervangen. Volgens de wegenwacht, (toen ik zelf vorig jaar met een defecte pomp stil kwam te staan) is het niet alleen een Passat probleem maar komt het bij meerdere VW types veelvuldig voor, ANWB doet hier alleen officieel geen mededeling over. Tankpomp zit niet aan boordcomputer gekoppeld, daarom geen storingsmelding op je dashboard.

Meestal is het wel zo dat ie bij een tank die meer dan halfleeg is begint in te houden, tank je hem weer vol dan is het tijdelijk over tot ie er na een aantal dagen helemaal mee stopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je hebt wel een heel bijzondere uitvoering als je opvoerpomp van de benzine defect is.. je hebt toch een Diesel?

 

Wat veel voorkomt is slechte contacten in de stekker op de opvoerpomp in de tank, dat verklaart misschien het weer functioneren na de klap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen bij de dealer geweest mbt bovenstaand klacht.

Dealer heeft geconstateerd dat de invoerpomp defect zou moeten zijn.. Geen voorraad artikel, wordt uit Duitsland besteld.

Dus afwachten maar, kosten voor zo een invoerpomp bedraagt EUR 310,- incl BTW.

Hopen dat dealer gelijk heeft en dat brandstofpomp niet defect is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry,

 

Ligt misschien aan mij maar.........

 

............ik ben even de draad kwijt in dit verhaal, wanneer je niet meer weet of er een benzine of dieselmotor onder de kap van je eigen Passat zit heb ik maar 1 goede raad, overal van afblijven en naar een goede garage gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden