Ga naar inhoud
  • 0

audi a8 velgen


willemehv

Vraag

ik heb voor 300euro audi a 8 velgen gekocht met wat werk eraan :(

 

de velgen zijn van aluminium en hebben wat last van corrosie

waarschijnlijk door kleine steentjes gekomen die door de blanke lak zijn gebutst tegen de velgen aan

en dan komt er water bij en dan krijg van van die corossie vlekken

 

hieronder is de foto van de ergste velg, de rest van de velgen zijn minder beschadigt :

Foto-JLMK6EXW.jpg

 

 

mijn vraag aan jullie: hoe kan ik dit het beste herstellen?

 

ik heb me schuurmachinetje gepakt en ik heb de blanke lak laag en wat corrosie van die velg afgeschuurt.

daarna heb ik een licht hand schuurpapiertje gepakt met korrel 200 en wat opgepoetst en dit is het resultaat hieronder op deze foto's: Foto-H63WTTBR.jpg

Foto-QTZYCKRN.jpg

 

het zag er niet onaardig uit :| (in iedergeval beter dat wat er voorheen was)

tussen de spaken zit een soort donker grijze lak,

ik wil die zo laten zoals het is omdat die nog mooi strak is.

dus ik dacht zo als ik nou heel die velg zo opschuur en polijst en dan een keer met blankelak erover is goed zat toch?

en weet er toevallig ook iemand waar je naafkappen kan kopen die hierin passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik sluit me aan op het laatste wat diesel986 zegt wanneer je het laat poedercoaten heb je nergens meer last van ook de steentjes kunnen niet veel kwaad meer verrichten omdat er een laag van minstens 75mu op word aangebracht wel is het verstandig om je wielen even opnieuw te laten balanceren doordat er een ongelijke laag poeder op je velgen dan zit maar het blijft de beste oplossing

 

gr, dominiek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor zover ik weet wat de kosten zijn per velg is dit 120 euro per velg maar dan heb je velgen die ook niet gouw meer lelijk eruit zien voor de 1 is het dat waard voor een ander weer niet maar als je de auto wil blijven rijden op die velgen dan is het dat waard want je kan het niet vergelijken met nieuwe velgen en ja je kan elk mogelijke kleur laten doen zelfs chroom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik eerlijk mag zijn probeerde ik de set eerst even te laten balanceren, dingen zijn veel krom.

Maar denk dat ik ze persoonlijk snel ging verkopen, worden nieuw al voor 100 euro de velg zonder band aangeboden, dan heb je geen

werk en ged aan dit set besteed, en dan de banden hiervan bv daarom laten leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

120euro per velg poedercoaten vind ik heel veel geld.

en umm croom vind ik iets te bling bling :roll:

 

ik heb 1 velg voor te proberen nu geschuurt met zown lamellenschijf,

het ging vrijvlug en het resultaat is vrij goed maar nog niet goed genoeg

(ik zal er morgen ven een foto van maken)

maar nu moeten ze eigenlijk nog gepolijst worden op een zo vlugge manier

wand ja met zown delta machientje schuren is ook niet alles

gaaf te hard en je krijgt krassen (ook bij een zachte korrel)

het eenigste waarmee het goedgaat ismet korrel 600 met een handschuurpapiertje dan gaat het best goed

alleen dit duurt eeuwen als ik nog 3velgen moet, dus mischien kan dit ook machinaal gebeuren?

ik heb bij de gamma zown polijst schijf gezien voor in de boormaschine maar gaat dit niet wat langzaam?

weet er iemand waarmee dit kan en hoe moet je dat doen?

:?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je gaat polijsten zorg dan dat je de ervaring hebt want je maakt kans als je het te lang op 1 plek doet dat het polijst vet inbrand en dat krijg je er alleen vanaf door weer te schuren en voor het beste effect kan je het beste electrolitische laten polijsten er zijn best veel bedrijven die dat doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
electrolische polijsten is helemaal niet veel werk je brengt ze weg en je haalt ze op dit kan je zelf niet niet want daar heb je een bak met speciale reactie vloeistof voor nodig en een soort gelijkspanningsaggregator voor nodig die je kan afregelen

 

Klinkt me eerder als hoogglans verdichten wat jij bedoeld, en kost 500 tot 600 euro voor een setje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

update ma 6 juni.

 

ik ben dus gaan schuren :? schuren :? schuren en nog eens schuren :?

 

de velg op deze foto hieronder is nog niet af het is overigens me eerste velg :|

ik moet er hiernaar nog 3 :(

maar het resultaat mag er wezen en ik vind het lang niet slecht.

de rode bolletjes zijn de spaken die zo goed als af zijn de blauwe zijn de spaken waar alleen de lak vanaf geschuurt is

die nog moeten dus :roll:

Foto-Q4J3VZBO.jpg

 

je moet ongeveer 3 tot 4uur schuren rekenen per velg :cry:

maar uiteindelijk is het de moeite waard voor mij,

ik heb geen geld voor nieuwe velgen dus moet het maar opdeze manier

 

 

die velgen die er nu onderzitten die hebben een probleem met mij :mrgreen:

ik vindt ze niet mooi en het is verschrikkelijk voor het oog(zie onderstaande foto)

Foto-838IDCXT.jpg

 

als ik de grote man van VW was dan zou ik zeggen tegen me personeel:

aah aah geen standaart velgen gewoon iedere volkswagen lichtmetalen sport velgen onder iedere auto die waar dan ook de showroom verlaat :mrgreen: kortom allemaal gewoon mooie schoentjes eronder geen lelijke velgen

 

 

(overigens heb ik gisteren een trekhaak gemonteerd onder me passat die ik voor 100euro op de kop had kunnen tikken,

ik moest hem wel helemaal op gaan halen in halsteren maar goed die tank benzine tellen we er ook bij dan,

de verkoper schijnt hier ook op dit forum te staan met zijn oude passat,

ook een zwarte, heb alleen zijn nickname vergeten te vragen)

 

meer foto´s en updates volgen in de komende dagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke en waar kan ik dat polijst setje halen?

maar ik ben bang als ik er commandant of polijst pasta op smeer dan ik um niet meer goed kan ontvetten

je weet hoe gevoellig dat aluminium kan zijn....

ik moet er nog met blanke lak overheen van motip, ben bang dat het niet gaat houden op die rotzooi :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou idd een afbijt middel erop gooien, en lekker op je gemakje verder gaan zoals je nu bezig bent.

Hoe meer liefde en tijd je erin steekt des te meer plezier heb je er straks van als ze er helemaal naar je zin onder liggn.

 

Je bent lekker bezig zo, ben benieuwd naar het eind resultaat

 

Dingen lijken erg veel op die van mij trouwens :D alleen toen ik ze kocht waren ze al gepolijst ;)

 

imag0172i.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden