Onwies Geplaatst 27 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2006 wat zou dit kunnen wezen.......... af fabriek 119 PK na andere chip komt hij net aan de 135PK bij 3700 rpm daarna blijft het vermogen gelijk tot 4500 rpm. dus de vraag is ....waar verlies ik die laatste 20 pk. tot 3700 rpm trekt hij als een beest.(vanaf 1825 Rpm 260 Nm en vanaf 2500 Rpm 272 Nm) Kat= leeg EGR=dicht Lucht M. meter vervangen.. turbo en brandstof druk is goed. vandaag nog ff een andere chip geprobeerd. maar daar licht het niet aan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 27 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2006 Hallo Andries, Het zou kunnen dat je wagen toch niet in de optimale conditie verkeerd, dit zou kunnen dat de vorige eigenaar met de wagen aan het "rausen" is geweest (aannemend dat je hem niet nieuw hebt gekocht) Maar je hebt gewoon een chip omgewisseld met een andere? Ik zou toch eens contact opnemen met een chiptuner zoals JD, want een chip zou je niet zomaar kunnen uitwisselen is mij verteld. Maar ik zou het ook mis kunnen hebben. Een optimale chip zou aangepast moeten zijn aan jou wagen en niet van een ander. Even een andere vraag: hoe heb je dat gemeten? greetz, Richard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Onwies Geplaatst 27 december, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2006 Hallo Andries, Even een andere vraag: hoe heb je dat gemeten? greetz, Richard ik heb hem vandaag op de vermogenstestbank gehad.vandaar dat ik die getallen weet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Onwies Geplaatst 27 december, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2006 Hallo Andries, Maar je hebt gewoon een chip omgewisseld met een andere? Ik zou toch eens contact opnemen met een chiptuner zoals JD, want een chip zou je niet zomaar kunnen uitwisselen is mij verteld. Maar ik zou het ook mis kunnen hebben. Een optimale chip zou aangepast moeten zijn aan jou wagen en niet van een ander. Even een andere vraag: hoe heb je dat gemeten? greetz, Richard de chip is ook niet gewoon om gewisselt dit kan ik ook niet zelf..........dit doet de specialist maar denk zet hier ff m'n probleem neer........... misschien dat iemand weet wat het evt. kan zijn. morgen ga ik ff kijken of ik misschien een vacuum lekage heb of zo........ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 27 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2006 vandaag nog ff een andere chip geprobeerd. maar daar licht het niet aan. Nou het staat er toch 8) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Onwies Geplaatst 27 december, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2006 vandaag nog ff een andere chip geprobeerd. maar daar licht het niet aan. Nou het staat er toch 8) ja door de chipsboer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 28 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2006 Crispy of Lays.. Ik zou het niet weten waar het aan zou kunnen liggen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWV5 Geplaatst 28 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2006 EGR en LMM zijn goed! Kan ook liggen aan onvoldoende lucht of brandstoftoevoer, verstuivers defect, foutieve klepspeling of defecte kleppen. tot 3700 rpm trekt hij als een beest.(vanaf 1825 Rpm 260 Nm en vanaf 2500 Rpm 272 Nm) Kat= leeg EGR=dicht Lucht M. meter vervangen.. turbo en brandstof druk is goed. Mogelijkheid is ook een verkeerd geïnterpreteerd beeld van het vermogen. Je hoort wel vaker dat het vermogen aan de krukas wordt verward met het vermogen op de achterwielen, 20 pk verlies komt hier heel dichtbij in de buurt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2006 Tja.. ik ben ook nog steeds op zoek naar 20pk.. ga volgende week ff weer bij JD rollen.. ook ik heb een AFN(110pk).. ik mis alleen het stukje tussen 150,0 en 170pk.. Bij mij is KAT leeg, EGR volledig weg, weerstand voor terug.. 764-verstuivers Grote IC en nieuwe chip.. Brandstofpomp vervangen.. Ook gaan we binnenkort toch ff kijken wat een grotere turbo doet.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Onwies Geplaatst 28 december, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2006 wat doen de 764-verstuivers bij jou......... zou dat evt ook een optie voor mij zijn,zit er aan te denken om ze binnenkort te vervangen.(weet ik zeker dat ze goed zijn..) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2006 Ze horen normaal gesproken een 110pk na herchippen min. 165pk te geven... alleen er zijn bij mij ook een paar kabouterjes die schijnbaar zitten te slapen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 28 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2006 Misschien heb je kabouter lui in je blok liggen Vdub, die doet alleen maar slapen. Kijk die met die rode pijl heb je in je blok liggen, maar die met de groene pijl moet je hebben, dat is kabouter klus. (dat kon mijn zoontje nog te vertellen ) Sorry die had hij nog tegoed van mij Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2006 Nu meen ik die rechtse toch gezien te hebben... ik meende alleen dat hij het was die die kastedeur tegen je hoofd geslagen heeft.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 28 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2006 Nu meen ik die rechtse toch gezien te hebben... ik meende alleen dat hij het was die die kastedeur tegen je hoofd geslagen heeft.. Voor de slechtzienden onder ons... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 28 december, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 28 december, 2006 whahahahahaaha Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Onwies Geplaatst 6 januari, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2007 wat doen de 764-verstuivers bij jou.........zou dat evt ook een optie voor mij zijn,zit er aan te denken om ze binnenkort te vervangen.(weet ik zeker dat ze goed zijn..) na wat links en rechts te hebben geinformeerd. denk ik dat mijn verstuivers idd aan vervanging toe zijn,altans de norzzles die in de verstuivers zitten. dus ga ik binnenkort ff bij een Diesel Service bedrijf informeren naar de vernieuwde NOZZLES POWERPLUS 764. Diesel Service Olst .....kosten incl. montage € 422,= http://www.diesel-service.nl/index.html ze doen het in een uurtje... iemand ervaring bij deze ??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jos_br Geplaatst 6 januari, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 6 januari, 2007 wat doen de 764-verstuivers bij jou.........zou dat evt ook een optie voor mij zijn,zit er aan te denken om ze binnenkort te vervangen.(weet ik zeker dat ze goed zijn..) na wat links en rechts te hebben geinformeerd. denk ik dat mijn verstuivers idd aan vervanging toe zijn,altans de norzzles die in de verstuivers zitten. dus ga ik binnenkort ff bij een Diesel Service bedrijf informeren naar de vernieuwde NOZZLES POWERPLUS 764. Diesel Service Olst .....kosten incl. montage € 422,= http://www.diesel-service.nl/index.html ze doen het in een uurtje... iemand ervaring bij deze ??? Ik verkoop en monteer deze verstuivers ook. Mijn ervaring is dat je ze zeker niet moet plaatsen met de chip die nu geplaatst is. Aangezien de computer niet "ziet"dat er door mechanisch toedoen meer brandstof ingespoten wordt komt dit de verbrandingstemperatuur niet ten goede. Verder moet na plaatsing een nieuw en op de verstuivers aangepast programma geschreven worden. Let wel op, dit kan echt niet elke tuner! Jos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Onwies
wat zou dit kunnen wezen..........
af fabriek 119 PK na andere chip komt hij net aan de 135PK bij 3700 rpm daarna blijft het vermogen gelijk tot 4500 rpm.
dus de vraag is ....waar verlies ik die laatste 20 pk.
tot 3700 rpm trekt hij als een beest.(vanaf 1825 Rpm 260 Nm en
vanaf 2500 Rpm 272 Nm)
Kat= leeg
EGR=dicht
Lucht M. meter vervangen..
turbo en brandstof druk is goed.
vandaag nog ff een andere chip geprobeerd.
maar daar licht het niet aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten