Ga naar inhoud
  • 0

Afspraak voor te chippen bij Chippoint


Marretje

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Datum aangepast!!!

Ja hij gaat ook op de rollerbank ja daar heb ik om gevraagt, ze gaan zeker van alles en nog wat meten dus kijken maar.

Ben zelf ook wel benieuwt wat het effect ervan is, zal wel goed zijn denk ff een beetje power onder in meer.

 

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou ben te chippen geweest en ben daar zeer tevreden over.

Ben van 100PK naar 138PK

en met 360NM. hij loopt als een speer.

Gef nog wel ff meer info maar wel ff later.

 

Grroeten Marcel

 

Kun je niet ff een rollenbankuitdraai posten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou mensen ik ben dus bij Bullpower Chiptuning geweest in Dronten en dat was me wel goed bevallen.

Ten eerste werdt de auto op de rollerbank gezet en getest.

Nou heb ik standaard 100PK met ik dacht 250NM.

Na de test wat de motor nog deed kwam dit er uit.

112,6PK

291Nm

 

Toen is die meneer een programma gaan schrijven wat ongeveer 3 kwartier duurde en toen zijn we weer gaan testen op de roller bank.

Hij heeft in totaal het programma 3 keer aan gepast om het gewenste resultaat te behalen en dat was het volgende.

138,7Pk

362Nm

 

Toen hebben we het zo gehouden en zijn gaan test rijden.

De motor houd zijn eigen goed start goed.

Als je het gas nu intrapt merk je echt wel dat hij voor uit gaat en dan met overschakelen gaat hij ook gewoon door.

En wat ik het mooist vindt als je van zijn 4 naar zijn 5 gaat blijft hij door trekken en zit dan ook zo op de 180 en dat wordt het wel wat klimmen dan hoor. De top heb ik 10 KM extra mee behaald ik heb ff 200KM gereden, maar dat hoeft verder voor mij niet zo, de kracht onder in is mooier.

Ook als ik ff in wil halen kan hij ook gewoon in zijn 5 blijven staan en trekt dan ook gewoon lekker door.

 

Dus al met al ben ik er wel tevreden over.

Werd leuk geholpen en kreeg een lekker bakkie van die man, dus was goed.

Die uitdraai moet ik hier of daar nog ff in zien te scannen dan komt hij er wel op te staan.

 

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb je al een mogelijkheid gezien voor die uitdraai... ik vind nl het koppel erg hoog tov de pk's

 

 

Neem bijv Marcel: 146.7PK, 308.4Nm

of Passatvw: 147,40 pk - 294,66Nm

 

Bovenstaande zijn beide 100pk's gechipped bij JD..

 

Ik denk nl dat jouw koppel erg piekt bij bijv. 2200rpm en dan als een idioot naar beneden duikelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Marcel,

 

Ergens zal er inderdaad een piek in het maximum koppel en het vermogen te zien zijn, maar lijn er naar toe en daarvan af denk ik dat dat wel interssant is.

 

Heb zelf 2 programma's van Revo gehad waarvan de eerste ook heel erg veel koppel had en snel naar beneden ging en nummer 2 je het gevoel geeft dat ie blijft trekken tot in de hogere regionen.

 

Bij een te hoog koppel in 1 keer kan het je op de lange duur je koppeling kosten en in mijn geval zelfs mijn hele tiptronicbak, ik rij met deze set up.

 

Maar zou het rollenbanken alleen ,bij Bullpower , ook 50 euro kosten?

 

GR Budi

 

Ja ik zie wel een piek ja op die grafiek maar voor de rest heb ik er geen verstand van dus zal het zo snel mogelijk proberen er op te zetten.

 

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je vermogen begint met de opbouw na de 1500 toeren en met omslagpunt van 1900 toeren is die 138 pk bereikt.

Als je koppel in die bijna niet waar te nemen blauwe? lijn erachter zit, dan loopt ie volgens de grafiek opbouwend van 2600 toeren naar die 360 NM bij 4500 toeren en dan sterft ie af....

 

Of is het nou andersom..?

:lol:

Anderen mogen mij uiteraard verbeteren...

 

GR Budi

Dit is die uitdraai van die rollerbank.

Groeten Marcel

 

2zqbos3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Poe dat moet je mij niet vragen want ik heb er de ballen verstand van, van dit grafiek. Hij heeft het me nog wel ff uit gelegd maar ben het alweer kwijt.

Ik laat dit ff aan de wiz kids onder jullie over.

Kan die kleine lettertjes wel slecht lezen trouwens. Meschien ff opnieuw maken als dat moet.

 

Maar de auto rijd gewoon stukken beter dat wel en daar ging het me ff om.

 

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tsja volgende ik weet het niet eigenlijk ik vindt het eigenlijk wel goed zo. Moet dinsadag ook nog €200.- aan een nieuw raam armatuur uitgeven aan de dealer dus het kan eerst wel weer ff Rob.

Maar als het zo nog eens komt zou ik nog wel spiegels willen met die richting aanwijzers er in en dan die highline strips met chroom.

Maar goed ik had nog niet een een euro met de oudejaars loterij dus jammer dan.

 

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden