Ga naar inhoud
  • 0

Hele set draagarmen gekocht en vervangen


Gunes

Vraag

Goeiemiddag allemaal ik heb een paar weken geleden complete set draagarmen aangeschaft voor mijn passat 1.6 1997

 

ik vind het zonde om te veel te gaan investeren voor een auto van dit bouwjaar. vandaar dat ik de goedkoopste setje heb besteld

 

Ik heb de set vorig week erin laten zetten en gelijk laten uitlijnen alleen vind ik dat mijn stuur zwaarder is geworden als ik bochten neem, en me stuur begint te trillen als ik de snelweg opga en 100 rij..

 

Iemand die misschien weet wat het probleem kan zijn? of moeten de nieuwe draagarmen gewoon ''wennen''

 

link aangeschafte set:

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/v ... nd=64&fs=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

grappig dat je dit zegt, je bent de eerste die hetzelfde ervaart als ik! Bij mijn passat zijn ook alle draagarmen vervangen en ook die van mij stuurt stukken zwaarder... zo draait het stuur in de woonwijken bij het uitkomen van een bocht bijna niet uitzichzelf terug. Of beter gezegd, een stuk langzamer dan voorheen.

 

Het trillen heb ik dan zelf niet, maar dat zou ik eerder in de wielen zoeken? klinkt mij als uitbalanceren van de wielen in de oren. Mogelijk een loodje verloren oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
volgens mij heeft het te maken met het vastzetten van de draagarmen ?

Ze moeten wel ondersteund zijn en niet hangend vastgedraaid worden toch ??

 

 

Ja, dat is een fout die veel gemaakt wordt.........

Bouten moeten pas aangedraaid worden als het hele gewicht weer op het onderstel staat, anders worden de draagarmen onder een hoge voorspanning gezet en heel snel weer stuk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
grappig dat je dit zegt, je bent de eerste die hetzelfde ervaart als ik! Bij mijn passat zijn ook alle draagarmen vervangen en ook die van mij stuurt stukken zwaarder... zo draait het stuur in de woonwijken bij het uitkomen van een bocht bijna niet uitzichzelf terug. Of beter gezegd, een stuk langzamer dan voorheen.

 

Het trillen heb ik dan zelf niet, maar dat zou ik eerder in de wielen zoeken? klinkt mij als uitbalanceren van de wielen in de oren. Mogelijk een loodje verloren oid?

 

Klopt de mijne wilt ook bij bochten bijna niet vanzelf de stuur recht trekken de stuur blijft gewoon hangen lijkt het wel.. dat ervaarde ik al toen ik van de garage wegreed ik dacht dat het aan de uitlijnen lag maar na het uitlijnen helaas bijna geen verschil. de uitlijner heeft niet eens veel gedaan hij was in 5 minuten klaar hij had alleen de stuurkogels ''bewerkt''.. en liet mij zien op zn scherm dat er links voor iets is dat een heel klein beetje scheef is. maar dit zou ik niet moeten merken aan het rijgedrag zei die.

 

ik ga volgend week maar is langs de garage me wielen laten nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe moeilijk is het om zo'n set zelf te vervangen? Kan dat met dopsleutel en wat standaard gereedschap? Mijn variat '98 is toe aan een setje...

Ik heb een boek gekocht van Haynes als hulp.

Deugen de sets op marktplaats van max 200 euro? Indien niet, welke moet ik hebben? Heb 240,000 km

Iemand een idee wat 't kost om dit bij de VW garage te laten herstellen?

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is niet moeilijk om een set zelf te vervangen, ga wel goed voorbereid te werk door alles goed los te weken met WD40 en gebruik ook assteunen zodat je flink kracht kunt zetten en niet de auto van de krik duwt. Ik zelf had flink wat moeite om de bout die voor de twee bovenste armen langs zit, los te krijgen, deze is in één geval zelfs gebroken. Voor de rest is het goed zelf te doen, zorg er dan wel voor dat je alles weer in elkaar draait en daarna in belaste toestand alles vastdraait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is niet moeilijk wel K-werk. Vooral als je de lange bout moet uitboren. Die zit over het algemeen vast gerot.

Heb wel dop/steeksleutel 18 moeten aanschaffen. Het beste is om van alle benodigde maten twee sleutels te hebben.

Heb ook zo'n setje van marktplaats er onder zitten. En nadien laten uitlijnen door de kwik-fit.

Ik heb bij demontage en montage de auto op blokken gezet. De krik heb ik gebruikt om onder het wiellagerhuis of hoe dat deel ook heet te zetten bij het vastdraaien van het hele spulletje.

Meet van te voren effe het hart van de naaf op tov de vloer. Zodat je bij vastzetten met de krik de naaf op dezelfde hoogte hebt als tijdens het rijden.

 

Verder zaten ook de stuurkogelbouten moervast. Die heb ik bij de kwikfit laten vervangen tijdens het uitlijnen.

 

Je bent er met een beetje pech niet met een dagje mee klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is zelfs zover: auto is afgekeurd vandaag voor de rechtse bovense 2 armen die 'teveel speling' hebben. Even langs de Stealer: 250 euro voor de 2 bovenste samen, origineel.

Even online voor 400 euro Meyle HD shoppen ;)

Zou ik in een moeite alles vervangen (desnoods enkel rechts)? Heb eigenlijk niet zoveel tijd en begin okt reis in naar Frankrijk (zuid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij hebben in een ver verleden ook die immitatie sets gemonteerd, binnen 1,5 jaar alles weer versleten, zo erg dat het weer APK afkeur was. Sindsdien alleen maar originele draagarmen en geen problemen. Inderdaad duurder maar het prijsverschil moet ergens vandaag komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2 jaar later, ik heb maar enkele onderdelen vervangen (wegens "als de keurder niet zeurt is het al lang goed genoeg") en auto rammelt nu aan de andere kant, ik zie in augustus wel of ik nog wat moet vervangen als ze me afkeuren.

Auto wordt vermoedelijk onbruikbaar in 2016 wanneer een diesel, ouder dan 2002 niet meer door Antwerpen "centrum" mag en ik dus 15 km/dag om moet rijden naar het werk. Doel is dus zo goedkoop mogelijk tot 2016 te geraken.

Ik had 'm liever veel langer gehouden want ben er erg tevreden van. Hij krijgt wel wat meer kwaaltjes aan de accesoires en utilities maar hij start en rijdt zuinig, veel meer verlang ik niet van mijn trouwe VW

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden