Ga naar inhoud
  • 0

3C Moeilijke start naar lange tijd stilstaan


Hiddem

Vraag

Hallo,

 

Mijn collega is in het bezit van een Passat 3C 1.9 TDI 2006 (260dkm).

 

Nu heeft hij het probleem dat de auto moeilijk start wanneer hij ongeveer 12 uur heeft stilgestaan.

Hij slaat wel gelijk aan maar valt dan ook weer uit waarnaar hij 30-60sec moet starten voordat hij het doet.

 

De brandstofpomp in de tank kan het niet zijn omdat die gewoon werkt, aan het geluid te horen.

En als de pomp stuk zou zijn moet de auto op bepaalde momenten moeten inhouden.

De auto loopt verder normaal en trekt ook normaal op. Brandstoffilter is vervangen.

 

Wat kan dit zijn?

 

Hiddem

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kwam dit stukje tekst tegen op het audi forum.

 

 

Ik heb me laten vertellen dat dit een economisch instelling is van VAG voor Audi en VW. Bij een warme motor hoeft er niet te worden voorgegloeid, althans minder. De startmotor zal minder 'toeren' maken om zo bij een warme start de eventuele dieselpluim te verminderen. Bij een koude start maakt hij meer 'toeren' waardoor ie in een enkele keer meteen aanslaat.

 

 

De opmerkingen over vervangen van temp.sensor en startmotor etc. zouden wellicht een oorzaak kunnen zijn, maar ik denk dat de basis misschien wel ligt in de software. Zoals Jos zegt. Met eventueel tunen kunnen ze dit ook 'verhelpen' .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nou wie?

 

 

Verstuiverafdichtingen even controleren.

 

Ja gaat er nu ook gebeuren, heb gehoord dat deze pompverstuivers vast zitten met 1 bout. Bij mijn 2.0 TDI zit de verstuiver vast met 2 bouten. Doordat de verstuiver met 1 bout vast zit bestaat de kans dat de verstuiver ligt gaat kantelen/bewegen. Heb gehoord dat dit wel vaker voorkomt...........daarom zit er waarschijnlijk ook lucht in de retour leiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden