Ga naar inhoud
  • 0

Koni STR.T-Kit? Foutje, bedankt..


Ronald1967

Vraag

Vandaag begonnen en weer gestopt met het verlagen van mijn Passat. Ik heb deze set al een poosje terug ontvangen en nadat ik vanmiddag de achterdempers had verwijderd, kwam ik tot de ontdekking dat er slechts 1 achterveer en 3 voorveren in de doos zitten :!:

 

Ik heb na ontvangst van de set de doos geopend en het zag er netjes uit. Ik zag 2 achterdempers, 2 voordempers en zag een achterveer en een voorveer. Aangezien het nog geen weer was om met het koude weer op de oprit te gaan liggen stoeien, de doos weer dichtgedaan en weggelegd. Vandaag bleek dat het dus niet helemaal klopte met de bestelling van een komplete set :| Potverennogwatandere tekst.. Maandag maar eens bellen met SKG waar ik de set heb besteld en hopen op een correcte afhandeling van deze fout..

 

post-10501-1423825698,8141_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe bedoel je Matthijs?

 

Ik heb de voorveren met de onderste en bovenste rubber geplaatst(navraag gedaan bij Koni). De veren moest ik onder spanning plaatsen omdat anders de bevestigingsbouten van de dempers niet gemonteerd konden worden. Ik neem aan dat de veren op deze manier dus juist gemonteerd zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De aandrijflijn is in andere hoek, had je daarvoor dit toaal niet???

Of dat er een koppelstang, banaantje, eruit ligt, stuurkogels kunnen een klap hebben gehad?

Tja er kan natuurlijk vanalles zijn met de voorpoten van een 3b en bg, stokjes en rammelaars genoeg.

Maar even om terug te komen op de veren en veerpoten, als je str kit compleet hebt en sport kit compleet, zijn exact de zelfde dingen zowel 3b als bg, daar kun je dus een bg prima op de str kit zetten is geen probleem, is gelijk.

Enkel de veer schotels van een 3b zijn anders als die van een bg, en daar heb je bij een complete set geen last van, die worden bijgeleverd.

Dus kan er allemaal onder. Ik heb de sportkit, omdat de vrouw de zelfde weg ligging wilde als bassie zijn passat, en das ook sport kit.

Anders wilde ik str monteren omdat die domweg goedkoper was, en dat paste mij beter..

Maar moeders wil is wet.

 

Ps ik ben ook zeer te spreken over de Communicatie en verdere behandeling bij SKG..

Mannen hebben mij netjes te woord gestaan, en de bestelling van de str kit { via internet besteld op hun site } later toch netjes om gezet in de sport kit, En ivm oud en nieuw is mijn bestelling een week of 2 vertraagd, maar dat vond ik niet meer als acceptabel.Ik zal er soortgelijke onderdelen in de toekomst gewoon zonder wantrouwen weer bestellen.

De veer is een controle fout van koni, maar fouten zijn gelukkig menselijk. Neemt niet weg dat het als conument niet vervelend is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De aandrijflijn is in andere hoek, had je daarvoor dit toaal niet???

Of dat er een koppelstang, banaantje, eruit ligt, stuurkogels kunnen een klap hebben gehad?

Tja er kan natuurlijk vanalles zijn met de voorpoten van een 3b en bg, stokjes en rammelaars genoeg.

 

Nope.. Voor de montage van de STR.t-kit had ik geen last van een rammel/klappergeluid.

De kwestie met de 3de voorveer ipv 2 achterveren heeft SKG netjes opgelost. Ik had de set tenslotte al een poosje liggen.

 

Ik moet dus eerst uitzoeken of er nu iets mis is met de draagarmen of dat er iets mis is met de set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Netjes opgelost zo :thumb:

Wat dat klapperen betreft, check eens of je stabilisatorstang ergens tegen aan loopt. Hij is niet extreem laag, maar ik heb eerder gehoord dat dat de boosdoener was.

Kun je het geluid wat preciezer lokaliseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
check eens of je stabilisatorstang ergens tegen aan loopt. Hij is niet extreem laag, maar ik heb eerder gehoord dat dat de boosdoener was.

Kun je het geluid wat preciezer lokaliseren?

 

Ik zal later vandaag eens kijken of er een verschil is als ik de stabilisatorstang even verwijder. Bij montage van de set zag ik nl dat deze wat beschadigingen heeft (nieuw laklaagje is geen overbodige luxe). Het geluid is echt duidelijk aanwezig maar het is rijdend moeilijk te zeggen wat de veroorzaker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist een testritje in de wijk met de stabilisatorstang los, dwz die kon niks raken en zo dus geen geluid veroorzaken. Helaas, geen resultaat :( geluid is nog steeds aanwezig. Auto zal op een brug moeten of een testplaat voor schokdempers..

Hopenlijk wordt dan wel duidelijk wat het geluid veroorzaakt :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha.. Ik dacht zelf aan het begin ook aan verschillende dingen. Alleen niet aan stuurkogels of draagarmen omdat ik voor de montage geen geluid had wat ik nu dus wel hoor. Mijn motoronderplaat is trouwens ook niet veel soeps meer. Een stuk gatenkaas ziet er beter uit :embarassed:

 

De vorige eigenaar was een blijkbaar niet zo voorzichtig met hoge stoepranden, etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oorzaak is nog niet bekend.. Heb de set online gekocht en zelf(met hulp)gemonteerd. Heb over de bijgeluiden gebeld met Koni, die gaven een paar adressen waar ik de set kon laten controleren. De aangegeven bedrijven hebben echter een volle agenda en zullen dat niet zonder vergoeding doen.

 

De rijervaringen zijn, qua comfort niet slecht. Het hangen bij bochtenwerk is duidelijk minder, set is inmiddels goed ingewerkt, de beloofde 'hoogte' is inmiddels bereikt en het zweverige gevoel van achterkant(ondanks de 15'' met hoge wangbanden)is weg. Nu nog even afwachten hoe de set zich gedraagd met volle belading op de vakantierit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En? Inmiddels al terug van vakantie?

Zijn de ervaringen nog steeds positief en de rammel wellicht gevonden?

 

De vakantierit is zonder problemen verlopen wat de STR-T-Kit betreft. Het rammelgeluid is vooral aanwezig op de binnenwegen. Heb er minder op gelet, wil er wel vanaf omdat het geluid er niet 'hoort'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk even stap voor stap mee.

 

Nieuwe voor dempers, hebben de stift van de demper, dus niet de gele/ rode demper die str kit heeft, maar die glimmende stift. Zaten daar de ringen al op voor de topschotel? je drukt er eerst een schotel om over de demper, dan een rubber, dan de veer erop, dan komt er een schotel boven op de veer. die maakt je vol vast, als je die te kort vast hebt kan dat klapperen, en tussen de stap van de schotel boven en vast zetten zit waarschijnlijk je klapper.

Als je a de ring vergeten bent van je eigen poten af te halen en die daarop te zetten kan dat het zijn, dan heeft de veer vrije slag.

Als je dit wel hebt en de stift niet hele maal tot eind vast hebt gezet dan kan het ook lawaai opleveren.

Als je wat wil moet je eerst vand e draag armen afblijven en check dit punt nogmaals erg goed door.

Denk dat daar je oplossing ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sietze, mijn STR.T-Kit voordempers hebben vaste voorgemonteerde schotels.

 

Ik heb tijdens de montage Matthijs nog gebeld om te vragen of ik de onderste schotelrubber moest overzetten op nieuwe set ivm een aanslagnok in de schotel van die set. Ik had ze nl eerst zonder rubber geplaatst en had zo mijn twijfels. Heb daarna de rubbers alsnog geplaatst en er zaten geen ringen/revetten op de originele dempers. Ik heb de dempers helemaal vastgedraaid. Het irritante geklapper was bij de 1ste paar meters na montage direct aanwezig.

 

Het zou kunnen dat de demper alsnog een ''vrije slag'' heeft, waarschijnlijk moet ik dat door een kenner laten beoordelen. Tis mijn eerste verlaging, dus ervaren met dit soort spul ben ik niet.(begin er gewoon aan, kan altijd nog om hellup roepen :embarassed: )

 

Het zou ook zo kunnen zijn dat de toplagers(zijn nl niet vervangen) de boosdoeners zijn, alhoewel het allemaal strak in elkaar zat na montage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sietze, ik weet niet of die bovenste rubbers van de voorpoot zo heten. Ik heb deze naam eens horen noemen en bedoel die dus..

 

[attachment=0]veerpoot.jpg[/attachment]

Ja daar kwam ik net mee haha ;)

 

Bij mijn verlaging was er ook een rammel en dat is gisteren ogelost. Bleek dat bij de draagarmen er 2 bouten niet helemaal goed vast zaten. Loop alles even goed na voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem is nog niet opgelost, heb er niet veel aandacht meer aangegeven :embarassed: Passat maakt ook niet veel km´s bij mij.

 

Ik zou eigenlijk eens langs moeten gaan bij iemand die er enigzins verstand van heeft :?: Had na montage wel contact met Koni over het probleem, aangezien montage zelf gedaan is(met hulp) en dan kan ik geen (gratis)hulp/controle verwachten van een dealer/bedrijf met Koni in hun assortiment. Bovendien hadden deze de agenda´s vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden