Na ca 10.000 km gereden te hebben mocht ik het eerste mankement noteren;
Vanmiddag met vriendin en baby op de A59 even naar Heusden om een terrasje te pakken,
Waarbij na 20 minuten rijden ineens 3x piepsignaal klonk en er een rood stuurtje verscheen op het
Dashboard (niet knipperend). Het stuur was ineens (dus absoluut zonder haperen of falen van te voren) zonder bekrachtiging.
Voordat ik mijn schitterende Passat (1.9 TDI comfortline 2005) naar de garage stuur, is dit een duidelijk gevalletje stuurpomp kapot? Op internet las ik van een zelf makkelijk te vervangen electropomp, maar die bleek van een polo.
Is dit hetzelfde verhaal, of gaat het bij deze Passat over een volledig mechanische pomp en een qua werkzaamheden absoluut garageklusje ?
Verder volop genieten! De RNS510 zit er in, ben nu bezig met de speurtocht naar DE ideale 19" of 20" (als dat trouwens past). Een schroefset met merkaanbeveling als laatste in de rij.
Vraag
Calderone
Hallo eenieder!
Na ca 10.000 km gereden te hebben mocht ik het eerste mankement noteren;
Vanmiddag met vriendin en baby op de A59 even naar Heusden om een terrasje te pakken,
Waarbij na 20 minuten rijden ineens 3x piepsignaal klonk en er een rood stuurtje verscheen op het
Dashboard (niet knipperend). Het stuur was ineens (dus absoluut zonder haperen of falen van te voren) zonder bekrachtiging.
Voordat ik mijn schitterende Passat (1.9 TDI comfortline 2005) naar de garage stuur, is dit een duidelijk gevalletje stuurpomp kapot? Op internet las ik van een zelf makkelijk te vervangen electropomp, maar die bleek van een polo.
Is dit hetzelfde verhaal, of gaat het bij deze Passat over een volledig mechanische pomp en een qua werkzaamheden absoluut garageklusje ?
Verder volop genieten! De RNS510 zit er in, ben nu bezig met de speurtocht naar DE ideale 19" of 20" (als dat trouwens past). Een schroefset met merkaanbeveling als laatste in de rij.
Mensen, fijne avond, rij veilig en geniet!
Link naar reactie
Delen op andere sites
23 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten