Ga naar inhoud

Draagarmen vervangen?!?!?


The Master

Aanbevolen berichten

VAG kit - 8D0 498 998 (S1)

Febi kit - 21502

Meyle kit - 116 050 0020/0029 HD

 

Spoorstangen 3B - 4B0 419 811 E

Spoorstangen 3BG - 8E0 419 811 B, Meyle 116 050 8228/HD

Spoorstangen S4 - 8E0 419 811, Lemforder 25972, Meyle 116 050 0008/HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De onderdelen van Febi, kan men via hun site een idee krijgen van de prijs?

En de verkrijgbaarheid er van, grossier http://www.rijpmaroden.nl/ waar ik meest mijn onderdelen haal, heeft ze niet in het programma.

Alleen merk Moog.

 

Kwam via forumer Alpi op marktplaats een set tegen voor € 250,--, deze zijn van het merk Herzog.

Ooit van gehoord of ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit zo rondbellend nogal wat verschil in prijs, variërend van € 280,-- tot € 384 voor alleen de linker kant.

En weer merken die ik in dit topic niet heb voorbij zien komen.

Namen helaas al weer kwijt.

 

Denk dat Meyle de beste optie gaat worden.

 

 

Hoe lang houdt het mechanisme wat er nu onderzit ongeveer vanaf het moment dat het begint te kraken en bonken, ofwel hoe onveilig is het als ik er bijvoorbeeld nog een week mee doorrijdt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je Appi of Alpi?

 

Van Alpi weet ik inmiddels dat ook hij nog twijfelt, i.v.m het eventueel verlagen van zijn auto.

Daardoor rijdt hij dus al een poosje krakend en bonkend rond.

 

Ik ben echter de auto ook nodig voor mijn werk, en moet het niet hebben dat er zo in enen wat kapot gaat dat de Passat stuurloos wordt of schuin gaat staan.

Draai er momenteel ongeveer 700 km per week mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij rijdt vanaf de datum van die posting rond zonder nieuwe bijgeluiden?

 

Voor mij is het een kwestie hoe herken ik welke van de armen de boosdoener is.

 

Nou ik heb de passat in november 2007 verkocht. Maar tot het moment van verkoop inderdaad geen problemen meer gehad. Een relatief kleine investering die een boel ergernis weg neemt. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren met een maat van mij de boel eens bekeken.

 

Konden geen speling vinden op kogels en gewrichten, wel allemaal heel droog rubber.

Eerst aan linkerzijde een flinke hoeveelheid siliconenspray erover en erin gespoten en het kraakt niet meer.

Daarna rechts ook maar aangepakt.

Remschijven netjes afgedekt hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij kraakt de boel ook al efkes ben aant wachten op nieuwe set dan vervang ik dat boeltje helemaal links en rechts want als er een kapot gaat zal de rest niet lang op zich laten wachten intussen de radio maar wat harder hee sven :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de knoop doorgehakt. Ik ga een complete set van Meyle aanschaffen en dan samen met de Eibach veren alles in 1x laten vervangen en 1x goed uit laten lijnen.

 

Zal ik de komende 200.000 km geen omkijken meer naar hebben. Ben toch niet van plan om de Passat weg te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Heb net de draagarmenset van FEBI ontvangen.

 

Ik vind ze nogal licht in het gewicht. Lijkt erop alsof de draagarmen gegoten zijn met zeer licht metaal, ik zou denken dat ze juist zwaar zouden zijn??

 

Immers hoe zwaarder hoe steviger, of gaat dat hier niet op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet altijd, hangt van de metaallegering af.

 

Nou heb ik nog geen vergelijk omdat ik er simpelweg nog niet aan toe ben gekomen.

 

Als ik afga op de reacties voorheen alhier zou Febi één van de betere moeten zijn op dit moment.

Zelfs door Brezan worden ze als een hele goede 2e keus aangemerkt.

 

Alleen veel duurder dan waarvoor ze over de grens worden aangeboden.

 

Heb jij er lang op moeten wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alles wat beweegt aan je wielophanging geldt: hoe lichter, hoe beter de wegligging. Dus dat hoeft zeker geen nadeel te zijn. De stevigheid hangt veel meer af van de materiaaldikte op essentiële punten en de materiaalkwaliteit (geen luchtbellen e.d.). Is dus moeilijk van de buitenkant te beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

 

Alleen veel duurder dan waarvoor ze over de grens worden aangeboden.

 

Heb jij er lang op moeten wachten?

 

Via Ebay op een maandag op "Nu kopen geklikt, bedrag gelijk gestort via Postbank. Had de Donderdag erop bevestiging dat ze het geld hadden ontvangen en dat het verstuurd is met DHL. Dinsdag erop zijn ze bij mij afgeleverd. Al met al 9 dagen.

 

Zaterdag worden ze gemonteerd. Tesamen met de Eibach veren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden