Ga naar inhoud
  • 0

verschil draagarmen sets


jeroentdi

Vraag

Ben nu aan vervanging toe van een paar draagarmen die speling hebben.

Alleen nu lijkt het me verstandig om een complete set te monteren, auto is verlaagd en met 380k op de teller zou het wel eens tijd worden.

Alleen nu lees ik het een en ander of versterkt of niet?

Waar zit het verschil nu in?

Heel veel aanbieders geven aan versterkt met 12.9 bouten ipv 10.8 is dat het verschil of is er meer?

Wat is wel en wat is niet aan te raden om te kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja dit interesseert mij ook wel. Ik weet dat ze er bij mij ook aan zitten te komen en wil het eigenlijk in 1x goed beetpakken. Als ik http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... tcode=1210 bekijk zie ik sets van Febi Bilstein, da's toch wel een redelijk merk?

 

Op MP staan ook wel setjes van zo'n 180 EUR maar ik vind die verschillen in prijs te groot :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

IK heb via E-bay een complete (boven/onder) versterkte set gekocht van Meyle. Ben hier goed over te spreken. Dat versterkt met bouten is wel goed maar heeft verder minder nut. Dit bepaalt de sterkte van de bout en als die orgineel niet goed was dan zouden ze om de haverklep moeten breken.

Het gaat om de kogels en de rubbers die moeten van goede kwaliteit zijn.

 

Gr Jerry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik moet ze ook gaan vervangen.

prijsverschillen:

VW: niet te betalen

winparts 530 euro

ebay: atp e.a. 120 euro

meyle 350 euro

 

is nogal een verschil.

 

iemand ervaring met atp? ze geven hier 2 jaar garantie tegen corrosie en 3 jaar garantie op slijtage en pasvorm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

iemand ervaring met atp? ze geven hier 2 jaar garantie tegen corrosie en 3 jaar garantie op slijtage en pasvorm

 

 

Ik heb deze van atp er juist onder zitten , op het eerste zicht lijken ze ok , zal nog moeten blijken :)

(voor dit geld mogen ze al iets rapper versleten zijn )

Bestellen gaat zeer snel !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

na me nog wat in de draagarmen te hebben verdiept, toch maar voor Febi Bilstein gekozen.

Over de goedkope sets heb ik toch al veel slechte ervaringen gelezen (snel versleten) en met 30-40000km per jaar heb ik geen zin om volgend jaar ze weer te moeten vervangen.

Over Febi lees ik nagenoeg geen slechte ervaringen en was ook nog redelijk betaalbaar via ebay.de (325 incl verzenden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even door op een oud topic, anders moest ik een nieuwe openen.

 

Aan 1 kant hebben de bovenste draagarmen voor ook speling. Nou wil ik deze vervangen door de Meyle HD. Ik moet dan zeker beide kanten doen? En wat is een goede Duitse shop waar ik met credit card kan betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik heb even gezocht vanavond. Mijn Duits is niet zo goed en ik wil wel zeker weten dat ik ook de goede onderdelen koop. Dus hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Het gaat dus om de bovenste draagarmen, vooras, beide kanten.

 

Op Ebay.de heb ik XXLversand gevonden die een setje Meyle HD heeft voor 155 euro. Mooie prijs, maar toen ik het wilde bestellen kwam er te staan dat ze niet naar NL versturen.

 

Nu heb ik ook Autoteilemann gevonden, en deze schijnt wel naar NL te sturen. Helaas iets duurder dan die van XXLversand, al is 200 euro (excl. verzending) nog steeds netjes toch? En voor de zekerheid: de bovenste 4 heb ik nodig toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt idd dan 4 armen nodig, boven links voor/achter en boven rechts voor/achter, krijg je er ook nieuwe bouten bij? De (knijp)bout die beide bovenste draagarmen verbind met het wiellagerhuis moet ook vervangen worden, zit ook vaak muurvast(geroest).

 

Ik heb destijds een complete Meyle HD set gekocht, 8 draagarmen, stuurkogels, stabilisator verbinder en alle bouten, om er maar voorlopig klaar mee te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tip je kan veel beter een kompleet set van MEYLE - 116 050 0020/HD

kopen want is alles moet toch los en de oem onderdelen set zit nu al heeeeeel lang onder je auto. :cry:

 

het lijkt me zo nieuwe set van MEYLE - 116 050 0020/HD geen kwaat kan en rijd weer als nieuw je passat :mrgreen:

en zo zal je net zien over paar maanden gaan de ander ook stuk en daar baal je weer had ik toch voor een nieuwe set gekocht :angry:

 

maar ik kan niet zien je portemonee € :?::?:

 

zo zet kost 350 a 399 in btw in nederland

 

Groetjes Fai

post-13179-1423826571,217_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Altijd geld te weinig natuurlijk ;)

 

Nee van de zomer is er al een deel van de ophanging vervangen door de garage, maar weet niet meer precies wat.. Vandaar dat ik maar een deel wil doen dan. Ook omdat er nog andere dingen aan zitten te komen (d-riem, grote beurt).

 

Die bout zit er niet bij denk ik, maar deze zal wel bij de VW zelf ook te halen zijn toch?

 

Ik heb ook een prijsopgave van de Brezan gehad voor de 4 draagarmpjes van Meyle HD en daar kost het inderdaad 325 euro. Het is het dus wel waard om het in Duitsland te kopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een Passat 3B5 en heb van de week een set MEYLE HD gekocht en als die binnen is ga ik alles vervangen. Nu ben ik al flink aan het zoeken geweest naar de aanhaalmomenten van de diverse onderdelen, spoorstangen, draagarmen ed. Kan iemand mij helpen om aan deze informatie te komen of misschien geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden