Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe versnellingsbak :(


mivida

Vraag

Zo eindelijk weer terug op het forum alleen helaas niet om de leukste reden...

 

Vanmorgen stapte ik in de auto om naar mijn werk te rijden. Geen probleem, rij weg merkte iets maar wist niet wat. Ongeveer 1 km later sta ik bij een kruispunt stil, trek op en de auto (automaat) wil naar 2 schakelen en ik raak mijn aandrijving kwijt; alsof hij in zijn neutraal stond. Als ik mijn snelheid weer liet zaken had je een punt waarop de even veel wrijving had en een soort van dreun. Dan schakelde hij naar 1 en kon ik weer rijden maar gebeurde het allemaal weer opnieuw. Ik ben uiteindelijk met gevarenlicht stapvoets in z'n 1 naar huis gegaan. Daar merkte ik ook dat als ik de auto in zijn achteruit zette ik gas kon geven wat ik wilde maar weer alsof hij in zijn neutraal stond.

 

Garage gebelt en deze kwam met een ambulance de auto halen. Erop rijden (in z'n 1) was niet echt een probleem. Aangekomen bij de garage wilde ze de auto er achteruit af duwen maar kon niet meer... Het blokkeerde. Dus hebben ze uiteindelijk met een heftruck de auto eraf moeten halen! :shock:

 

Ik heb verder geen technisch verstand van auto's maar resultaat is blijkbaar een kapotte bak en er zal een gereviseerde in geplaatst moeten worden. Ze hebben meteen verder voor mij gekeken en zagen 2 ashoezen en nog 2 assen/steunen (bij de wielen) die vervangen moesten worden.

Totale prijs incl. de- en montage, direct vervangen van bovengenoemde onderdelen en beurt komt uit op € 3000,- Daarna is de auto wel weer 100% in orde.

Mijn auto is verder (lak, interieur etc) in perfecte staat en voor € 3000 koop ik niet zo'n auto terug.

 

Is dit een redelijke/normale prijs of maakt iemand gebruik van de situatie dat mijn auto daar al is en niet meer rijden kan?

 

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Denk dat je een groot deel aan uurloon kwijt bent omdat het een automaatbak

is en daar zit nou eenmaal veel werk aan..

Staat de auto bij de dealer of bij een "universele" garage?

 

Denk dat de dealer er niet van wil weten maar een universele garage heeft

vaak wel connecties voor een ruilbak, das een 2e hands bak die gereviseerd is en met

inruil van jouw kapotte bak scheelt het weer een stuk in de prijs ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
je ziet dan idd vroegtijdig buitensporige slijtage.

Als er veel metaal slijpsel onderin op het magneetje blijft zitten.

 

Dat is natuurlijk wel een groot voordeel ja! :)

 

En ondanks dat ik nu veel geld kwijt ben. Weet (zover dat kan ;)) als ik hem volgende week weer terug heb wel dat ik een technisch 100% goede auto heb! En lekker mijn vertrouwde Passat heb :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden