Ga naar inhoud
  • 0

versnellingsbaksteun


eikeboom

Vraag

Constateerde vanmiddag dat van mijn passat automaat 1999 4 bak de rechterversnellingsbaksteun (dus niet de rubbermetaalsteun) kapot is. Ter verduideling : het is dus de steun die aan de bak vastzit en die op het rubber ligt. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt en wat kan de oorzaak zijn?

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

meestal gaan motorsteunen alleen kapot bij een ongeval....motorsteunen aan de kant van de distr.riem bij een dwarsliggende motor gaan vaak kapot omdat de garage hem loshaalt voor de distrib riem en hem óf te vast, óf niet aandraait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vdub Ter voorkoming van misverstanden: het was dus geen motorsteun maar de rechterversnellingsbaksteun (nog de duurste van de 2 steunen ook nog). Hoe die de geest heeft kunnen geven is mij niet duidelijk. Maar hij moet al langere tijd kapot zijn geweest, het breukvlak bekijkende.

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Okay Vdub: het aandrijfaggregaat ligt nu weer vast op zijn plaats.

Comforcruiser: passat rijdt nu inderdaad anders: in ieder geval rustiger, geen resonanties meer. En ik wil nog niet te vroeg juichen maar mijn 1 e indruk is dat de wegligging er stukken op vooruit is gegaan. Ik vraag me af of dit nu de oorzaak is geweest van het jarenlang tobben met de wegligging.

Er is soms bij het langzaam nemen van een rechterbocht nog wel een krakend geluid hoorbaar maar ja als je zo lang met een kapotte steun hebt rond gereden kan er best ook wat anders zijn kapot gegaan natuurlijk. Moet vrijdag toch even trug naar Paul Kelder in Ommen, moet hij er maar even naar kijken.

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Okay Vdub: het aandrijfaggregaat ligt nu weer vast op zijn plaats.

Comforcruiser: passat rijdt nu inderdaad anders: in ieder geval rustiger, geen resonanties meer. En ik wil nog niet te vroeg juichen maar mijn 1 e indruk is dat de wegligging er stukken op vooruit is gegaan. Ik vraag me af of dit nu de oorzaak is geweest van het jarenlang tobben met de wegligging.

Er is soms bij het langzaam nemen van een rechterbocht nog wel een krakend geluid hoorbaar maar ja als je zo lang met een kapotte steun hebt rond gereden kan er best ook wat anders zijn kapot gegaan natuurlijk. Moet vrijdag toch even trug naar Paul Kelder in Ommen, moet hij er maar even naar kijken.

 

Wicher

 

Kraken?

 

Hoor ik daar kapotte draagarmen? :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik twijfel of het de draagarmen zijn, het is alleen bij langzaam rechts de bocht omgaan en niet altijd. Klinkt meer als metaal dat over metaal gaat. Wiellager? Envolgens mij is de powerbox nog niet gereed. Onduidelijk schema, onderdelen op schema komen niet overeen met geleverde. Paul telefonnummer gegeven van iemand die hem mogelijk kan helpen.

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was bij mij `t zelfde, langzaam rechts de bocht om en idd niet altijd.

Sinds de spoortstangkogel is vervangen hoor ik die noise tot nu toe niet meer.

 

Paul Kelder is een kwaliteits VAG-monteur en hanteerd relaxe prijzen tov de dealer... Als hobby is ie erg actief op problemcar.nl

 

Hier staat ze tel.nr.

 

http://www.keldervwaudiservice.nl/

 

Feel free to call the man....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Comfortcruiser: het gaat wat off topic van de versnellingsbaksteun naar andere geluiden: maar zat er speling bij jou op de spoorstangkogel. Bij mij nl niet. Zal het er met Paul over hebben dat hij die bij jou heeft vervangen. Hoeveel heeft jouw Passat gelopen? de mijne is vandaag over de 195000 gegaan, net ingelopen zullen we maar zeggen toch.

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Paul heeft vandaag de zaak nagekeken , geen draagarmen probleem, geen spoortstangprobleem. Heeft er mee gereden. Niks te horen, maar ja kiespijn is ook weg bij de tandarts. Weer thuis een rotonde genomen en zowel bij links als rechts insturen hoorde ik het weer. Begin toch langzamerhand aan de buitenste homokineet te denken

alhoewel die al een keer is vervangen.

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden