Ga naar inhoud
  • 0

Vrijlooppoelie defect?


DennisMH

Vraag

Mijn Passat 1999 tdi piept:als ie koud is, bij volledige wieluitslag en bij "rukken"aan het stuur.

Na onderzoek op internet e.d. leek het mij wel waarschijnlijk dat de vrijlooppoelie van de dynamo stuk is, mee eens?

Wie kan deze poelie voor mij vervangen zonder dat het een garagebedrag wordt? En wat zou het kosten als ik het wel bij de garage laat doen. Of is het verstandiger om de hele dynamo te vervangen incl de poelie? Ik hoor graag wat suggesties!

 

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Update: gisteren de andere dynamo met nieuwe polie erop gezet. Echter na het starten nog steeds een piep. Wel minder erg volgens mij maar nu het volgende wat ik merk:

 

-tijdens koude start en geen beweging stuur, geen geluid

-beweeg ik het stuur, dus ook de stuurbekrachtigingspomp, begint ie te piepen.

-koude start en gas geven, piep gaat harder hoe mee gas

-na ongeveer 10 seconden is de piep ineens weg

-piept nog steeds bij volledig in-uit draaien van de wielen.

 

Kan het de stuurbekrachtigingspomp zijn met de polie, of is het een piepende en slechte riem? Er ligt een nieuwe distr. riem op. Las vandaag dat er een merk is (Gate) dat mogelijk de oorzaak kan zijn en moet je er een conti riem opleggen. Weet niet wat ik erop heb liggen.

 

Iemand nog raad want de piepende vogel moet eruit.

Overigens zijn de klachten eigenlijk alleen als ie koud is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoe strak moet hij staan? ik kan hem nu zover draaien dat de rubbels van de multiriem boven komen te liggen, lijkt me erg slap.

En als je flink gas geeft en stuurt, is de piep weg, in stationair en stuur draaien is hij er weer. Ik ga voor de losliggende multiriem, mee eens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, als je erbij kan probeer eens achter in het rolletje van de spanner te spuiten.. is ie ff stil dan weet je dat je die moet vervangen, het is goed te doen zonder alles te slopen.. 2 inbussen nr6 los en nieuwe erop, riem erom, versnellingsbak in 5 en ff iets rollen met de auto.. zit die riem er zo om, ff spannen en die inbussen 6 helemaal vastzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden