Airspeed Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Weet iemand of de 3,6 ltr blokken van VW in de passat een VR6 of een V6 is zoals de 2,8 30V? Oh, en zijn er ooit 2,8 V6'sen geleverd met 6-bak of was alles 5-bak als het geen automaat was? Thanks, Walter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
m montforts Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 de 3,6 ltr is een vr6. de 2.8 een gewone v6. de 2.8 is nooit met een 6 bak geleverd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Airspeed Geplaatst 23 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 de 3,6 ltr is een vr6. de 2.8 een gewone v6. de 2.8 is nooit met een 6 bak geleverd. Dat is snel! Thanks! Heeft iemand hier op het forum wel eens een 2,8 V6 wat meer getuned dan alleen met chip en luchtfilter? Nokkenassen oid? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
m montforts Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 volgens mij wel. kan me een topic herinneren. maar die had problemen met de motor (liep niet goed). denk dat je bij deze motoren niet heel veel winst kan behalen. staat in ieder geval niet in verhouding met de kosten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Airspeed Geplaatst 23 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Hmm, heb je een suggestie voor een zoeksleutel om dat topic te vinden met de zoekfunctie? V6 is helaas te kort als zoekterm. Ik denk dat er echter altijd vrij veel te halen is, puur alleen al omdat standaard motoren ontworpen zijn voor veel trekkracht onderin ten koste van vermogen bovenin Ik heb alleen nog nooit een tuning nokkenas van het schap gezien voor deze blokken.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Je bedoelt waarschijnlijk deze: viewtopic.php?f=183&t=37893 Op pagina 2 geeft hij aan wat er aan het blok is aangepast. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Airspeed Geplaatst 23 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Je bedoelt waarschijnlijk deze: viewtopic.php?f=183&t=37893Op pagina 2 geeft hij aan wat er aan het blok is aangepast. Ok, bedankt voor de link. Zo te lezen is er alleen wat gedaan aan aanbouwdelen en is het totale binnenwerk origineel gebleven. Geen nokkenassen dus. Eerst maar eens gaan sparen voor zo'n projectje... blijft leuk plannen maken in de winter Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Denk dat je dan flink moet sparen voor relatief weinig vermogenswinst. Dan is een compressorset wellicht zinvoller, er schijnt iets voor de V6 te worden gemaakt door een deense tuner. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Wat dichter bij huis: http://www.skg-carstyling.info/index.ph ... s/392.html Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mars Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Hier iemand die uit een 2.9vr6 bijna 240pk heeft gehaald: http://www.vag-r-line.nl/community/view ... ?f=33&t=26 Maar kost idd wat om er meer vermogen uit te krijgen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mars Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Wat dichter bij huis: http://www.skg-carstyling.info/index.ph ... s/392.html Voor dat geld heeft de vr6 specialist volgens mij wel iets goedkopers in huis. Check TVS supercharger stage II kit: http://www.vr6specialist.nl/tuning/?t=n ... 2#vergroot Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Airspeed Geplaatst 23 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Wat dichter bij huis: http://www.skg-carstyling.info/index.ph ... s/392.html Voor dat geld heeft de vr6 specialist volgens mij wel iets goedkopers in huis. Check TVS supercharger stage II kit: http://www.vr6specialist.nl/tuning/?t=n ... 2#vergroot Een 0,5 bar overdruk? Haha, nou daar zou ik het niet voor doen hoor! en ik heb sowieso bedenkingen bij alles wat met compressoren te maken heeft voor wat heftiger tuningdoeleinden. Twin-turbo lijkt me veel beter en met een V6 ook logischer qua ruimte. Maar goed, met projectje bedoelde ik meer: eerst maar eerst eens een basis-bak kopen met zo'n V6 erin en handbak. Zal nog wel ff duren... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mars Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Met 0,5 bar overdruk hoef je niets aan je motor te veranderen, ga je voor hogere druk dan moet je een decompressie pakking plaatsen. Maar geloof me, heb verschillende keren in een vr6 compressor gereden met 0,5 bar. En dat liep toch wel zeer lekker. Maar wil je echt een trap in je rug, ga dan voor turbo + alle aanpassingen die erbij horen... Maar vergeet Bi-turbo, is te lastig & vaak onnodig duur Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Airspeed Geplaatst 23 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Met 0,5 bar overdruk hoef je niets aan je motor te veranderen, ga je voor hogere druk dan moet je een decompressie pakking plaatsen. Denk dat je daar wel een punt hebt. Dikkere pakking zal toch de compressie maar heel weinig verlagen? Wel gunstiger dan een setje zuigers natuurlijk. Setje nokkenassen zal de dynamische compressie nog wat verder kunnen verlagen. Maar geloof me, heb verschillende keren in een vr6 compressor gereden met 0,5 bar. En dat liep toch wel zeer lekker. Maar wil je echt een trap in je rug, ga dan voor turbo + alle aanpassingen die erbij horen... Dat denk ik dus ook. Volgens mij heeft ook nog niemand dat gedaan op een V6? Ik kan alleen maar wat referenties op compressor of supercharger vinden (is wat mij betreft ~hetzelfde). Maar vergeet Bi-turbo, is te lastig & vaak onnodig duur Ben ik niet helemaal met je eens. Volgens mij juist net tegenovergestelde Ik begin nu toch wel bijna enthousiast te worden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mars Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 In vergelijk, een 2.8 vr6 heeft 174 pk en een 2.8 v6 heeft 204 pk. Dit komt alleen maar door de kop, 12v tegenover 24v. En de 2.8vr6 was eigenlijk bedoeld als een dieselblok, hierdoor is de kop niet optimaal maar ook meteen de reden dat het originele vr6 blok behoorlijk wat pk's kan hebben. Originele cilinders zijn al bewezen tot +500pk! Maar wat leuke topics om te lezen met turbo conversies op vr6jes: vr6T (363pk, stabiel en betrouwbaar): http://www.vr6clubholland.nl/forum/view ... =13&t=4476 Vr6T (Geschat vermogen +400Pk, is ook de reden dat de bak het niet aankan..): http://www.vr6clubholland.nl/forum/view ... hilit=pims Vr6T (+500NM geschat, pk`s onbekend) http://vr6club.nl/forum/viewtopic.php?f ... c477bc330c Heb je wat leesvoer Wil je nog meer lezen, check VWvortex Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Als je een passat met 90 graden V6 blok wil tunen, kan je er dan niet beter een 2.7 V6 met turbo uit een audi in hangen? Dan heb je al 250pk. En na inbouw van het blokje kan je ook nog bij JD langsgaan als je wil. http://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_A6 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mars Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Das denk ik nog de beste optie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Airspeed Geplaatst 23 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Tnx Marcel! (maar 2.8 V6 heeft dacht ik toch 193 pk en 30 kleppen?) en...ook een goed idee bm! Weet je zo ook wat het verschil tussen de 2,7 van Audi en de 2,8 van VW is? interne verschillen bedoel ik, boring/slag/blokhoek/4 of 5 kleppen per cil etc? PS, dat wikipedia is echt briljant voor dergelijke info! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 maar 2.8 V6 heeft dacht ik toch 193 pk en 30 kleppen? Klopt inderdaad. In elk geval in de Passat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Airspeed Geplaatst 23 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Nou, ik heb iig alweer genoeg inspiratie opgedaan! Vooral die 2,7 twin-turbo (ik wist wel dat dat een goed idee zou zijn haha!) uit de RS4 lijkt me wel een goede basis en die 3.0 V6 met aluminium onderblok ben ik ook wel gecharmeerd van..hmmm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 23 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 23 februari, 2011 Nou, ik heb iig alweer genoeg inspiratie opgedaan!Vooral die 2,7 twin-turbo (ik wist wel dat dat een goed idee zou zijn haha!) uit de RS4 lijkt me wel een goede basis en die 3.0 V6 met aluminium onderblok ben ik ook wel gecharmeerd van..hmmm. De 2.7V6 Turbo is ook in een A6 geleverd. Die is misschien wat minder schaars dan een blok uit een RS4. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vinnie13 Geplaatst 24 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2011 Maar een turbo dan voor de 2.8 V6 waar kan ik die vinden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Airspeed Geplaatst 24 februari, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2011 Maar een turbo dan voor de 2.8 V6 waar kan ik die vinden? Bij Garrett, Borg-warner, MHI, IHI etc etc. Wel zelf even pasmaken uiteraard want kits bestaan niet bij mijn weten Vanwege jouw reactie denk ik toch wel dat het leuker en meer algemeen toepasbaar is om het bestaande blok te nemen voor een uitlaatgas turbo systeem, dan een audi blok over te zetten in de passat. Beide heeft zo z'n voor- en nadelen, maar het heeft natuurlijk ook zo z'n charme om het 'puur' VW te laten denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 24 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2011 Gewoon zo laten die V6 en ALS je er wat aan zou doen, zou ik alleen een rotrex compressor incl IC's monteren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mars Geplaatst 24 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2011 maar 2.8 V6 heeft dacht ik toch 193 pk en 30 kleppen? Klopt inderdaad. In elk geval in de Passat. Idd jullie hebben gelijk, ik dacht aan de 2.8v6 die in de golf 4 is uitgebracht Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten