Ga naar inhoud

Airspeed

Full Members
  • Aantal items

    166
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    8

Airspeed won de laatste dag op november 10 2023

Airspeed had de meest gelikete inhoud!

Over Airspeed

  • Verjaardag 28-05-1965

Profile Information

  • Plaats
    Veenendaal
  • Naam
    Walter

Overige

  • Vagcom
    HEX-V2
  • Auto
    B1 2-deurs 1974, 3C Vari 4M 2.0FSI 2007

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Airspeed's Achievements

37

Community reputatie

  1. Airspeed

    3.2 naar 3.6 bws

    Volgens mij is zo'n modeltype überhaupt nooit gemaakt door VW...? Maar je bedoelt denk ik de 3,6 FSI bedacht ik me later Wel als Audi in de A4 dacht ik, maar een Passat 3C met de 2.0 TFSI motor én een 4-motion aandrijving ben ik nog nooit tegengekomen.
  2. Airspeed

    3.2 naar 3.6 bws

    Zat dit berichtje nog even terug te lezen, maar zoiets bestaat volgens mij dus niet: een 2.0 Turbo 4-motion Passat 3C (B6)... was het maar zo'n feest. De turbo is er alleen in FWD zover ik kon vinden of zonder turbo en wel 4M, maar als ze wel bestaan hebben, hoor ik het ook graag en hou ik m'n ogen graag open
  3. De bak zit erin, alles is weer aangesloten en de lichte trilling van de oude koppelingset is ook weg! Helemaal blij weer! en dank aan het forum voor de online hulp!
  4. Uiteindelijk naar Morien gereden (dank nog voor de tip Jaap!) en een hele nette bak met maar 108K km opgehaald en de oude ingeruild. Ook een A-kwaliteit koppelingsset gekocht (Luk), waar gelukkig ook nieuw druklager en koppelingsarm bij inzat. Nieuw armpje en lager al gemonteerd in de ruilbak: Gelukkig eraan gedacht dat ruilbakken vaak zonder olie verkocht worden, dus even nwe (te) goeie bakolie erin gekiepert voordat ik verder ging. Oude bak eruit, deze 1600 FSI motor bleek een enkelmassa vliegwiel te hebben, spaart veel geld denk ik tov een dubbelmassa die vervangen moet worden Oude koppelingset van gevoelde B-kwaliteit (Valeo) eraf gehaald. Het hart van de plaat van deze set zat al los erin inmiddels (rammelde wat, draaide echter niet door)... Inmiddels hangt de ruilbak erin, enkel nog alles weer vastschroeven en aansluiten, ben benieuwd of ik nu ook de lichte trilling bij aangrijpen vanaf stilstand wegrijden, kwijt ben..
  5. Nee, die kwam niet op in Google Zal ik morgen meteen ff doen, thanks!
  6. Tnx Eric voor de bevestiging! @@jaap: Morien heeft 'toevallig' idd een 0AH (nul-A-H bleek dit te zijn) bak liggen met maar 108K km, maar 0AH blijkt idd niet de bak code te zijn, die was HPB. Ga woensdag de 'nwe' bak ophalen en zsm weer inbouwen. Zal meteen even de koppeling checken en ik denk meteen vervangen nu alles er toch uit ligt, want koppeling trilde iets met aangrijpen vanuit stilstand. Gelukkig zit hier geen dubbelmassa vliegwiel op
  7. Bak ligt eruit en het is ook _best wel_ duidelijk geworden wat er mis is... Hier mist een stukje... Is dit dus een OAH code bak?? Beide lagers van de bakassen eruit en hier mist dus echt de complete vertanding!! Voor mij ook 'a first' Kortom, denk dat een andere bak wel even de minst dure en snelste oplossing hier is. Eens? Zou een bak van een 2.0 FSI ook passen? Vond de overbrenging nu wel heel kort namelijk en in 6 draait-ie best hoge toeren op de snelweg, dus misschien rijdt een iets langere bak lekkerder? Kan iemand me helpen aan een adres/website met jong gebruikte VW bakken? bedankt voor jullie hulp alvast, Walter
  8. Dank heren! Dat geeft moed de bak er 'ff' uit te halen. Gelukkig heb ik wel enige sleutelervaring. Ik zal tzt even een fotootje maken van het lagerdeksel als de bak eruit ligt. Er zat overigens geen glinster in de afgetapte olie, maar het lijkt of je bij een ingebouwde bak ook niet alle olie er helemaal uit kan laten lopen en als stukjes ed zakken, kan het er alsnog in zitten natuurlijk.
  9. Als de auto stil staat, kan ik hem ook niet in 5 of 6 krijgen. Het klinkt en voelt zeer alsof er een lager in de bak uitgelopen is.. Moet ik nog ergens op letten als ik de bak eruit haal? Tips?
  10. Ik zal eens kijken, maar de bak heeft ook best wat olie eruit gegooid zag ik aan de linker onderkant. Geluid wat uit de bak kwam daarna, was ook niet helemaal zoals het hoort, dus er is echt wat kapot... Net de bak olie afgetapt: geen stukjes oid, maar veel olie kwam er niet meer uit
  11. Afgelopen zondag reed ik rustig 100 km/u op de snelweg, toen hij ineens uit de (6e) versnelling schoot! 5 wilde ook niet meer, maar na op de vluchtstrook geprobeerd te hebben in 1 weg te rijdne, lukte dat gelukkig wel. 2 t/m 4 doen het ook gewoon nog, dus ik kon naar huis rijden. Komt dit vaker voor? Hoor graag ervaringen. Meer essentieel: ik wil het uiteraard graag gerepareerd hebben, dus dacht zelf de bak eronder vandaan te halen en een revisie bak te zoeken. Ik heb geen Haynes van de 3C; is er ergens een handleiding hoe de bak te verwijderen? Of is het supersimpel en wijst het zich vanzelf? alvast bedankt voor jullie hulp/ideeen/tips! Walter PS Het betreft een 3C sedan uit 2005 met 1600 FSI benzine motor met ca 295.000 km op de teller.
  12. Kappen eraf? Kun je dus van buiten iets lospeuteren? @@Wim: dat verslag ging over een 3C zag ik bij een search hier op het forum. Tnx. Het is echt bizar hoezeer door het 'chroom' heen geroest is... Zou die rails het liefst er helemaal aflaten. Vangen alleen maar wind.
  13. Hallo, Over een paar dagen hoop ik eigenaar te zijn van een 2002 TDI Variant Highline (er moeten nog een paar nwe banden onder). Ik kijk uiteraard erg uit naar de overdracht, maar merkte bij bezichtigen dat de chromen dakrails wel heel erg veel blazen hadden. Zijn die dingen zelf te vervangen (ik zou er meteen zwarte opzetten) of moet je dan de hele hemelbekleding eraf halen? Alvast bedankt, Walter
  14. Ik zit een beetje met hetzelfde probleem als Geo: welke sets passen er nu op een 3B V6-synchro? Van de 2WD sets passen dus iig de achterste veerpoten niet begrijp ik uit hierboven, maar iemand met specifiek een Synchro 3B die ervaring met een coil-over set voor- en achter heeft? Alvast bedankt, Walter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden