Charles16v Geplaatst 11 februari, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 11 februari, 2011 Heb dinsdag een highline variant 2.0 fsi gekocht uit 2006. Nu vind ik dat hij behoorlijk hoog op de pootjes staat. Welke verlaging kan ik het beste pakken met het minste comfort verlies en wat nog goed te rijden is met drempels. Wil niet iedere keer stapvoets over die dingen rijden. die tijd het ik gehad. Dit is de foto hoe hij er nu bij staat. beste hoog of niet??? Volgens mij zijn ze normaal lager a fabriek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 9 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 april, 2011 Als je dit vraagt....niet zelf doen !Doe het dan samen met iemand die dit vaker gedaan heeft ! Zal eens kijken of een vriend van mij tijd heeft die heeft wel vaker auto's verlaagd. maar misschien wel handig dat ik weet wat ik wel of niet moet loshalen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 13 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2011 Ik heb mijn astra gsi toen ook altijd zelf verlaagd. daar moest ook de de aandrijfas los fussee los remklauw los. Dus weet er wel wat van maar wil gewoon weten welke dingen er precies los moeten. de 3b kon je ook op 2 manieren doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kraker Geplaatst 13 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2011 achterkant is makkelijk, 2 schroeven per kant en ze zitten er op. Voorkant is een ander verhaal, de veerpoten moeten uit de fusees en om de veren van de schokbrekers af te halen moet je de veer kunnen induwen (spannen) anders krijg je ongelukjes Ik denk dat je het wel zelf kunt, maar een brug is echt een aanrader, anders zou ik er niet aan beginnen. Succes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 13 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2011 achterkant is makkelijk, 2 schroeven per kant en ze zitten er op.Voorkant is een ander verhaal, de veerpoten moeten uit de fusees en om de veren van de schokbrekers af te halen moet je de veer kunnen induwen (spannen) anders krijg je ongelukjes Ik denk dat je het wel zelf kunt, maar een brug is echt een aanrader, anders zou ik er niet aan beginnen. Succes! Achter ziet er ook niet al te simpel uit. ik zie dat ik geen starre achteras meer heb. dus 2 schroeven lijkt me niet. bij de 3b is dat wel zo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kraker Geplaatst 13 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2011 Ik heb een 3c uit juli 2006 en heb het 4 weken geleden zelf gedaan, bovenstaande was mijn ervaring, ik heb een highline 2.0 diesel dsg. volgens mij is dat exact gelijk aan die van jou, 2 schroeven waren er misschien 4... achter was binnen 15min klaar. voor was 2 uur werk... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 13 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 april, 2011 Ik heb een 3c uit juli 2006 en heb het 4 weken geleden zelf gedaan, bovenstaande was mijn ervaring, ik heb een highline 2.0 diesel dsg. volgens mij is dat exact gelijk aan die van jou, 2 schroeven waren er misschien 4... achter was binnen 15min klaar. voor was 2 uur werk... Okay, ja ben benieuwd hoe de fusee's los gaan aan de voorkant. weet dat dat bij de astra vaak een gekloot was. Steekas moet er neem ik aan ook een stuk uit he. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 14 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 april, 2011 Weet iemand hoe ik het beste fusee loskrijg bij de homokineet zit echt muurvast. schrikken werkt ook niet echt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 14 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 april, 2011 ben er maar eme gestopt. heb morgen de auto weeer nodig. denk dat ik het gewoon maar moet laten doen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fect Geplaatst 14 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 april, 2011 Als je hem niet loskrijgt kun je hem nog proberen te verhitten wil nog wel eens helpen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kraker Geplaatst 14 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 april, 2011 RAMMEN, BEUKEN, WD40... enz, ik zij toch dat voor lastig was Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 14 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 april, 2011 ja dat weet ik. Altijd klote met die fusees. kreeg trouwens ook niet de bovenste bout van de stabalisator bevestiging los aan de bovenkant. die boven aan de veerpoot zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 15 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2011 dan moet je dat even aan matthijs vragen, die draait met de luchtsleutel zo de moeren er vanaf... Zei toch dat t een K*T werkje was Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 17 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 april, 2011 Heb hem toch verlaagd vandaaag met een vriend. heb bij de fuse aan de onderkant gewoon de 3 moertjes losgedraaid. bovenste stabalisator bevesting met steeksleutel en torxs los gemaakt. alleen de ruitenwisser ging moeilijk los. Verder ligt hij er mooi bij alleen ligt hij achter wat lager en weet niet hoe dat zou komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 17 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 april, 2011 Dat ie achter lager ligt is volgens mij. Heb hetzelfde ook, al is voor en achter 40mm gezakt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 17 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 april, 2011 dat schijnt idd de (helaas) constructie te zijn van de 3c. Het schijnt dat de 3c er ook niet comfortabeler van wordt als je de voorkant nog lager wilt hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 17 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 april, 2011 dat schijnt idd de (helaas) constructie te zijn van de 3c. Het schijnt dat de 3c er ook niet comfortabeler van wordt als je de voorkant nog lager wilt hebben. Heb het net even gecheckt maar heb de veren van een diesel terwijl ik de benzine heb. Misschien dat het dat is. Za dinsdag evenw at foto's maken. Heb trouwens achter bij de ophanging in het midden die rubbers helemaal rot. zag het met verlagen, maar volgens mij moet je dan ook de tank eronderuit halen anders krijg je de bouten niet los Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 17 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 april, 2011 bij 2.0 fsi kan het best zijn dat je dezelfde veren als een diesel hebt hoor. Ik heb zelf een tdi en daar staat de voorkant ook iets hoger dan de achterkant.... Heb er ook over zitten te denken om de voorkant nog iets lager te leggen maar dit werd me door meerderen afgeraden. Daarbij komt ook dat de koni sportkit errug goed rijdt! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 kraker Geplaatst 17 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 april, 2011 Ik heb de juiste eibach veren er onder (-3mm) en ook bij mij lijkt de voorzijde iets meer ruimte te houden tussen de wielen en de wielkas. Hoort dus zo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 17 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 april, 2011 Okay ik dacht dat de diesel normaal iets zwaarder is en dat de veren wat sterker zijn dus dat ze daardoor niet vergenoeg doorzakt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 17 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 april, 2011 misschien kan dat best een halve cm schelen hoor... moet allemaal ook nog even nazakken he... Kan best zijn dat de benzine net 50kg lichter is en dat hij toch niet verder zakt ofzo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 W E Geplaatst 18 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 april, 2011 Heb trouwens achter bij de ophanging in het midden die rubbers helemaal rot. zag het met verlagen, maar volgens mij moet je dan ook de tank eronderuit halen anders krijg je de bouten niet los Dat gaat zeker om de bout aan de passagierskant, ik heb deze rubbers ook kortgeleden laten vervangen en zag dat de monteur daar problemen mee had. Volgens mij heeft hij toen het subframe een stukje laten zakken waardoor de bout wel langs de tank kwam. Succes ermee! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 19 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 april, 2011 Hier even een foto van het resultaat voorheen: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 19 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 19 april, 2011 dat past al stukken beter! Nu nog een paar maatjes groter qua wielen en blindering... verder niks aan doen! Mooie wagen! edit; heb net m'n 19" lugano's onder m'n auto gelegd. Daar zie je ook heel goed dat de voorkant hoger staat... PS, nog setje lugano's kopen? 19" imitatie. eigenlijk helemaal nieuw... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Charles16v Geplaatst 20 april, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 april, 2011 Denk dat ik toch voor 18 inch denk de s8 velgen. Heb leuke gezien bij Wheelpoint in Uden. iemand bekent er mee???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wheeler Geplaatst 20 april, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 20 april, 2011 Staat hem goed hoor Charles! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Charles16v
Heb dinsdag een highline variant 2.0 fsi gekocht uit 2006.
Nu vind ik dat hij behoorlijk hoog op de pootjes staat.
Welke verlaging kan ik het beste pakken met het minste comfort verlies en wat nog goed te rijden is met drempels.
Wil niet iedere keer stapvoets over die dingen rijden. die tijd het ik gehad.
Dit is de foto hoe hij er nu bij staat. beste hoog of niet??? Volgens mij zijn ze normaal lager a fabriek
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
30
17
9
5
Popular Days
11 feb
12
17 apr
8
24 ma
8
13 feb
5
Top Posters For This Question
Charles16v 30 posts
Fopperr 17 posts
3errors 9 posts
kraker 5 posts
Popular Days
11 feb 2011
12 posts
17 apr 2011
8 posts
24 ma 2011
8 posts
13 feb 2011
5 posts
Posted Images
82 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten