Ga naar inhoud

  • 0

Highline Verlagen 3cm foto pag 5


Charles16v

Vraag

Heb dinsdag een highline variant 2.0 fsi gekocht uit 2006.

Nu vind ik dat hij behoorlijk hoog op de pootjes staat.

Welke verlaging kan ik het beste pakken met het minste comfort verlies en wat nog goed te rijden is met drempels.

Wil niet iedere keer stapvoets over die dingen rijden. die tijd het ik gehad.

 

Dit is de foto hoe hij er nu bij staat. beste hoog of niet??? Volgens mij zijn ze normaal lager a fabriek

 

GroteFoto-HOQ7CZEQ.jpg

 

GroteFoto-Q4L8B8FV.jpg

 

GroteFoto-SHX4EY8M.jpg

 

GroteFoto-DHZKVHEQ.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Als je dit vraagt....niet zelf doen !

Doe het dan samen met iemand die dit vaker gedaan heeft !

 

 

Zal eens kijken of een vriend van mij tijd heeft die heeft wel vaker auto's verlaagd.

maar misschien wel handig dat ik weet wat ik wel of niet moet loshalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn astra gsi toen ook altijd zelf verlaagd. daar moest ook de de aandrijfas los fussee los remklauw los.

Dus weet er wel wat van maar wil gewoon weten welke dingen er precies los moeten. de 3b kon je ook op 2 manieren doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

achterkant is makkelijk, 2 schroeven per kant en ze zitten er op.

Voorkant is een ander verhaal, de veerpoten moeten uit de fusees en om de veren van de schokbrekers af te halen moet je de veer kunnen induwen (spannen) anders krijg je ongelukjes :-)

 

Ik denk dat je het wel zelf kunt, maar een brug is echt een aanrader, anders zou ik er niet aan beginnen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
achterkant is makkelijk, 2 schroeven per kant en ze zitten er op.

Voorkant is een ander verhaal, de veerpoten moeten uit de fusees en om de veren van de schokbrekers af te halen moet je de veer kunnen induwen (spannen) anders krijg je ongelukjes :-)

 

Ik denk dat je het wel zelf kunt, maar een brug is echt een aanrader, anders zou ik er niet aan beginnen.

Succes!

 

Achter ziet er ook niet al te simpel uit. ik zie dat ik geen starre achteras meer heb. dus 2 schroeven lijkt me niet. bij de 3b is dat wel zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een 3c uit juli 2006 en heb het 4 weken geleden zelf gedaan, bovenstaande was mijn ervaring, ik heb een highline 2.0 diesel dsg. volgens mij is dat exact gelijk aan die van jou, 2 schroeven waren er misschien 4... achter was binnen 15min klaar. voor was 2 uur werk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb een 3c uit juli 2006 en heb het 4 weken geleden zelf gedaan, bovenstaande was mijn ervaring, ik heb een highline 2.0 diesel dsg. volgens mij is dat exact gelijk aan die van jou, 2 schroeven waren er misschien 4... achter was binnen 15min klaar. voor was 2 uur werk...

 

 

Okay, ja ben benieuwd hoe de fusee's los gaan aan de voorkant. weet dat dat bij de astra vaak een gekloot was.

Steekas moet er neem ik aan ook een stuk uit he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hem toch verlaagd vandaaag met een vriend. heb bij de fuse aan de onderkant gewoon de 3 moertjes losgedraaid. bovenste stabalisator bevesting met steeksleutel en torxs los gemaakt. alleen de ruitenwisser ging moeilijk los.

 

Verder ligt hij er mooi bij alleen ligt hij achter wat lager en weet niet hoe dat zou komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat schijnt idd de (helaas) constructie te zijn van de 3c. Het schijnt dat de 3c er ook niet comfortabeler van wordt als je de voorkant nog lager wilt hebben.

 

 

Heb het net even gecheckt maar heb de veren van een diesel terwijl ik de benzine heb. Misschien dat het dat is. Za dinsdag evenw at foto's maken.

 

Heb trouwens achter bij de ophanging in het midden die rubbers helemaal rot. zag het met verlagen, maar volgens mij moet je dan ook de tank eronderuit halen anders krijg je de bouten niet los

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij 2.0 fsi kan het best zijn dat je dezelfde veren als een diesel hebt hoor. Ik heb zelf een tdi en daar staat de voorkant ook iets hoger dan de achterkant....

 

Heb er ook over zitten te denken om de voorkant nog iets lager te leggen maar dit werd me door meerderen afgeraden. Daarbij komt ook dat de koni sportkit errug goed rijdt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Heb trouwens achter bij de ophanging in het midden die rubbers helemaal rot. zag het met verlagen, maar volgens mij moet je dan ook de tank eronderuit halen anders krijg je de bouten niet los

 

Dat gaat zeker om de bout aan de passagierskant, ik heb deze rubbers ook kortgeleden laten vervangen en zag dat de monteur daar problemen mee had. Volgens mij heeft hij toen het subframe een stukje laten zakken waardoor de bout wel langs de tank kwam. Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat past al stukken beter! Nu nog een paar maatjes groter qua wielen en blindering... verder niks aan doen!

 

Mooie wagen!

 

edit; heb net m'n 19" lugano's onder m'n auto gelegd. Daar zie je ook heel goed dat de voorkant hoger staat...

 

PS, nog setje lugano's kopen? 19" imitatie. eigenlijk helemaal nieuw...

post-10440-1423825775,3878_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden