Ga naar inhoud
  • 0

standlichtjes


mannaerts_yannick

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Dan moet je met vagcom de koud diagnose uitzetten.

Leden met deze software zullen dit (voor een pak stroopwafels of zo) wel voor je willen doen.

viewtopic.php?f=126&t=19056&hilit=vag+com+lijst

 

bij mijn 3C werkt dit truukje niet, na het uitschakelen van de kouddiagnose krijg ik nog steeds de foutmelding.

Zal dus een weerstand plaatsen worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat beoog je te doen...? Indien wens vervangen met LED's dan zijn daar LED's voor beschikbaar die geen storing veroorzaken door gebruik van weerstandje.

Dat kan ook natuurlijk.

 

bij mijn 3C werkt dit truukje niet, na het uitschakelen van de kouddiagnose krijg ik nog steeds de foutmelding.

Zal dus een weerstand plaatsen worden...

Raar, weet je zeker dat je de goede hebt genomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

bij mijn 3C werkt dit truukje niet, na het uitschakelen van de kouddiagnose krijg ik nog steeds de foutmelding.

Zal dus een weerstand plaatsen worden...

Raar, weet je zeker dat je de goede hebt genomen?

 

heb dit samen met Dreke nagekeken en uitgeschakeld, maar bij mij gaf deze nog steeds foutmelding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja, als het zelfs met Dre niet lukt weet ik het ook niet meer.

Hij is aardig bekend met vagcom.

Wat voor modeljaar heb je?

 

bouwjaar 2007 modeljaar 2008, idd raar dat het niet lukte.

Maar is niet he enigste rare met de verlichting, overlaatst was mijn rechter koplamp defect en sindsdien gaan beide knipperlichten ook raar doen. Foutmelding geven dat ze defect zijn terwijl ze een paar seconden erna terug normaal functioneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
oke dus zal wss een weerstandje worden om de minste problemen alle;) en neen leds had ik al steken maar vond deze veel te blauw tegenover de witte koplamp. dus heb ik er terug uitgezwierd :D

Dat is inderdaad geen gezicht.

 

@ wulfke, ai dat zijn akelige storingen die zich zo vaag voordoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is bij mij gelukt!... DRL als standlicht en standlicht op 'uit' gezet. De DRL werken op volle kracht overdag, worden gedimd met het aansteken van de lichten. Bij knipperlicht wordt de DRL langs de kant waar de knipper gaat ook gedimd.

Verder nog gevonden : achterlicht gebruiken als remlicht (buitenste ring van buitenste lamp) + mistlamp als remlicht (bieg)... nu alleen nog de middenstip uit en het is zoals Geani het wil...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is bij mij gelukt!... DRL als standlicht en standlicht op 'uit' gezet. De DRL werken op volle kracht overdag, worden gedimd met het aansteken van de lichten. Bij knipperlicht wordt de DRL langs de kant waar de knipper gaat ook gedimd.

Verder nog gevonden : achterlicht gebruiken als remlicht (buitenste ring van buitenste lamp) + mistlamp als remlicht (bieg)... nu alleen nog de middenstip uit en het is zoals Geani het wil...

 

grtz, dre

 

Andre,

 

zijn jouw drl's geschakeld met een dimmodule? of hoe gebeurd het dimmen bij jou? hoe en waar heb je dan afgetakt voor de drl's ?

Mijn module gebruikt namelijk wel de stadslicht signalen om het dimmen te laten gebeuren. Dus als je bij mij het stadslicht op "uit" gaat zetten gaat het drl gebeuren toch niet meer werken zoals het hoort?

Is namelijk zo dat mijn drl's al gaan dimmen wanneer het stadslicht wordt ontstoken. zo kunnen ze ook mijn drl als parkeerlicht gaan gebruiken.

 

middenstip is toch gewoon de functie "brake light as parking light" afzetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De DRL zijn geschakeld via een CC boordnetmodule, op de uitgang van het grootlicht, kan als je geen xenon hebt ook op de uitgang van de xenon shutter.. Dan kan je de optie kiezen DRL as standlicht gebruiken, en dan kan je de originele standlichten (met vagcom) uitschakelen. DRL wordt dan ook gedimt als parkeerlicht gebruikt.

 

Ik bedoelde wel de middenstip VOLLEDIG uiut.... ook als remlicht, aangezien nue de buitenste ringen van de buitenste lamp + de ringen van de bieg als remlicht werken... :lol:

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden