Ga naar inhoud
  • 0

[3B] Waar zit dat alarm?!


Paradise

Vraag

Ik heb een 1.8 met achteraf ingebouwd alarm. Althans, dat vermoed ik. Ik word helemaal dol van dat ding want hij gaat te pas en te onpas af, met name als het vriest buiten. Het vervelendste is nog dat ie niet ophoudt. Heb al meerdere malen 's nachts m'n bed kunnen verlaten om 'm uit te zetten. Doe ik dat met de afstandsbediening, dan gaat ie even later weer. Doe ik dat met de sleutel in het slot, dan lijkt het over te zijn.

 

Heb begrepen dat 1 van de sensoren kapot kan zijn. Het liefst zet ik dat hele ding uit, ik vind het overbodig en het veroorzaakt veel meer overlast dan dat ik er gemak van heb. Als ik de klep waar de zekeringen los maak (bij de bestuurdersdeur) zie ik een kastje zitten van Gemini. Daar heb ik de plus en min draad al van losgehaald (neem tenminste aan dat het plus/min is, zwarte en rode draad) en was in de overtuiging dat het daarmee gedaan was, maar ik kom net naar buiten en zie 'm weer afgaan.

 

Hoe zet ik dat ding dan wel uit? Ik heb nergens de sirene kunnen vinden, neem aan dat die onder de motorkap moet zitten? Is daar een standaard plek voor?

 

Even wat gegevens, waaruit iemand misschien af kan leiden waar het in kan zitten:

- Ik heb 2 binnensensoren op ooghoogte in de stijlen tussen de voordeuren / voorruit,

- Ik heb geen knopje aan de binnenzijde om die sensoren uit te schakelen (volgens mij een vereiste bij een fabrieksalarm),

- Ik heb een losse afstandsbediening met 2 knopjes, 1 om de deuren dicht/open te doen, 1 waarmee de knipperlichten eenmaal branden als de deuren gesloten zijn,

- Het type Gemini kan ik niet vinden, het is me nog niet gelukt het hele kastje los te halen,

- Heb nog geen foto kunnen maken, het is nu te donker, zou ik evt morgen kunnen doen

- Ik heb een startonderbreker (weggewerkt in zo'n 'klepje' onder de achterruitverwarming) die ontgrendeld met de afstandsbediening en met een los stickje, als de afstandsbediening niet werkt

- Het Gemini apparaat lijkt hierop: http://www.gemini.ee/index.php?id=4&rtid=4&lm=49&lng=2, maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat dit 'm is. De sensoren / startonderbreker lijken er wel sterk op.

 

Alle hulp is van harte welkom, ik wil dat ding zo snel mogelijk uit hebben!

 

Koen

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Losnemen van de draadjes gaat niet werken omdat er in de sirene een noodaccu zit die dan afgaat.

druk als je de auto op slot zet eens tweemaal op het sluitknopje. Als het goed is schakel je daarmee je ultrasoon sensoren uit.

 

Als het alarm is afgegaan en je doet de auto van het slot dan kun je aan het ledje zien waarom ie is afgegaan. Het ledje knippert dan een aantal maal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat tweemaal sluitknopje drukken had ik ergens gelezen. Maar dan moet het lampje stoppen met knipperen toch? Dat doet ie namelijk niet.. Krijg dat lampje niet uit. Maar ook dan weet ik nog niet of het goed gaat, wellicht geeft een andere sensor dan de ultrasoon sensoren de storing en gaat ie 's nachts alsnog af, toch?

 

Ik zou eens op het ledje kunnen letten, al vraag ik me af of die wat doet als het alarm aftermarket is. Bovendien wacht ik er liever niet op.

 

Ik ging er vanuit dat het Germini kastje het regelapparaat was, en dat wanneer ik daar de stroom vanaf zou halen, er geen alarm meer af zou gaan. Kennelijk had ik dat mis. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan ze kopen bij pomp, supermarkt.

Sommige heten Cricket, andere uni lite, Eeuh Zippo is meest bekende denk ik.

Begin met de voorstoel, en daarna ist over. :mrgreen:

Als het echt daadwerkelijk een aftersale is kun je je werkelijk dood zoeken idd.

Bij het achter paneel, ofwel links in de koffer daar heb je een beugel waar je achterbank in klikt, daar waar die beugel/pen in gedraaid zit, dus achter dat paneel, zit je claxon van alarm.

Die los en klaar, dat het knipperd is geen ramp.

Daar word je niet wakker van. En verder moet hij idd bij op slot doen nogmaals drukken en dan hoord de led in de deur uit te gaan, en alarm uitschakelen.

 

Tja het is gek met die dingen, een 3c waar een dure radio in zit die zeer vaak gejat word tillen ze het raam eruit, en knippen ze gaten in de deur waar je als mens bijna door past en geen alarm en de ander gaat al af bij vorst.

Hahah stond net in de boot naar Texel even retourtje. Daar staat met grote letters doe alstublieft uw alarm uit,

En de boor begint van wal te gaan en gelijk schiet er een Mercedes Ml in paniek,volgd een E klasse en verderop in de boot gingen er nog een mooi aantal van die krengen af.

Heb de band Normaal maar wat harder gezet. Licht effecten genoeg in de boot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die pen die je bedoelde bij de achterbank is deze neem ik aan?

5397831447_6f5ac08ca3.jpg

 

Ik heb 'm niet losgehad, maar daar zit ie niet. Heb vandaag m'n uiterste best gedaan dat ding te vinden, maar zonder succes.

 

Zo ziet 't Geminikastje eruit:

 

5398432460_e7b2bf30a5.jpg

 

Ik had er al een witte en een rode kabel uitgehaald. Bij nader inzien denk ik dat dat niet de stroomkabels, maar de aansluitingen van de interieur sensoren zijn. Vervolgens heb ik maar eens dat grote blok eruit gehaald, maar dat was geen succes; alarm ging direct af. Kon 'm pas weer van 't alarm halen nadat ik de stekker terug had gedrukt. Dat was even wat moeite dus de buurt wist meteen hoe laat het was.

 

Interieursensoren zien er als volgt uit:

 

5397831327_e5b1e281b2.jpg

 

En het viel me op dat er volgens mij ook een sensor in de motorkap zit:

 

5398432836_ae22c2a62e.jpg

 

Er liep iig een klein zwart draadje van weg..

 

Hoe dan ook, ik kan de sirene zelf niet vinden. Als het alarm afgaat is het geluid zo oorverdovend dat je geen enkele richting kan bepalen. In de auto is het in ieder geval zachter dan buiten de auto, dus het moet ergens onder de kap zitten. Ik ben er met een zaklantaarn wel een half uur doorheen gegaan, maar ik zie die sirene werkelijk nergens. Word er een beetje moedeloos van, want rustig gaan slapen is nu niet echt aan de orde met het idee dat ie elk moment af kan gaan. Als het moet ga ik maandag maar naar een inbouwboer, hopelijk kan die me een hint geven. Ik weet niet waar ie orgineel is ingebouwd namelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is dus na fabriek ingebouwd.

Dan moet je de sirene zonder problemen kunnen vinden.

Meestal zit ie tegen het schutbord aangebouwd. Ook hier geldt als je de stekker losneemt gaat ie direct af. Dus als je hem wil verwijderen een badhanddoek meenemen en hem daarin wikkelen. Ik heb wel eens gehad dat ie een half uur bleef tetteren.

Maak anders eens een foto van de motorruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had vandaag alleen m'n iPhone bij me, daar is geen foto mee te maken waar je iets op terug gaat zien. :P Hij is hoe dan ook verdomd goed verstopt. Aan de oppervlakte is ie niet te vinden. Er is ook geen draad te zien die achteraf aangebracht zou zijn. De meest logische plek zou me ergens bij de grill lijken, waar de claxon ook vaak zit, maar daar kon ik 'm niet herkennen.

 

Iemand vond deze handleiding van de Germini 7590TN voor me, die qua specificaties sterk lijkt op wat ik heb, maar zeker weet ik het niet: http://csb.nl/component/option,com_jdow ... sk,finish/

 

Als ik dat zo lees is het verwijderen van het gehele alarm geen makkie. Sowieso moet je 'm eerst een keer 30 sec af laten gaan voordat je 'm kan 'ontmantelen'. Dat moet ik dan maar een keer op een afgelegen plek doen. ;) Toch zou ik dan graag willen weten waar die sirene zit, zodat ik 'm idd wellicht af kan dekken ofzo. Zal proberen z.s.m. fatsoenlijke foto's van de motorruimte te maken.

 

Tot die tijd zet ik 'm alleen op slot met de sleutel in het slot van de deur. Als ik de handleiding goed begrijp, wordt het alarm op die manier niet geactiveerd. Ik hoop het...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat jij hebt losgemaakt is waarschijnlijk het kastje voor je ultrasoon sensoren.

Als hij vooral bij vorst afgaat zal dat niet op deze sensoren afgaan. (dus ook 2 keer op het knopje om de sensoren uit te schakelen heeft geen zin aangezien hij hier niet op afgaat.

 

Waarschijnlijk is het dus een vocht/condens probleem. Het kan een bloodliggend draadje zijn, slecht contactje, etc.

Volg de draden bij dit kastje, en je zal ook de sirene vinden (om het te dempen als hij afgaat bij doorknippen kan je ook een emmer water gebruiken, dempt ook redelijk goed)

Als dit professioneel is ingebouwd, zal je waarschijnlijk je halve of hele dashboard uit moeten bouwen. (knipperlicht aansturing zit meestal bij je alarmknop, sensoren bij de beide A-stijlen, ergens wordt ook een deurschakelaar als schakelaar gebruikt, meestal weer op een draad van de binnenverlichting, bij je kofferbak en motorkap meestal een aparte schakelaar)

 

Je sirene moet ook een signaal van je kastje krijgen, dus ergens moet hij door een doorvoerrubber in het schutbord.

 

succes met uitbouwen ;)

 

en misschien is de sirene beter op te sporen als je een paar van die oorpluggen bij de bouwmarkt haalt, dan is de herrie misschien verdraagbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even nieuwsgierig....

 

Heb je 'm al gevonden en uit kunnen bouwen?! Lijkt me idd zwaar klote.. zeker als je 'm niet kan vinden.

 

Misschien een loos idee hoor, maar als je nou de draden van het kastje dat je wel hebt gevonden los haalt. (ja, ik weet dat je alarm dan afgaat) en die dan, een hafl uur?, laat loeien. Daarna moet die accu van je sirene toch op zijn?! En hij krijgt geen voeding meer van je kastje dus dan is het daarna toch over en uit met dat ding... Kun je 'm volgens mij verder laten zitten maar ben je er wel vanaf..

 

Ik zou het dan wel ergens in the middle of nowhere doen met een goede gehoorbescherming als ik het zo lees...

Ik probeer even mee te denken hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden