Ga naar inhoud
  • 0

Chip--> 170pk


subdin

Vraag

Hey jongens,

 

Na een tijd rondgereden te hebben in de veronderstellin dat de auto gechipt was toch besloten om dinsdag bij Jos op bezoek te gaan voor het bekijken of de auto gechipt is, wat ik eigenlijk niet geloof gezien de vorige niks kon overhandigen waarop dat staat.

Ik rij in de 1.9 TDI variant sportline 130 pk.

Volgens Jos moet het wel mogelijk zijn om deze te chippen naar 170.

Mijn vraag is of dit heel merkbaar zal zijn (verbruik, snelheid, optrekken).

Ervaringen?

Gr. Adin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ook met zo'n standaard chip van Jos (JD) in mijn 130pk tdi gereden. Je merkt het zeker wel, de auto reageert veel vlotter op het gaspedaal en trekt veel makkelijker tot hoog in de toeren door. Een echte stoplichtsprinter zal zo'n zware Passat nooit worden maar op de snelweg blaas je een flink partijtje mee. Het verbruik valt mee, ik reed gemiddeld 1 op 15 met een zware voet en 70% snelweg kilometers. Ik zou het zeker doen, je herkent je eigen auto niet meer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Genoeg reden om te doen inderdaad als ik het zo hoor.

Wat betreft de koppeling, ik heb de H6 bak en die schijnt aardige klappen te kunnen verdragen.

Over het vliegwiel kan ik weinig zeggen.

Ik heb vorige week, vanwege trillingen in de auto, een kabelboom en verstuivers beurt overwogen maar na het vervangen van de aandrijfas trilt de auto totaal niet meer..

Verder is de auto in goeie staat, altijd z'n beurten gehad en olie altijd op tijd verwisseld dus ik verwacht geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de koppelingsset krijgt natuurlijk wel meer te verduren dan met een std motor, maar om te zeggen dat ie meteen kapot gaat door het chippen dat is onzin..

 

Als je blok 2ton gelopen heeft komt de set er toch een keer aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@vdub;

Zo steek ik er ook in..koppelingsset is imo een stukje slijtbare onderdelen zoals remblokken en homokineten etc.

Op den duur moet het gewoon vervangen worden..bij de één eerder dan bij de ander uiteraard.

Overigens is de set door de vorige eigenaar samen met distributie riem vervangen bij 180k.

 

Vorige eigenaar was echter een beetje een ricer en heeft er plakplaatjes opgezet (v6 etc) dus ik zoek nog een manier om die eraf te halen zonder de lak te beschadigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En wat vind de koppeling en het vliegwiel van zo'n chip?

 

Mijn auto is gechipt bij 150.000 kilometer en bij verkoop van de wagen stond de teller op 250.000 km. Ik heb nooit problemen gehad met mijn koppeling of vliegwiel. Deze hebben er dus totaal 250.000 kilometer ingezeten waarvan 100.000 kilometer gechipt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vorige auto gechipt bij 290 dkm en tot aan 350 dkm zonder problemen en originele koppeling gereden.

Van 115pk/285Nm naar 150pk/360Nm, ook via Jos en vanwege de koppeling het koppel iets later (2200 tpm) laten inkomen. Verbruik lag gemiddeld op 1:18.

 

Daarna een motorombouw met uiteindelijk ruim 210pk+/490Nm en dan is een versterkte koppeling wel wenselijk...

Verbruik was gemiddeld bijna 1:19, beetje m'n best doen en het beestje reed vrij makkelijk 1:21.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel steeds meer m'n subaru begin te missen..boven de 140 is deze bak niet vooruit te branden..

 

mmmm, dan zou ik hem ook maar eens uitlezen, bij mijn 130 pk standaard was hij al aardig snel ook boven de 140, sinds ik de standaard chip van JD heb (170pk) met jos behandeling (kat weg en egr dicht) gaat hij zeker boven de 140 als de brandweer, maar weinig auto's die je tot 200 km per uur, niet bij kunt houden.

 

Succes met je keuze. gr. iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel steeds meer m'n subaru begin te missen..boven de 140 is deze bak niet vooruit te branden..

 

mmmm, dan zou ik hem ook maar eens uitlezen, bij mijn 130 pk standaard was hij al aardig snel ook boven de 140, sinds ik de standaard chip van JD heb (170pk) met jos behandeling (kat weg en egr dicht) gaat hij zeker boven de 140 als de brandweer, maar weinig auto's die je tot 200 km per uur, niet bij kunt houden.

 

Succes met je keuze. gr. iwan.

 

Een gechipte 130pk is best snel, zeker als je niks snellers gewent bent maar een Subaru STi (WRX) is toch van een heel andere klasse en heeft bijna dubbel zoveel vermogen onder de kap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey jongens,

 

Vandaag was de dag..om 8 uur van huis vanmorgen en 3 uur gereden naar Jos.

Aldaar heeft Jos een eindje gereden en de auto uitgelezen.

Zoals ik al vermoedde had de vorige eigenaar hem niet gechipt dus thanks to Jos en Jeroen (JB en JD) een op maat gemaakte chip, goed voor 183Pk.

Ik had liever meer maar helaas was dit de max met de huidige setup. Egr dicht laten maken en open uitlaat.

Wat ik in het begin van de thread had gevraagd (of het verschil merkbaar zal zijn) kan ik heel kort in zijn; JAWEL MENEER!!

Ik herken m'n auto niet terug..immense koppel over het algehele toerental en zelfs in de 6de versnelling doortrekken tot het rood.

 

Voor iedereen die het eventueel overweegt..gewoon doen!

JB autoservice is super, je wordt vriendelijk ontvangen en het is je geld dubbel en dwars waard!

De auto is veeeeel sneller en stukken zuiniger.

Allen bedankt voor jullie aanvullingen en tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De prijzen voor een standaard chip zijn 325€ bij JB geloof ik.

Dit weet ik echter niet zeker, ik kan er iets naast zitten, dus voor de zekerheid verwijs ik je het liefst door naar JB autoservice homepage.

Daarop staat een prijslijst als het goed is.

Ik vind het in ieder geval het geld waard omdat ik een impreza sti gewend was en een standaard 130pk diesel auto mij diep treurig maakte.. Nu niet meer dus :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ jee13; wat is jouw 0-100 tijd met de chip?

 

Ik denk niet dat Jeroen dat getest heeft, laat staan dat ie dat soort sprintjes doet.. voor 0-100 sprintjes moet je ook geen zware Passat hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden