Ga naar inhoud
  • 0

SML inbouwen (update 6-7-2011)


vwdimipassat

Vraag

Om toch maar weer iets te doen aan de auto, heb ik het volgende bedacht.

Ik wil gaar SML's inbouwen in mijn bestaande strips.

Nu is mijn vraag is dit goed te doen in al gespoten strips? Of beschadig ik dan mijn lak?

 

En ik denk aan gewone witte sml's zowel voor als achter, Wat denken jullie?

 

Groet Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij heeft Jee het idd zo gedaan. Is wel een sekuur werkje, maar bespaart een hoop geld. Omdat ik zwarte strips had, heb ik toen meteen de SML Highline strips gekocht.

Ik heb overigens voor wit en achter rood. Het resultaat heb ik bijgevoegd. Op de foto heb ik voor nog oranje maar die is inmiddels door wit vervangen.

 

PS: Mooie wagen heb je, vind het nog steeds een van de mooiste kleuren van VW :)

post-4392-1423825384,2385_thumb.jpg

post-4392-1423825384,3635_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Dimitri,

 

ik heb zelf de openingen in de sierlijsten gemaakt met een figuurzaag om zo netjes mogelijk te werken. Als je de reflector goed aftekent (ik heb dit aan de binnenkant van de sierlijst gedaan), kan het eigenlijk niet mis gaan.

Als je de reflector aan de binnenkant aftekent, komt deze aan de buitenkant een klein stukje onder de chroomstrip ipv er strak tegenaan, het ligt er maar net aan waar je voorkeur naar uitgaat.

dat ziet dan zo uit: (sorry, foto genomen met de telefoon)

 

18122010053.jpg

 

als je naar de foto van de auto van Maurice hierboven kijkt, dan zie je dat de reflector strak tegen de chroomstrip aanzit. Ik neem aan dat deze van de buitenkant is afgetekend.

 

Ik moet zeggen dat het een hele leuke klus is die je zelf ook makkelijk kunt doen. Met de how-to in de KB en de links die daarbij staan was ik in ieder geval erg geholpen.

 

Wat betreft de kleuren; vóór en achter witte reflectoren kan op jouw kleur auto best goed staan. Ik denk alleen dat je dan ivm de wetgeving wel een rood lampje in de reflector aan de achterzijde moet doen. Standaard worden de witte reflectoren geleverd met een oranje lampje.

 

Misschien heb je ook nog wat aan de foto's uit mijn topic: viewtopic.php?f=103&t=20257&start=225

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Wat betreft de kleuren; vóór en achter witte reflectoren kan op jouw kleur auto best goed staan. Ik denk alleen dat je dan ivm de wetgeving wel een rood lampje in de reflector aan de achterzijde moet doen. Standaard worden de witte reflectoren geleverd met een oranje lampje.

 

 

Heb er geen ervaring mee, maar volgens het voertuigreglement mogen zijmarkeringlichten alleen maar oranje (amber) licht geven. Tenzij ze deel uitmaken van de achterlichten. Maar dat is in dit geval niet van toepasssing, dus officieel mogen ze alleen oranje zijn. :wink:

 

Maar rood staat volgens mij wel mooier...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens de wetgeving mag alleen oranje. Rood is alleen toegestaan als de SML in de achterlichtunit geintegreerd is. Ik trek de stekker bij de APK los, en heb geen opmerkingen gehad.

 

Heb je dat gedaan op eigen initiatief of vanwege een afkeur, Maurice?

 

orgineel zijn ze af fabriek rood. kan me niet voorstellen dat ze daar moeilijk over doen...

 

Ik meen me namelijk ook te herinneren dat het geen probleem is bij de apk. Misschien dat één van de mensen die met SML's naar de keuring is geweest en ze heeft laten werken hier iets over kan zeggen?

 

Maar anders is het inderdaad 2 minuten werk om de bekabeling even los te halen, da's de moeite ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat staat in de keuringseisen. Zijmarkeringsverlichting mag alleen amberkleurig zijn, rood is alleen toegestaan als ze fabrieksmatig geproduceerd zijn of geintegreerd in het achterlicht. Auto's met een eerste toelating in de VS mogen zo wel rondrijden omdat dat in de kentekenpapieren staat. Zie http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/474D4F2B-183C-44C7-91B1-9DEDC8850EF3/0/WijzevankeurenIndividueleGoedkeuringM1.pdf pagina 82.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reacties.

Dus zelf goed te doen ook bij al gespoten strips.

Dus dan maar sml bestellen en maar weer klussen.

Zeker een mooie kleur Maurice ;)

Ik ga voor alles wit en rode lampjes achter en oranje lampjes voor.

Nu nog even zoeken waar ik ze kan bestellen.

 

Groet Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dan eindelijk de SML's binnen.

Ben er nu al blij mee, Maar heb nog een vraagje.

De mal die ik moet maken moet die even groot zijn als de omtrek van de SML of juist iets kleiner?

Ik heb namelijk nog niet helemaal door hoe ze vallen in de bumperlijsten.

 

Groet Dimitri

post-8268-1423825839,0404_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ze ook gefiguurzaagd, met hulp van Thijs. Sowieso de tip om even je lijsten af te plakken voor je gaat zaken.

Als ik me goed herinner iets binnen de lijn van de SML blijven. Kunt dan evt. nog beter stukje moeten vijlen dan dat het een te groot gat is.

Beginnen op 5mm van het begin van de lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad, gewoon één op één aftekenen en dan iets binnen de lijntjes wegzagen. Je kunt beter 10x wat weg moeten vijlen dan 1 keer een te groot gat zagen. Vergeet ook niet dat je 3w lampjes moet gebruiken, hè....met de 5w lampjes die standaard door de dealer geleverd worden krijg je dit:

 

viewtopic.php?f=188&t=38264&hilit=Sml+gesmolten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden