Ga naar inhoud
  • 0

Mistlampen aansluiten met drl-module


tuntje

Vraag

Ik ben sinds een tijdje rond aan het kijken op dit forum omdat ik sinds een

half jaar een VW Passat Variant 1.9 TDI gekocht heb.

Nu ben ik op zoek naar iemand die mij kan helpen met een DRL-module.

Ik heb onder in de grille mistlampen geplaatst en wil deze met een drl-module aansturen.

Vraag 1: Heb ik onder de motorkap ergens een contact waar spanning op komt als ik de sleutel in het contact steek?

Vraag 2: Welke kleur is de draad die ik moet hebben van het dimlicht om de DRL-Module te schakelen?

Vraag 3: Zijn er electrische schema's van deze auto te verkrijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

hoi ton

onder de motorkap gaat het moeilijk zijn om contactstroom te vinden

maar als je het zijpaneel aan de bestuurderskant van het dashboard los maakt dan heb je een hele resem aan lege zekeringen , en eentje die op contactstroom zit heb je zo na gemeten

 

stap 2 oke je hebt een contact zekering gevonden stop er een zekering in en lleg een draad van de zekeringskast door het schutbord uit ( schuin langs de stuurkolom heb je een doorvoer rubber , dan kom je uit achter de batterei , als je de batterei verwijderd kom je er zo aan en zie je de rubber zitten , deze is voorzien van puntjes die je kunt afknippen zodat er een gaatje ontstaat voor een stroom kabel door te voeren

 

stap 3 meet de plus van de dimlichten na , deze is makkelijk te vinden aan de koplamp daar komt de stekker aan die rechtstreeks op de koplamp zit , deze kun je gebruiken om de drl's te laten activeren of te laten dimmen

 

stap 4 monteer de drl's fatsoenlijk en indien deze goedkope chinezen zijn :mrgreen: , en daarmee bedoel ik made in china , en dat zijn meestal de kleinere versies kit deze dan extra af aan de schroef punten en de punten waar de draden aan de drls in gaan en elk ander punt waar je denkt dat vocht in kan , en nu denk je waaro m , wel er komt gegarandeerd vocht in en dan kan je ze weg smijten

 

stap 5 bevestig de massa van de drl's aan de carroserie , vlak voor de batterei is een mooi massa punt voorzien , en trek de kabel van het contact stroom naar de constant + van de drl's en de + van de dimlichten naar de dimdraad van de drl's

 

soldeer alles en werk mooi af met krimpkous anders ga ik je een klungelaar noemen als ik je eens tegen kom op een meeting :mrgreen:

en indien je niet kunt na meten wat + of - is in de auto laat dan het werk uitvoeren door een vriend of garage , dat bespaart je een hoop vuurwerk

 

stap 6 , je moest al aant klussen zijn :D:mrgreen:

 

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

indien je de module aan de mistlampen plaatst ga dan hetzelfde te werk en gebruik de uitgang +- van de modulle voor de mistlampen te sturen

opgelet als je geen leds ind de mistlampen plaats maar een halogeen lamp van 50 wat dan moet je deze aansturen via een relais die dan ook weer geactiveerd word door die modulle anders brand je de modulle op

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor de pinbezetting van de koplamp moet je maar eens mijn DRL topic uitspitten

zie pagina 2 en dacht dat op pagina 3 een ETKA schema stond van de koplampsturing

--> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=110&t=31787&start=15

 

een geschakelde + vind je inderdaad het beste aan de bestuurderskant, daar zit als je je deur open doet een luikje op de zijkant van je dashboard waarachter de zekeringen zitten. In het luikje zit een kleine inkeping waar je een fijne schroevendraaier kan tussen steken en dat wat open trekken, luikje zit gewoon geklikt. Zekeringhouder moet je demonteren dmv wat Torxschroeven en dan kan je de zekeringhouder er wat uit halen langs het vakje waar je wat spulletjes in kwijt kan. Dat vakje kan je er zo uit klikken indien je tegen de bovenste stops (die zorgen ervoor dat het vakje niet volledig openvalt) aandrukt. Dan kan je de achterkant van de zekeringhouder eraf klikken en daar dan gaan aftakken. geschakelde + heb ik afgetakt van bv de dimmende binnenspiegel en zo via zekering naar voeding van de DRL module.

 

Voor gemakkelijkst draden bij te trekken tot vooraan is het makkelijker de batterij uit te bouwen (zie ook mijn DRL topic)

dan heb je wat meer plaats om bij de kabeldoorvoer te komen. Deze komt ongeveer uit aan de rempedaal

 

veel klusplezier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Guyke en Wulfke, als ik de accu/batterij los haal en weer aansluit krijg ik dan naderhand geen storingen te zien?

 

m.vr.gr.

Ton

 

normaal gezien mag dat geen probleem opleveren, als er storingen aanwezig zijn gaan deze vanzelf weg. wel is het zo dat de ESP op OFF gaat gaan (in het kadertje rond de versnellingpook + geel slippend wagentje in je tacho) maar dit kan je na het starten en enkele meters rijden gewoon terug op ON zetten (of denk zelfs dat het automatisch terug naar ON gaat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neen, ook bij halogeen staat op die draad een geschakelde + (ik heb die trouwens gebruik bij de ombouw naar xenon - maar dan enkel voor de linker koplamp - zonder verder iets te wijzigen).

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi allemaal en bedankt voor de vele reacties.

Ik heb ze vanavond aangesloten en toch maar een draad naar de zekeringkast binnen in de auto getrokken.

Daar heb ik voor de drl-module een aparte zekering geplaatst.

Alles werkt naar behoren.

ik had wel een beetje meer licht uit de LED lampen verwacht.

Maar goed, ik ga deze week nog een paar foto's maken en dan hoor ik ook graag jullie mening.

Hoe voeg ik een foto toe?

 

Ton

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goedemorgen,

Gisterenavond alles aangesloten en werkende.

Rij ik net naar mijn werk en zie ik dat als de lampen op 50% branden ze knipperen.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Moet ik speciale led lampen hebben die je op 50% kan laten branden?

 

Ton

 

Is het knipperen met regelmaat of is het knipperen zoals er een storing zou aanwezig zijn?

Heb namelijk bij het plaatsen van mijn S6 drl's ook het fenomeen gehad dat de drl's storingsgevoelig gingen knipperen.

En meestal was het zo dat het knipperen er niet was wanneer de motor niet draaide. Pas wanneer de motor draaide gingen beide drl's eens flikkeren, niet constant en ook niet met regelmaat. Had toen info gevonden ivm flikkeren van de drl's en dat zou dan storingen zijn (bv alternator of dergelijke) en ze raadden dan aan de leidingen van module naar drl's langs een andere weg te leggen. Heb dit toen gedaan maar helaas zonder resultaat. Heb me dan een ander type drl stuurmodule gekocht en deze heeft dat probleem niet, terwijl ik diezelfde kabelage heb gebruikt en langs dezelfde weg heb uitgekabeleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn eerste module kwam van bij car4style.de en mijn andere module is van Team APT

--> http://cgi.benl.ebay.be/APT-STEUERUNG-LICHTMODUL-TAGFAHRLEUCHTEN-TFL-S6-LED-NEU-/390207858316?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5ada33668c

 

hiermee geen problemen meer gehad.

 

Denk dat het eerder een probleem is zoals ik heb gehad en dat er aan de led units niks mis is. Ook dacht ik dat het fenomeen enkel was bij gedimde toestand en draaiende motor. Volle sterkte was er niks aan de hand.

Schijnbaar had de eerste module meer last van storingsgevoeligheid bij het dimmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mijn eerste module kwam van bij car4style.de en mijn andere module is van Team APT

--> http://cgi.benl.ebay.be/APT-STEUERUNG-LICHTMODUL-TAGFAHRLEUCHTEN-TFL-S6-LED-NEU-/390207858316?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5ada33668c

 

hiermee geen problemen meer gehad.

 

Denk dat het eerder een probleem is zoals ik heb gehad en dat er aan de led units niks mis is. Ook dacht ik dat het fenomeen enkel was bij gedimde toestand en draaiende motor. Volle sterkte was er niks aan de hand.

Schijnbaar had de eerste module meer last van storingsgevoeligheid bij het dimmen.

De link is van de oude versie V1.3 99€

Deze is de nieuwe v2.0 versie van TeamAPT en nog goedkoper ook. 84.99€ (heb ik hier liggen maar nog niet ingebouwd)

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120645832515&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Hoi Jasper,

 

Het is Passat Variant uit 2007.

Dat kan je toch met Vag-Com programeren bij een 3C, daarvoor heb je toch geen module voor nodig.

Als je je lichten onsteekt zijn ze wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
mijn eerste module kwam van bij car4style.de en mijn andere module is van Team APT

--> http://cgi.benl.ebay.be/APT-STEUERUNG-LICHTMODUL-TAGFAHRLEUCHTEN-TFL-S6-LED-NEU-/390207858316?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5ada33668c

 

hiermee geen problemen meer gehad.

 

Denk dat het eerder een probleem is zoals ik heb gehad en dat er aan de led units niks mis is. Ook dacht ik dat het fenomeen enkel was bij gedimde toestand en draaiende motor. Volle sterkte was er niks aan de hand.

Schijnbaar had de eerste module meer last van storingsgevoeligheid bij het dimmen.

De link is van de oude versie V1.3 99€

Deze is de nieuwe v2.0 versie van TeamAPT en nog goedkoper ook. 84.99€ (heb ik hier liggen maar nog niet ingebouwd)

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120645832515&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Hoi Jasper,

 

Het is Passat Variant uit 2007.

Dat kan je toch met Vag-Com programeren bij een 3C, daarvoor heb je toch geen module voor nodig.

Als je je lichten onsteekt zijn ze wel uit.

 

 

Ik heb ze naderhand ingebouwd.

dus er is verder geen schakeling aanwezig

 

ton

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De link is van de oude versie V1.3 99€

Deze is de nieuwe v2.0 versie van TeamAPT en nog goedkoper ook. 84.99€ (heb ik hier liggen maar nog niet ingebouwd)

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=120645832515&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

 

 

sorry voor de link van de verouderde versie, heb de functies van de nieuwe eens bekeken maar niet echt een verschil gevonden met de module die ik heb zitten (oude versie).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb de functies van de nieuwe eens bekeken maar niet echt een verschil gevonden met de module die ik heb zitten (oude versie).

Heb ook eens vergeleken, mee eens niet echt een meerwaarde.

v2 is stabieler en dedecteerd automatisch de spanning 12v - 28v.

Zijn ook geschikt voor de nieuwe Hella LEDayLine of Flexline systemen die de controle alleen door middel van een relais

 

En dit snap er niets van + vertaling Google:

- SMD Aufbau

Die aktuelle Version V 2.0.0 besitzt einen vollkommenen SMD Aufbau und realsiert dadurch noch stabilere und ergonomischere Werte als die V 1.3.4. Der komplette Steuerungsablauf läuft noch stabiler und leistungsfähiger.

- SMD constructie

De huidige versie 2.0.0 heeft een perfecte V SMD bouw en onroerend Siert nog stabieler en meer ergonomische dan de waarden V 1.3.4. De complete control flow is nog steeds stabiel en krachtig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil zeggen dat ze Surface Mounted Device componenten gebruiken. Mijn module gebruikt de traditionele IC's en componenten.

Met SMD componenten kunnen ze compacter gaan werken omdat de onderdelen een pak kleiner zijn.

Zo zouden ze normaal gezien toch wel een kleiner kastje kunnen gebruiken maar dit hebben ze blijkbaar niet gedaan :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden