Ga naar inhoud

  • 0

Deur gaat niet meer open


MellyVille

Vraag

Vaag probleempje met een passat 3bg variant uit 2003. De deur rechtsachter wil niet meer open!

 

Gaat niet van het slot op de afstandsbediening en als je de hendel binnen gebruikt, gaat de deur ook niet los. De deurmotor (elektrisch of vacuum?) blijft bekrachtigd en blijft de deurpin naar beneden trekken.

 

Kent iemand dit probleem? Hoe verhelp ik het? Nu gebruiken we die deur nauwelijks, maar het is ook apk afkeur! Dus dat is niet handig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey mensen, sinds een paar dagen heb ik ook problemen met mijn 3bg uit 2003. Rechter achterdeur wil wel open en dicht maar op slot en van slot af via afstand bediening werkt niet, binnen verlichting en deur verlichting worden niet geactiveerd bij openen en electrische raam kan niet bediend worden. Het lijkt erop dat de deur geheel spanningsloos is geworden. Het geluid doet het wel, maar dat heeft weinig met de electronica van de deur te maken. Het is mij ook opgevallen dat bij het op slot doen via ab mijn knipperlichten niet oplichten. Ik had al gelezen dat het dan betekend dat de alarm niet wordt geactiveerd en dat de kofferdeksel niet goed dicht zit. Echter als ik de boel op slot heb en doe met de sleutel de koffer los gaat de alarm wel af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas was bij mij de pret van korte duur, want de RA deur gaat weer niet open. :angry:

Knipperen doet ie overigens wel gewoon.

 

Kan nu denk ik wel concluderen dat het niet de motor is maar een draadbreuk (?). Door de RV deur te openen heb ik al even gekeken

naar de bedrading in het rubber vd de doorvoer naar de RA deur. Maar waar moet ik naar kijken, ziet er goed uit op t eerste gezicht...

 

OVERIGENS gaf de VW dealer aan dat hij dit NIET kan uitlezen !! Die gaan waarschijnlijk gewoon de CV motor vervangen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jazeker, als je de sluf aan de stijlzijde losmaakt zie je 2 stekkers zitten. De bovenste is denk ik van de audio (die zat erin bij mij en ik had geluid) daar zitten 2 aders in, en de onderste stekker zitten meerdere aders is.

Ik kon bij mij als ik de deur handmatig op slot had gedrukt, dus pin naar beneden drukken, wel weer dmv de deurklink binnen de boel van het slot halen.

 

Trouwens als jij je deur niet open kan krijgen, doe je je voor portier open, dan kan je ook bij de slurf. Niet gemakkelijk maar toch.

 

 

Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het kan zomaar zijn dat de dealer niets vindt met uitlezen, maar de computer checkt alle deurmotoren, dus je kunt op voorhand niet zeggen dat er niets uit te lezen valt natuurlijk...

 

Kun je door het loshalen van de slurf al stekkers zien Barry?

 

Ja, dat dacht ik ook gelijk.. :blink:

Ik had het begrepen als hij had gezegd, dat indien een niet-werkende deurmotor wordt uitgelezen dit ook door een draadbreuk of loszittenden stekker kan komen. Het is of de motor of een draadbreuk.

 

Of zou het probleem ook in de module bij de LV stoel kunnen zitten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, tnx Vdub dat is duidelijk !

Morgen gaat de Passat voor een beurt maar twijfel nog of ik de dealer wil laten zoeken naar het probleem...

Wat kost over het algemeen uitlezen van je auto via de dealer ??

 

Kan beter zelf nog even verder kijken en wel het gasklephuis laten calibreren want dat schokje bij gas geven en loslaten vind ik echt vervelend worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, eindelijk zijn we aan de slag geweest...

 

Deurpaneel van binnen eruit gepakt, dan kom je een 2e deurpaneel (of deurplaat) tegen, die losgehaald en aan de kant... Maar toen. We krijgen met geen mogelijkheid de deur los, het deurmotortje zal wel stuk zijn maar we kunnen geen palletje of wat dan ook voelen of zien. Dus we zitten vast.

 

Hoe nu verder!? Hulp wordt gewaardeerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde probleem nu. Ik krijg de deur met geen mogelijkheid meer open.

Eerst kreeg ik geen piep als ik de deuren op de vergrendeling deed, maar na een paar keer eraan trekken deed hij het 2/3 dagen en sindsdien niks meer, maar hij piept wel als hij op vergrendeling gaat...

De raam kan ik aan de bestuurderskant en achterin zelf wel bedienen en het geluid doet het ook

 

Hoe krijg ik de deur open om het te fixen...?

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar met geen mogelijkheid.

ALleen de accu loskoppelen nog niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wellicht heb je hier iets aan:

[attachment=1]Portierslot overzicht.pdf[/attachment]

[attachment=0]Portierslot uitbouwen.pdf[/attachment]

 

 

KIJK! Dat maakt het een stuk gemakkelijker. Zondag wordt het droog dus maar even kijken of ik iets kan doormeten... :|

Het kan natuurlijk een draadbreuk zijn of het motortje maar begreep dat de microswitches met name problemen kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wilde deze middag gebruiken om de printplaat eruit te halen om te kijken of 1 vd 6 soldeerpuntjes gescheurd zijn... MAAR ik krijg mijn deur natuurlijk niet open dus kan ook de ijzeren plaat niet demonteren :evil:

 

Heb al de accu een paar keer eraf gehaald maar kreeg zo ook niet het vaccuum eraf, oftewel het slot blijft erop staan.

Het standaard sjorren icm de afstandbediening gaf nog steeds geen resultaat en ook de klopjes onder de deurhendel niet.

 

HOE kan ik nu mijn deur open krijgen zodat ik de bouten aan de zijkant vd deur eruit kan draaien en uiteindelijk natuurlijk de ijzereren plaat.

HELP! :?

 

 

PS klopt het dat er geen plastic zit tussen de ijzeren plaat en de deurbekleding ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klopt, de ijzeren plaat dicht zelf af. Maar als je je deurpaneel eraf hebt, ligt die ijzeren plaat er ook zo af hoor!

 

 

Heb deze handleiding maar even erbij gepakt http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/

 

De 7 bouten zijn ook uit de ijzeren plaat geschroefd, maar de volgende stap om de ijzeren plaat eraf te kunnen halen, is toch eerst via de zijkant van je portier die 3 bouten los maken !? http://www.taligentx.com/passat/images/large/dlm_07_sill.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het slot zit met 3 plastic nokjes vast aan die plaat zie die 2 stipjes LINKS naast hetg meest rechts omcirkelde gat naar het slot.42.jpg en die iets naar onder zit, bij die sticker.

 

Vergeet niet even je ruit los te maken:

44.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het slot zit met 2 plastic nokjes vast aan die plaat zie die 2 stipjes LINKS naast hetg meest rechts omcirkelde boutje

 

Bedankt weer Vdub.

zit even koppie thee te drinken... Want werd een beetje :blink: om zo opgekropt achter mn voorstoel te moeten werken.

Afijn, ondertussen ben ik zover, dat mijn ruit los is en zit vastgetaped.

 

Plaat kan er bijna af maar moet nog 2 dingen doen:

 

1)INDERDAAD die 2 nokjes van het deurslot netjes los halen van de plaat of moet je die gewoon doorboren ?!

2)het stekkertje van de audio (2 draadjes) vind ik niet in de B stijl omdat ik waarschijnlijk via de voordeur bezig ben, dus knip ik die denk ik maar door om ze later weer vast te solderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden