Ga naar inhoud
  • 0

Lichte bonk onder auto bij voorophanging


Riconl

Vraag

Bij mijn voorophanging voel ik bij lichte oneffenheden in de weg en lichte bonk onder de auto.

Ik voel het vooral in de bodem en de pedalen.

Als ik over grote oneffenheden rij merk ik er weinig van. Het is vooral als ik 120km/h continue rij dan voel ik het veel.

Het is niet een plaat onder de auto en ook geen hitteschild.

Mijn idee gaat uit naar de stabilisator rubbers of die koppelstangetjes die bij de voorophanging zitten.

Wat zijn jullie ideeen waar dit aan kan liggen?

 

Dealer vond zo niks. Die dachten dat het misschien een hitteschildje zou kunnen zijn en hebben die allemaal na gelopen.

Vind het erg irritant en geeft ook een niet zo solide gevoel aan de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je het vooral voelt onder je voeten denk ik inderdaad zeker niet aan een hitteschildje, meer aan een draagarm of schokdemper o.i.d.

Is het iets nieuws wat ineens is ontstaan of baal je inmiddels zo van de auto dat je nu ineens dingen opvallen die al langer spelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee dit heeft hij al sinds het begin.

Onder garantie is er nooit wat aan gedaan alleen een keer de voorste draagarm rubbers vervangen.

Helaas heeft dat niet dit probleem opgelost.

Bij de dealer is hij nu geweest voor groot onderhoud en heb ook deze klacht gemeld.

Als het probleem nog aanwezig zou zijn dan moest ik weer langskomen en dan ging er iemand meerijden zodat ik kan uitleggen wat ik bedoel.

 

Balen van de auto is niet het goede woord ben teleurgesteld in de kwaliteit van de auto.

 

Voel het dus vooral in de pedalen en de bodem van de auto bij kleine oneffenheden in de weg. Bij grote kuilen of drempels is het probleem niet merkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beste ricardo ik denk dat ge het probleem moet zoeken bij de schokdempers

is wel zeer vervelend om dit te simuleren bij de dealer op de brug

heb eens soortgelijk probleem gehad en ook heel lang moeten zoeken , en om eerlijk te zijn heb ik het toen niet gevonden

je zou een speciale brug moeten hebben waarbij de wielen vrij komen te staan zodat je daar eens kan bij rammelen of eens druk op kunt zetten , dan hoop ik dat je het probleem kunt ontdekken bij de passat

als het een 3b of 3bg is dan is het bijna zeker een draagarm die gaan wel eens graag stuk

wat ook zo kan knotsen is het schaaltje van de schokdempers , dat zit vast aan de carroserie boven de schokdemper

en het rare van alles is dat je dat onder de wagen voelt bij de pedalen

hoop je hier een beetje verder mee te helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus dan zou de oplossing zijn het vervangen van de schokbrekers en de lagers erboven?

Zou ik eerst wel willen weten of de schokbrekers hun werk nog goed doen als dat zo is leer ik er wel mee leven en als de schokbrekers ook niet zo goed meer zijn dan is het te overwegen ze te vervangen.

 

Wat is een normale prijs voor het vervangen van de schokbrekers en welk merk is dan aan te raden?

 

Ga de dealer eerst nog een keer vragen de stabilisator rubbers te bekijken, die koppelstangen en ook de vraag hoe het met de schokbrekers gesteld is en of het probleem daar weg komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dealer heeft erin gereden en het ook gevoeld.

Het is zeer gering en de auto is daarna op de brug geweest met de wielen vrij.

Alles gecontroleerd op speling maar niks te vinden.

Nergens speling op en volgens hun zijn de schokbrekers prima in orde.

Ze willen niet alles gaan vervangen en mij op kosten gaan jagen.

Gewoon mee doorrijden en als het erger wordt dan weer even langskomen.

Ben er al aan gewend en rij er wel mee door

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit is zon moeilijke materie.. ik heb/hoor ze ook wel eens bij klantenauto's.. als je dan gaat kijken/voelen dan voel je eigenlijk geen speling, met een bandenlichter oid kun je natuurlijk alles wel laten bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden