Ga naar inhoud

Type als bv 3b3c, 3bg enz.


Beppie1954

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een VW Passat. Ik zou graag willen weten waar die typeaanduidingen voor staan. Ik ben nl. op zoek via Ebay naar een complete set winterbanden voor mijn Passat Variant 1900 TDI Highline 96 Pk bouwjaar 15-05-2003. Maar iedere keer als ik denk dat ik iets gevonden heb loop ik tegen die aanduidingen op waardoor ik twijfel wat ik moet doen.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat dat inhoudt en wat er voor mijn auto telt.

Bij voorbaat bedankt voor jullie medewerking.

Beppie 1954.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op t forum Bert

 

Voor je velgen / winterbanden zul je dan de standaard maten kunnen gebruiken

195/65/15

205/60/15

205/55/16

 

ET waarde van je velg moet ca 37 zijn bij het model wat jij hebt

5 gaten met steekmaat 112

 

Hallo dieseltje, bedankt voor je berichtje dan weet ik in ieder geval waar ik nog meer op moet letten. Maar wat die ET waarde betreft kan ik daar hoger of kan het alleen lager zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de standaard band/velg combinatie hebt, kun je wel wat afwijken, echter wordt dat over t algemeen niet mooier kwa looks

Je zult waarschijnlijk velgen van 3C of 3B tegenkomen met ET waarde rond de 45. Dit valt dus een aantal mm meer naar binnen, maar loopt niet aan.

+ of - 5 mm aan ET waarde is geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de standaard band/velg combinatie hebt, kun je wel wat afwijken, echter wordt dat over t algemeen niet mooier kwa looks

Je zult waarschijnlijk velgen van 3C of 3B tegenkomen met ET waarde rond de 45. Dit valt dus een aantal mm meer naar binnen, maar loopt niet aan.

+ of - 5 mm aan ET waarde is geen probleem.

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort een VW Passat. Ik zou graag willen weten waar die typeaanduidingen voor staan. Ik ben nl. op zoek via Ebay naar een complete set winterbanden voor mijn Passat Variant 1900 TDI Highline 96pk bouwjaar 15-05-2003. Maar iedere keer als ik denk dat ik iets gevonden heb loop ik tegen die aanduidingen op waardoor ik twijfel wat ik moet doen.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat dat inhoudt en wat er voor mijn auto telt.

Bij voorbaat bedankt voor jullie medewerking.

Beppie 1954.

dat moet zeer waarschijnlijk 96 kw zijn dat is 130 pk, maar dat is maar een kleinigheidje. Welkom en veel plezier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort een VW Passat. Ik zou graag willen weten waar die typeaanduidingen voor staan. Ik ben nl. op zoek via Ebay naar een complete set winterbanden voor mijn Passat Variant 1900 TDI Highline 96pk bouwjaar 15-05-2003. Maar iedere keer als ik denk dat ik iets gevonden heb loop ik tegen die aanduidingen op waardoor ik twijfel wat ik moet doen.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat dat inhoudt en wat er voor mijn auto telt.

Bij voorbaat bedankt voor jullie medewerking.

Beppie 1954.

dat moet zeer waarschijnlijk 96 kw zijn dat is 130 pk, maar dat is maar een kleinigheidje. Welkom en veel plezier op het forum.

Ja dat klopt beste oholtman sorry is een type fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de standaard band/velg combinatie hebt, kun je wel wat afwijken, echter wordt dat over t algemeen niet mooier kwa looks

Je zult waarschijnlijk velgen van 3C of 3B tegenkomen met ET waarde rond de 45. Dit valt dus een aantal mm meer naar binnen, maar loopt niet aan.

+ of - 5 mm aan ET waarde is geen probleem.

hallo dieseltje,

Ik kreeg vandaag deze mail van iemand over de winterbanden 195-65/15 banden die mij het volgende wilde vertellen:

Als er nu ook 15 inch gemonteerd is zal dit passen.

Zijn er nu al 16 inch gemonteerd, dan kan dit beter zo blijven vanwege de omtrek van de remschijven.

Mogelijk zijn de remschijven te groot voor de velgen van 15 inch.

Klopt het bovenstaande want nu zitten 225/45 R17 onder en zou ik dan zelfs naar die maat toe moeten.

Groetjes Beppie1954

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beppie1954

Laat je niet gek maken. Een 3BG Tdi zoals jij hebt heeft standaard een ET-waarde van 37. Af fabriek hebben daar 195/65/15 banden om gelegen. De vorige eigenaar heeft de auto naar zijn smaak aangepast en er 17 inch wielen onder gezet.

Je kunt er dus best 15 inch winterbanden monteren. Helemaal geen aanloop problemen met remschijven. Mijn zwager rijdt op dit moment ook met 15 inch winterbanden onder een 3BG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Beppie1954

Laat je niet gek maken. Een 3BG Tdi zoals jij hebt heeft standaard een ET-waarde van 37. Af fabriek hebben daar 195/65/15 banden om gelegen. De vorige eigenaar heeft de auto naar zijn smaak aangepast en er 17 inch wielen onder gezet.

Je kunt er dus best 15 inch winterbanden monteren. Helemaal geen aanloop problemen met remschijven. Mijn zwager rijdt op dit moment ook met 15 inch winterbanden onder een 3BG.

Dank je Thunderflash voor je snelle reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden