Ga naar inhoud
  • 0

gloeispiraal knippert en vermogen verlies NU MET FOUTCODES!!


avalkhoff

Vraag

Goedemiddag mede passat-rijders!

 

Ik heb een probleem met mijn passat 1.9 TDI 115PK uit 2000. Heb het forum redelijk afgezocht maar kan het toch niet vinden.... vandaar mijn post!

 

Sinds 2 dagen blijft ineens mijn gloeispiraal lampje knipperen op het dashboard. Heb hier gevonden dat dit de remlichtschakelaar zou kunnen zijn. Net vervangen maar helaas... :(

 

Sinds het gloeispiraaltje blijft knipperen heb ik geen cruise control meer, en mis ik vermogen! De turbo komt niet meer in werking... Ook duurt het langer voordat de auto start.

 

We hebben de EGR klep helemaal schoon gemaakt en de turbo draait, geen speling gelukkig.

 

Ik weet niet in welke richting ik dit moet zoeken!

 

De foutcodes zijn nog niet verwijderd want ik heb daar hier niet de mogelijk voor... dan zal ik eerst richting A'dam moeten.

Maar dit kan toch uitmaken nadat de schakelaar is vewrnieuwd?

 

Hoor graag jullie reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

oké dank je wel..

 

Hij gaf meerdere codes aan maar weet helaas iet meer welke, volgens mij ook een sensor van de as... weet niet meer zeker of dit de nokkenas was helaas.

verder iets met massa en remlichtschakelaar... deze is inmiddels vervangen maar nu blijkt zonder resultaat. Ik ga er maar vanuit dat dit ook niet veranderd als de codes zijn verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is iig de duurste optie.. voor je het weet is je halve motor vervangen en ben jij een klap geld lichter.. en een onderdeeltje van een paar tientjes uiteindelijk het probleem oplost...

 

Ik zou persoonljk bij iemand van de club langswaaien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is iig de duurste optie.. voor je het weet is je halve motor vervangen en ben jij een klap geld lichter.. en een onderdeeltje van een paar tientjes uiteindelijk het probleem oplost...

 

Ik zou persoonljk bij iemand van de club langswaaien..

 

Helaas weet ik dat de dealer de duurste optie is... alleen ben ik niet bekend op dit forum omdat de passat zeg maar onze daily is...

Mijn vrouw rijdt dagelijks in deze auto, zelf rij ik in een volledig gerestaureerde golf 1 cabrio 8-)

Op het forum van de golf ben ik beter bekend. Dus ik ken geen forum leden hier in de regio Aalsmeer / Amstelveen etc waar ik een beroep op zou kunnen doen. Iets zegt mij dat ik niet lang door moet rijden met dit probleem.

 

Die remlichtschakelaar is waarschijnlijk verkeerd geplaatst, dit is makkelijk mogelijk. Opnieuw uitlezen is toch het devies, anders blijf je gokken.

 

Jos.

 

Hey Jos,

 

De remlichtschakelaar kan er toch maar gewoon op één manier in?!?! :? Ik heb de oude eruit gedraaid en de nieuwe er weer in... stekker erop en klaar.

 

Ga nu naar mijn werk (nachtdienst toren schiphol) en ga morgen wel even laten uitlezen bij VW

 

Thx voor jullie reacties en medeleven zover!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is iig de duurste optie.. voor je het weet is je halve motor vervangen en ben jij een klap geld lichter.. en een onderdeeltje van een paar tientjes uiteindelijk het probleem oplost...

 

Ik zou persoonljk bij iemand van de club langswaaien..

 

Helaas weet ik dat de dealer de duurste optie is... alleen ben ik niet bekend op dit forum omdat de passat zeg maar onze daily is...

Mijn vrouw rijdt dagelijks in deze auto, zelf rij ik in een volledig gerestaureerde golf 1 cabrio 8-)

Op het forum van de golf ben ik beter bekend. Dus ik ken geen forum leden hier in de regio Aalsmeer / Amstelveen etc waar ik een beroep op zou kunnen doen. Iets zegt mij dat ik niet lang door moet rijden met dit probleem.

 

Die remlichtschakelaar is waarschijnlijk verkeerd geplaatst, dit is makkelijk mogelijk. Opnieuw uitlezen is toch het devies, anders blijf je gokken.

 

Jos.

 

Hey Jos,

 

De remlichtschakelaar kan er toch maar gewoon op één manier in?!?! :? Ik heb de oude eruit gedraaid en de nieuwe er weer in... stekker erop en klaar.

 

Ga nu naar mijn werk (nachtdienst toren schiphol) en ga morgen wel even laten uitlezen bij VW

 

Thx voor jullie reacties en medeleven zover!

 

We hebben een heel mooi topic dat heet vagcom ledenlijst... staat vast wel iemand op die in jouw buurt woont..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net bij de dealer geweest... ze hebben hem uitgelezen voor 30 euro en kwamen met 5 foutcodes.... oplossing geen idee volgens die monteur, dit zou een zoektocht worden en hiervoor moest een aparte afspraak worden gemaakt.

 

Wel even foto's gemaakt van de foutcodes:

 

-19466 P3010 035

Relais voor pomp, brandstofkoeling -J445

Onderbreking/kortsluiting met massa statisch

 

-17957 P1549 035

Magneetklep laaddrukbegrezing N75

Onderbreking/kortsluiting met massa Sporadisch

 

-16955 P0571 035

Remlichtschakelaar

Onaannemelijk signaal

Statisch

 

- 18080 P1672 035

Aansturing/onderbreking Koelluchtventilator 1

Onderbreking /kortsluiting met massa statisch

 

-19561 P3105 035

Omschakelklep inlaatspruitstukkllep N2... (rest kan ik niet lezen)

Onderbreking/kortsluiting met massa

Sporadisch

 

Dit zijn de codes...

 

Eén van jullie enig idee in welke richting we moeten gaan zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, probeer eerst de N75 maar eens aangezien die de turbodruk regelt/aanstuurt, controleer ook even de vacuúmslangetjes die langs het schutbord lopen en van de rechterkant(bijrijder)naar voren lopen, langs/via de EGR naar de N75 vooraan de motor en naar VGT-drukdoos van de turbo lopen.

 

Aangezien code 19561 van je smoorklep is heb je denk ik ergens een vacuumlekkage en zal daardoor vermoedelijk ook het vacuum van/naar de N75 niet werken, OVERIGENS is de magneetklep(N75 is ook een magneetklep) van de Smoorklep identiek aan de N75(turbodrukregelklep), ik had een (sloopmotor) kapotte/afgebroken N75 en heb de smoorklep/egr toch buiten werking en de magneetklep van de smoorklep/EGR gebruikt als N75, de onderdeelnummers zijn identiek.

 

Code 18080 is van je Aircofan, vermoedelijk loopt ie zwaar en is de zekering van 40A onder je dashboard/stuur doorgesmolten.

 

Code 16955 is van je remlichtschakelaar.. heb je niet toevallig de zekering OF een remlichtlampje defect? LET OP, je mag de schakelaar NIET indrukken die is nl afgesteld door de fabrikant.

 

Code 19466 vindt ik niet dermate belangrijk aangezien er modellen MET en zonder die brandstofkoeling zijn geleverd.. dus als een motor goed kan lopen zonder die voorziening mag ie bij jou om mijn defect zijn.

 

Code 17957 controleer bedrading N75, deze zit gemonteerd vlakbij de Aircofan(rechterfan) aan het motorblok geschroefd en er gaan 3 slangetjes aan/in.

 

Hier ff een mooie foto gemaakt voor je met de onderdelen:

n75.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels staat de auto weer in de garage met hetzelfde probleem :-(

 

Hij was even goed... maar helaas van korte duur.

Ze hebben alles nagekeken zoals boven op de foto's staat vermeld maar ergens bij de bedrading (in de motorruimte)richting de zekeringkast zat het één en ander net lekker. Wat precies weet ik niet, maar allerlei stekkers gechecked etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had laatst een 115pk die een defecte ECU had.., ook geen vermogen etc, geen lampje maar ook geen power.

Die gaf in de ECU een melding van een defecte LMM.

Laat ze de ECU er maar eens een uur uit laten en dan weer monteren en kijken wat ie doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden