Ga naar inhoud
  • 0

Ready to chip? (or not?)


Shane

Vraag

Hallo allemaal,

 

ik zit er over te denken om m'n Passat te laten chippen. Het grootste dilemma is of de wagen het technisch gezien aan kan. Hierbij doel ik met name op de km-stand (278.000km) en eventuele gebreken die het resultaat van het chippen verminderen of juist slijtage gevoelige zaken die door het chippen worden versneld/versterkt.

Daarom heb ik even een logfile bijgevoegd om de staat van met name de LMM en de N75 in te schatten.

Verder bokt de koppeling wel eens. Dit is gebeurd hoofdzakelijk bij sturend wegrijden uit stilstaand bij koude motor en koud weer. Ook trilt de motor mijns inziens stationair meer dan normaal. Dit lijkt er dus op dat 2 massa vliegwiel niet meer 100% is. Is dit een reden om er van af te zien?

 

post-9225-1423825216,8887_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kilometerstand lijkt mij geen beperking om te chippen.

Versnelde slijtage is onzin mits je met de auto normaal omgaat maar dat moet met een ongechipte ook.

Het vliegwiel zou ik laten beoordelen, chippen kan geen kwaad met een defect vliegwiel maar hij gaat alleen maar kapotter (ook zonder chippen).

Bel/mail anders even naar Jos die is hier de chipkoning en vliegwielkoning trouwens ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het is makkelijker dat je op de verticale as de vermogens/koppel waarden zet ipv beide assen het toerental..

 

Idd, wat Martijn zegt.. kapot gaan doet het 2M vliegwiel toch, nu misschien nog 10dkm, met chippen misschien nog 5dkm..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, eerste plotje, had inderdaad wel iets duidelijker gekund. Excel 2007 en ik zijn nog niet zulke hele goeie vrienden, met 2003 kon ik het veel beter vinden..

 

Overigens, X-as is inderdaad rpm, y-as afhankelijk van wat je wil aflezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden