Ga naar inhoud
  • 0

Engelse transponder anders dan Belgische?


villyman

Vraag

Ik kocht een (twee, eigenlijk) reservesleutels voor mijn Passat. Ik had daar op voorhand hier één en ander over gelezen en wist dat ik moest letten op de frequentie en de code van de afstandsbediening.

Vandaag de 2 baarden laten uitfrezen en die passen op de sloten, dus zijn goed.

 

De slotenmaker zei echter dat de transponders (hij kon die bekijken maar niet uitlezen en kopiëren) niet dezelfde zijn als bij mijn originele. De originele had een Megamos - transponder. (oudere types zouden Philips - transponder moeten hebben)

In de 2 "nieuwe" (tweedehandse eigenlijk van eBay.uk, maar ook uit 2004 zoals de mijne) kon hij uitlezen dat de transponder Crypto - Philips zou zijn.

Hij kon niet zeggen of die zou te programmeren zouden zijn EN dat programmeren enkel bij de invoerder zou kunnen gebeuren MAAR dat ze dan altijd een nieuwe sleutel bijleveren.

Dan lijkt het alsof ik mijn 2 reservesleutels niet zou kunnen gebruiken omwille van de startblokkering ....

 

 

Kan iemand hier meer over zeggen of zelfs adres aanbevelen? (Zou helemaal top zijn, natuurlijk!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vdub, ik wil eigenlijk een derde sleutel van mijn auto, graag zelfs ook een vierde dus aan mijn originele sleutels mag ik niet raken.

Heb trouwens ook al gelezen dat die transponders een soort van glazen buisjes zouden zijn en bijgevolg nogal fragiel.

Ik zoek mijn 2 (of toch zeker 1) reservesleutels te laten programmeren op mijn auto maar ik begin voor het ergste te vrezen...

Iemand een idee of zelfs een adres?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Domi84: Sleutelbaard was een nieuwe en daar staan geen gegevens op.

AB moet nog worden ingeleerd, dus dat weet ik nog niet. Ik verwacht hier geen problemen aangezien het typenummer van de zendmodule exact dezelfde is als de mijne, dus ook bouwjaar, frequentie en dergelijke.

 

Blijft dat die verrekte transponder blijkbaar niet op een makkelijke manier (lees ook: goedkope) te programmeren zal zijn.

Ik was al zo vooruitziend om er gelijk 2 te kopen en al te laten slijpen ...

Heb ernstig gevoel dat dit geen happy ending gaat worden ... :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je was ermee bekend dat dat altijd bij de dealer moet toch? Altijd is trouwens een groot woord. Eigenlijk kan iedereen het met de juiste spullen.

 

Hier bij de dealer hangt de prijs voor het inleren gewoon met grote letters bij de balie. 35 euro dacht ik. Doen ze ook bij 2de hands sleutels. Alleen, ook als het niet lukt betaal je.

 

Je woont net te ver weg anders kon ik het wel voor je proberen.

 

Tip voor als alles niet lukt: sleutelbaarden kun je loshalen. Spaart je weer een paar euro voor nieuwe en slijpen bij de volgende set.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Domi84: Je schrijft: "Je was ermee bekend dat ...." Ik ben er nu mee bekend maar dat is dus nadat ik de sleutels kocht...

Het verbaast me dat je schrijft dat met de juiste spullen iedereen het kan. De slotenmaker waar ik de baarden liet slijpen heeft een leestoestel maar de mijne kon hij niet kopiëren. Wat is er nodig om dat wél te kunnen en kan ik consulteren wie dat dan heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn een aantal verkopers op MP die sleutels verkopen incl nieuwe sleutelbaard en nieuwe transponder, zoals deze.

Het inleren kun je zelf doen met VCDS/VAG-COM, je hebt alleen wel je PIN nodig (die met bijv. vag-tacho uit te lezen is....).

Mocht je 't avontuurlijke type zijn dan kun je ook terecht op sites zoals hier. Leuke 'experimenteer' prijzen zeg maar :)

 

Hou er wel rekening mee trouwens dat als eenmaal een transponder chip gekoppeld is aan een bepaalde auto je hem niet meer kan koppelen aan andere auto's, dus aan 2de-hands transponder chips heb je niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hou er wel rekening mee trouwens dat als eenmaal een transponder chip gekoppeld is aan een bepaalde auto je hem niet meer kan koppelen aan andere auto's, dus aan 2de-hands transponder chips heb je niks...

 

 

Dat lijkt mij niet helemaal waar, waarom zou mijn sleutel niet aan de wrb van een andere tacho kunnen worden aangeleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor zover ik 't had begrepen geldt voor IMMO 3 systemen (de 3BG) dat bij 't programmeren van een sleutel/transponder bij een nieuwe/lege transponder 't IMMO-ID van de auto/tacho erin wordt weggeschreven. Als de transponder al een IMMO-ID bevat wordt gecheckt of die overeenkomt met 't IMMO-ID van de auto/tacho. Komt ie overeen, dan kan ie ingeprogrammeerd worden (=toevoegen aan de 'allow-list' van de auto).

 

Kijk ook even hier, daar wordt door ross-tech (bij IMMO-3) uitgelegd hoe 't zit...

 

Of een transponder in een sleutel in je auto te gebruiken is of niet (al gekoppeld aan een andere auto oid), zie stap 4 hier of block 023 hier.

 

Dit is trouwens wel anders dan je afstandbediening, niks houdt je tegen om je transponder te koppelen aan je eigen auto en de afstandsbedieningfunctie aan de passat van je buurman :)

 

PS: Voor de echte sado-masochist onder ons bestaat er altijd nog de mogelijkheid om in alle modules (ECU, tacho en comfortsysteem) het IMMO-ID te wijzigen om een oude sleutel aan de praat te krijgen, maar ik houd 't zelf maar op een nieuwe sleutel, iets minder hoofdpijn 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag even gebeld naar een dealer maar de electronicus is er pas vrijdag terug.

De persoon aan de lijn wist niet zeker of er meer dan 2 sleutels gangbaar kunnen worde ngemaakt per auto.

Mij lijkt dit nogal vreemd. Ik had er graag 4. Heb er al 2 (originele) en nu wil ik 2 andere (tweedehandse gekocht met dezelfde frequentie voor AB) laten inleren. Iemand een idee of er maar 2 zouden mogelijk zijn?

Meer nieuws heb ik vrijdagochtend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meer dan twee kan zeker. M'n vriendin had er 3 voor haar Golf IV... Ik geloof dat 4 mogelijk is.

 

Wat er mogelijk is met je sleutels is dat de originel immo 2 zijn, en de nieuwe immo 3 bv....

Ik heb niet VAG-Tacho, wel een VAG-commander 5.1, daarmee zou je moeten kunnen de sleutelcodes uitlezen... en nieuwe sleutels inleren, maar heb ik nog niet geprobeerd.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden