Ga naar inhoud

  • 0

Welke LED lampjes heb je nodig voor de 3BG


VolkswagenPassat

Vraag

Ik wil mijn Passie omzetten naar allemaal LEDS.

Aangezien vele in het forum dit inmiddels hebben gedaan heb ik een vraag.

Welke type lampjes heb ik nodig.

Ik wil het uitzoeken en hier een topic voor maken voor in de KB.

PB me even als je iets weet van type lamp en/of waar je ze gekocht hebt (en goed waren).

 

Koplampen : H7 - besteld via http://pc-link.biz/catalog/product_info ... 914f0d4033

Mistlampen voor : H3 - besteld via http://pc-link.biz/catalog/product_info ... 914f0d4033

Stadslichten :

Richtingaanwijzers in koplamp :

Richtingaanwijzers in zijpanelen :

Richtingaanwijzers achterlichten :

Achterlichten :

Remlichten :

Achteruitrijlichten :

Mistlampen achter :

Kenteken verlichting :

 

Binnenverlichting achterin :

Binnenverlichting voorin :

Dashboardkastje :

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
ik ben van plan om in Essen H1 en H3 lampen met leds te kopen ipv xenon, dan hoef je alleen maar lampjes te wisselen en klaar is kees. bovendien is het stukken goedkoper.

 

Ik laat hier het resultaat nog wel zien

Je kan ze ook ter plekke bij me kopen ;)

 

 

Heel goed maar voorlopig heb ik nog niet veel vetrouwen in LEDS.

Er is zo veel rommel op de markt.

De meeste leds geven minder licht dan opgegeven.

 

Neem bijvoorbeeld de leds binnenshuis.

Een drama, alles zo wit als de hel en weinig sfeer.

Dimmers is niet echt een optie.

Of ik zoek op de verkeerde plekken.

Als de overheid wil dat we LEDS gaan kopen, dan zou er een keurmerk/ goede info moeten komen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke adviseer je dan? Er staan verschillende soorten op de site, welke zijn het meest geschikt voor de Passat?

 

ik ben van plan om in Essen H1 en H3 lampen met leds te kopen ipv xenon, dan hoef je alleen maar lampjes te wisselen en klaar is kees. bovendien is het stukken goedkoper.

 

Ik laat hier het resultaat nog wel zien

Je kan ze ook ter plekke bij me kopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou het is heel makkelijk, hoe meer LEDs hoe meer licht ;) Maximale wat ik kan bieden met H3 is 68-LED. En aangezien die speciaal voor mij zijn gemaakt vind je ze bij de concurrent niet zo snel terug

 

Maar hou in de gaten dat het officieel dagrijverlichting is. Maakt niet uit wat ze zeggen bij een andere zaak, LEDs voor in de koplampen zijn allemaal DRL lampen.

 

Ik ben wel bezig met de fabriek op bruikbare dimlicht en mistlichten te ontwikkelen en we boeken goed resultaat maar we zijn er nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou het is heel makkelijk, hoe meer LEDs hoe meer licht ;) Maximale wat ik kan bieden met H3 is 68-LED. En aangezien die speciaal voor mij zijn gemaakt vind je ze bij de concurrent niet zo snel terug

 

Maar hou in de gaten dat het officieel dagrijverlichting is. Maakt niet uit wat ze zeggen bij een andere zaak, LEDs voor in de koplampen zijn allemaal DRL lampen.

 

Ik ben wel bezig met de fabriek op bruikbare dimlicht en mistlichten te ontwikkelen en we boeken goed resultaat maar we zijn er nog niet.

 

Waar kan ik die van jou mee vergelijken ?

 

Deze: http://www.immers.info/Webwinkel-Product-2739903/12v-H3-68-SMD(1210)-390-lumen.html

Of deze: http://store.ijdmtoy.com/H3-LED-Bulbs-For-Fog-Lights-Driving-Lights-p/led_fog_h3_sku_4f.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Immers die verkoopt niet al te beste producten.

Hij wou ooit mijn producten verkopen maar dat ging toen niet door omdat hij de p-roducten wel "ergens anders" ging halen. Ik haal mijn producten uit dezelfde fabriek als Pilot dus ik weet dat ik goede producten verkoop.

 

het bedrijf eronder ken ik niet en dus weet ik ook niet waar ze hun producten vandaan halen.

 

De lampen zien er wel bijna hetzelfde uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik ben van plan om in Essen H1 en H3 lampen met leds te kopen ipv xenon, dan hoef je alleen maar lampjes te wisselen en klaar is kees. bovendien is het stukken goedkoper.

 

Ik laat hier het resultaat nog wel zien

Je kan ze ook ter plekke bij me kopen ;)

 

laat maar ff weten in welke hal je staat, dan zie je me wel verschijnen; wat reken je voor n setje H3 en H7?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Led vervagingslampen in een autolichtunit die gebruikt worden voor dim/groot/mistlicht zullen nooit een goed lichtbeeld gaan geven. Deze units geven alleen een goed lichtbeeld als er een lamp in zit waarbij het brandpunt van de lamp zit op de plek waarvoor de unit is ontwikkeld.

 

Nou het is heel makkelijk, hoe meer LEDs hoe meer licht

 

Is dat waar ?

Het aantal leds zegt namelijk niet zoveel. 1 Led kan meer licht geven als 10 andere leds bij elkaar. De licht sterkte is erg afhankelijk van de gebrijkte "chip" in de led en eventueel het aantal gebruikte "chips in de led. Dit is vooral erg verschillend bij SMD leds.

Het aantal MCD zegt meer over de lichtsterkte van een led.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik ben van plan om in Essen H1 en H3 lampen met leds te kopen ipv xenon, dan hoef je alleen maar lampjes te wisselen en klaar is kees. bovendien is het stukken goedkoper.

 

Ik laat hier het resultaat nog wel zien

Je kan ze ook ter plekke bij me kopen ;)

 

laat maar ff weten in welke hal je staat, dan zie je me wel verschijnen; wat reken je voor n setje H3 en H7?

Zo bedoel ik het niet.. Bedoel dat je niet per se naar Essen toe hoeft voor die lampjes :)

 

@diesel986:

Het zijn niet voor niks DRL lampen ;)

En bij deze lampen geldt de regel wel, hoe meer LEDs hoe meer licht ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou het is heel makkelijk, hoe meer LEDs hoe meer licht ;) Maximale wat ik kan bieden met H3 is 68-LED. En aangezien die speciaal voor mij zijn gemaakt vind je ze bij de concurrent niet zo snel terug

 

Dat is grappig zeg... Ik verkoop zelf zo'n 5 jaar led verlchting en die lampjes die speciaal voor jouw gemaakt worden heb ook gewoon liggen :embarassed:

 

idd DRL lampen en wellicht is het handig om nog te vermelden dat het absoluut onvoldoende licht is om als Dimlicht te gebruiken.

Doordat het brandpunt van de led verlichting op diverse plaatsen zit is het lichtbeeld helemaal verkeerd en dus ook verboden om als dimlicht te gebruiken.

Ook als DRL in de mistlampen is het niet toegestaan omdat er geen type goedkeurings nummer op staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
idd DRL lampen en wellicht is het handig om nog te vermelden dat het absoluut onvoldoende licht is om als Dimlicht te gebruiken.

Doordat het brandpunt van de led verlichting op diverse plaatsen zit is het lichtbeeld helemaal verkeerd en dus ook verboden om als dimlicht te gebruiken.

Ook als DRL in de mistlampen is het niet toegestaan omdat er geen type goedkeurings nummer op staat.

 

Maar als ik een H1 LED lamp wil gebruiken voor mijn grootlicht, is dat dan wel toegestaan / levert het voldoende lichtopbrengst?`

 

en heb jij toevallig een site waar jouw aanbod qua LED lampen op terug te vinden is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Heel goed maar voorlopig heb ik nog niet veel vetrouwen in LEDS.

Er is zo veel rommel op de markt.

 

 

Dat is waar, maar de meeste mensen zien ledvervanglampjes liggen en dan kopen ze dan meestal de goedkoopste.

dan kan je wel denken dat je rommel hebt. En bij de meeste rommellampjes zetten ze er toch wel bij dat het voor sfeerverlichting is. deze laat ik dan ook langs de kant liggen,

show_image_in_imgtag.php?filename=gu10-led-gross7_150x150.png&newxsize=150&newysize=150&fileout=

 

 

Neem bijvoorbeeld de leds binnenshuis.

Een drama, alles zo wit als de hel en weinig sfeer.

 

je kan bij de "goede" ledvervanglampen ook keuze maken tussen warm of koud wit.

Ik heb in mijn keuken en bureau allemaal ledvervanglampen van Philips (philips led master)

Deze zijn 7 watt en komt overeen met een lamp van 40 watt, stralingshoek heb ik wel deze van 40° omdat er ook van 25° zijn en dit schijnt teveel op 1 punt. Dit zijn echt degelijke vervangers en bieden echt wel voldoende licht en de kleur is niet hetzelfde of een halogeen maar komt toch wel heel dicht in de buurt . enige opmerking is dat je toch wel voldoende inbouwdiepte moet hebben aangezien deze dieper komen of een gewoon GU10 lampje

 

GU10 - 7 watt

big_foto_1016_1.jpg.v=1

 

 

Philips-81956400_medium.gif?rand=221541541

 

Dimmers is niet echt een optie.

 

De meeste ledvervangers van philips zijn dimbaar, maar wel met de juiste dimmer natuurlijk.

ook op http://www.ledgloeilamp.nl/ is er heel wat goed materiaal te vinden alsook dimmers en dergelijke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je er alleen mee wilt seinen kan het wel, om de weg goed mee te verlichten 's nachts zou ik het niet doen

 

bedankt! Ik hou het dan maar bij conventionele lampen, ik heb juist een hekel aan geknipper met groot licht, ik gebruik het alleen om in het donker bij te lichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden