Ga naar inhoud

[Tech Tip] Uitbouwen ventilatieroosters


JurgenTDI

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
bedankt jurgen

 

het is gelukt wat een echt makkelijk ging het niet.

 

gr,

 

ReRe

 

Als je de verwarming een tijdje vol open zet via de roosters wordt het dashboard wat warmer/soepeler waardoor ze er wat makkelijker uitwippen. Met name de middelste is niet gemakkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Holy cow!

 

Ik ben nu pas in de gelegenheid geweest de lampjes te verwisselen, maar dat is bij mijn passatje nog niet zo'n klein klusje.

 

Die lampjes zaten muur-en-muurvast in de sockets.

 

De dremel moest er aan tepas komen, om ze eruit te krijgen zonder de boel TE erg te beschadigen. :twisted::twisted::twisted:

 

 

Maar het is uiteindelijk gelukt, het kostte me 1,5 uur werk maar alle 4 lampjes zijn verwisseld (a 3,xx euri per stuk) en het ziet er weer joepi uit. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeert, met 4 stuks.

Maar dat lukte dus echt niet zonder de boel flink te beschadigen... die lampjes kreeg ik er met een punttang nog niet uit.

Dat lipje heb ik weg moeten halen, en dan het lampje naar voren buigen en eruit trekken. toen lukte het pas.

 

Gelukkig heb ik doe boel met 1 slijpsnede weer terug kunnen zetten.

De lampjes gaan er nu veeeeeel beter uit dan voorheen.....

 

Het ziet er weer als nieuw uit, en kan zo weer 10jaar mee. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juh is soms een beetje geklooi met die lampjes...

En zoals al gezegd... als je plastic voorzichtig een beetje opwarmt is het vaak een stukje makkelijker...

 

 

btw... dit is als eens gepost ;)

VWPassat.nl Forum Index -> Algemeen -> lampje luchtrooster

 

Maar dat geeft niet... hier past ie beter :)

 

Er staat trouwens veel info op http://www.galaxy21.net/passat waar die plaatjes ook vandaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik moest vandaag de middelste eruit halen i.v.m de tft monitor.

was vergeten de draadjes erin te steken, wat bleek de kabel was verdwenen van de lampjes ergens in het dashboard :roll:

met mijn billen in de sneeuw de halve dash eruit gedraaid.

 

:P:wink:

 

Senad - Chrompassat.

__________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

in mijn passat van sept 2003

dus 3bg zaten standart geen lichtjes in de luchtroosters.

 

heb luchtroosters met lichtjes gekocht op ebay.de

en de benodigde kabel.

 

tegelijk de w8 binnenverlichting erin gezet.

 

laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo..

 

Ik moet binnekort 4 ledjes aansluiten op de lichtschakelaar, nu heb ik de Kabel dus de + en - van de Led's bij de rechtse luchtrooster heengetrokken, bij nummer 1.

MiniFoto%3DDHQTEHPC.jpg

 

kan ik die door lussen naar de Bruine,, Blauw/wit draad dacht ik,, van de luchtrooster verlichting ???

 

Groeten..

 

Senad - Chrompassat.

__________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

in mijn passat van sept 2003

dus 3bg zaten standart geen lichtjes in de luchtroosters.

 

heb luchtroosters met lichtjes gekocht op ebay.de

en de benodigde kabel.

 

tegelijk de w8 binnenverlichting erin gezet.

 

laurens

 

HUH.... :?:

 

Ik zal eens in .T.A kijken... erg vaag want voor zover ik weet zitten ze er gewoon in.

Mn broer heeft een 3b als leasebak gehad, uit 1997. En zelfs die had het (comfortline).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het kapotte middenrooster vervangen, eerst het dashboard even laten opwarmen maar het rooster zat nog muurvast. Aangezien het rooster toch al stuk was heb ik boel er maar met geweld uitgetrokken en dat kostte ook nogal wat kracht.

 

1 lampje deed het nog en getracht die er heel uit te halen, ook muurvast. Ik heb met een kleine schroevendraaier in de witte uitsparing de fitting naar boven te duwen, geen resultaat... laat maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden