Ga naar inhoud
  • 0

3bg verlaging keuze


doublem

Vraag

Hoi allemaal,

 

8x18ET35 velgen, 225/40/18 banden en 3 (max 3.5) cm verlagen, dat is mij doel voor een 3bg. Ik wil absoluut geen probs met schuren of slijtage, rijproblemen of dergelijke.

Welk merk en welk soort vering is hier het best voor?

 

Eibach? Koni? Iets anders? Gewone schokdempers, veralgingsveren of een schroefkit? Ik er niet meer aankomen eens dat hij verlaagd is. Is het waar dat hij na een tijdje met gelijk wat je plaatst toch nog wat extra doorzakt?

Ik las trouwens dat je in België een montageattest en een validatieverslag nodig hebt voor de keuring?

 

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ok, dank je wel voor de info. Zo weet ik natuurlijk dat ik 8.5x18 ook als optie heb!

 

Ik heb behoorlijk veel opgezocht en gelezen (hier en elders) maar ik blijf een leek. Je zegt Eibach MET gele Koni. Verduidelijk?

Je hebt Eibach veren gezet met koni verlagingsset? Dan lopen de kosten mooi op denk ik.

Stabiel, ok, maar wat met enkel een koni geel set? Is toch prima, niet? Net als zovelen hier doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met een 225/40 kan je ook niet PLAT gaan ...

3 a 4cm verlagen met die velgen en banden levert geen enkel probleem!

Eens meer dan 6cm heb je wel een probleem :)

 

en idd in België heb je je validatieverslag en montage-attest nodig.

In PRINCIPE moet je na het verlagen naar de keuring(keuring na ongeval) gaan en dus geometriekeuring ondergaan.

Of je doet het niet, en riskeert bij een controle een boete en mee naar keuring. OF je doet het wel, betaalt serieus wat en je bent safe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Met een 225/40 kan je ook niet PLAT gaan ...

3 a 4cm verlagen met die velgen en banden levert geen enkel probleem!

Eens meer dan 6cm heb je wel een probleem :)

 

 

Rij jezelf met deze maten en schroefset?

Ik rijd met deze maten met schroefset voor 9 cm gezakt en achter complete schroef mechanisme er tussen uit alleen nog de veer ertussen.

Is dan wel 3b maar volgens mij is 3bg niet veel anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neen maar mijn maat rijdt met een 3B op 8J en 225/40, zit op een 2cm hoger dan ik ofzo en sleept gedurig in zijn wielkassen.

Op mijn Toledo was dat ook.

Ik heb eigelijk geen idee hoe diep ik zit nu, weet wel dat er net geen 3cm tussen grond en bodemplaat zit.

Maar ik rij wel al op winterschoeisel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks vagman. Maar wie kan me antwoorden wat ik precies nodig heb? De auto is nog stock.

Heb ik een koni sport geel kit nodig MET veren of zitten die er al bij? OF moet ik voor stabilisatie extra (eibach of dergelijke) veren bijkopen.

Voor zover ik het begrijp moeten er geen extra veren bijgekocht worden want ik zak toch niet zoveel. Bij 4+ cm zakken moet je wel extra veren zetten om ze beter af te stemmen op de verlagingsset. Juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan moet ik eens nahoren waar je die dingen in België (limburg) kan krijgen.

Dus de koni sportkit geel met of de eibach pro. Ik las dat die dingen, ongeacht hun kwaliteit, toch na een tijdje nog wat extra doorzakken? Een paar mm maar, dus daar moet ik me geen zorgen om maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan moet ik eens nahoren waar je die dingen in België (limburg) kan krijgen.

Dus de koni sportkit geel met of de eibach pro. Ik las dat die dingen, ongeacht hun kwaliteit, toch na een tijdje nog wat extra doorzakken? Een paar mm maar, dus daar moet ik me geen zorgen om maken?

 

Als ze al doorzakken, dan is dat marginaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Merci, ik zal het in het oog houden. T'is toch een 45 minuten rijden volgens google maps. Ik dacht dat er in Lummen op het klaverblad ook zo ene zat maar ik zijne naam niet meer. En dan is er altijd nog Remco in Hasselt, hahaha. Ah wacht, neen, die is failliet... lol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedoelde idd eibach verenset en koni demperset. Ik heb het ook in tweeen gedaan eerst 40.000 km met orginele dempers en eibach veren gereden en toen de koni's erbij geplaatst om kosten te spreiden. Had de veren geplaats toen auto pas 50.000 km gelopen vond toen zonde (hollander) om dempers ook te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden