Ga naar inhoud
  • 0

Temp. wijzer blijft hangen


TDI-David

Vraag

Heeft iemand dat wel eens gehad? Ik heb nu al twee keer gehad dat mijn temperatuursensor in mijn dashboard blijft hangen ook al is de motor warm. Wijzer staat bij koude start helemaal links. Ik rij dan ongeveer 15 minuten en dan schiet de wijzer in een keer naar de 90 graden. Normaal gaat dit redelijk geleidelijk... Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Even voor de volledigheid: de temperatuursensor zit in je blok, je bedoelt waarschijnlijk dat je temperatuurmeter blijft hangen. 99 van de 100 keer is dat inderdaad wat Martijn al aangeeft, sensor of thermostaat. Gezien je omschrijving ga ik voor de eerste optie :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet dus ook niet of het de temperatuursensor in het blok is of de meter met de wijzer. Voor de rest geen problemen met onzuinig rijden enzo. Ik rijd nu erg zuinig 1050km waar ik voorheen 950km mee rijd maar dit kan ook aan de brandstof van "het gele schelpje" liggen waar ze nu mee adverteren. De wijzer blijft tijdens het rijden gewoon in het midden. Ik zal het onnderdeel wel even opzoeken en vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een soortgelijk probleem.

Afgelopen mei is onder garantie de temperatuursensor vervangen omdat bij uitlezen de computer aangaf dat er een storing in de temperartuursensor zat. (tot die tijd, nooit een wisselende temperatuur(meter) waargenomen).

Daarna begon het. Zo af en toe ging de temperatuur ineens naar beneden. Toen heel veel problemen gehad m.b.t motorstoringslampje. EGR gereinigt, heel veel slangetjes vervangen + LMM & lambda-sensor.

Daarna helemaal geen problemen gehad. 1 keer gezien op vakantie naar Italie dat 1 momentje de temperatuur even wegzakte, daarna niet weer. Tot een paar weken geleden. Elke keer als ik een afrit afrijdt, gaat de temperatuursmeter terug naar 60 ~ 70 graden. Eerst was dit af en toe, gebeurt steeds vaker nu. Als ik nu op de snelweg rijdt, is geregeld de temperatuur 70 ~ 80 graden. Als ik de versnelling dan een tijdje in de vrij zet, gaat langzaam de meter weer naar 90, als ik direct dan weer gas geef, weer terug naar 70 ~ 80, als ik wat langer wacht en rustig optrek gaat het wel goed.

Auto moet binnenkort voor een grote beurt, maar ben toch nieuwsgierig wat het zou kunnen zijn, iemand een idee?

Zat zelf ook al aan thermostaat te denken, temperatuurssensor kan ik me haast niet voorstellen omdat die al is vervangen (kan natuurlijk uit de doos stuk wezen...)

post-10505-1423825145,8616_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beste..

 

bij mij komt temperatuur ook nooit hoger als 70 graden... dealer en beunhaas vetelden mij dat het de sensor is en niet de thermostaat..ga ik dus binnenkort vervangen... en ik heb laatst distributie riem en alle toebehoren laten vervangen bij de dealer voor 650 eurie`s ( Tjeerdsma in Winschoten)..

 

eric,

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden