Ga naar inhoud

  • 0

Welke maat winterbanden


spirelli

Vraag

Ik heb nu de Road Amerca erop zitten met 205/55/16 zomerbanden. Nu wil ik eigenlijk een setje staal kopen met winterbanden. Een setje staal met winterbanden in dezelfde maat is natuurlijk te vinden maar ik lees ook dat een smallere winterbanden meer grip hebben. Nu is dus de vraag wat wijsheid is. Of dezelfde maat (16 inch dus) of bijv een 15 inch velg met winterbanden. En welke maat op een 15 inch velg komt qua omtrek overeen met de 16 inch met de genoemde banden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Thanks van die reserveband is een goeie. Trouwens wel aan te raden zo'n 4 motion in de sneeuw. Vorig jaar winterbanden geleend en met wintersport knalde hij de berg op richting gerlos. Iedereen ellende enz, maar je gaat ecgt alles voorbij.

Ja die berg ken ik ook, met een Passat is heerlijk, ik geloof het gelijk dat het met een 4-motion nog lekkerder is, maar met een Dragason in de zomer: dat is pure lust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Winterbanden zijn binnen uit Duitsland. Heb ze zelf besteld aangezien mijn bandenboer ze zelf nog niet kon leveren (at the time :shock: ). Heb ze gewoon af laten leveren bij de bandenboer zelf.

Dus de extra set interlagos afgelopen vrijdag afgegooid bij de bandenboer en op een rustig moment worden ze door hem om de velgen gemonteerd. Heb nog geen haast... 8-)

 

Heb gekozen voor 235-40-18 van het merk Nokian type WR G2 voor mijn CC. (zelfde maat als zomerset origineel VW)

Deze kwam er in de test goed uit gelet op prijs/kwaliteit verhouding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijdt zelf al 2 winters (dat is 12 maanden bij elkaar) op Nokian Hakkapeliitta R, maar ik weet niet of die bij jullie verkrijgbaar is, dacht het niet. http://www.nokiantyres.com/tyre?id=1092 ... peliitta+R

Echt een super winterband, ik hoef geen andere meer.............

Nokian komt uit Finland en is een relatief klein bandenmerk maar maken meer dan uitstekende winterbanden en niet zo bekend buiten scandinavie, terwijl ze hier erg populair zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoe is het geluid van deze band rolf? is niet een asym. band, ik dacht dat asym. banden minder geluid maakte onder een passat.

kan het fout hebben hoor. Een oom van mij zweert bij dit merk. maar die had ze onder een opel. maar je kunt ze wel krijgen in nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hoe is het geluid van deze band rolf? is niet een asym. band, ik dacht dat asym. banden minder geluid maakte onder een passat.

kan het fout hebben hoor. Een oom van mij zweert bij dit merk. maar die had ze onder een opel. maar je kunt ze wel krijgen in nederland.

 

Qua geluid vindt ik ze prima, hoewel het rijden op aangereden sneeuw vol ribbels van het sneeuwschuiven vaak een hoop lawaai produceerd waar welke band dan ook niet meer help om dit te reduceren.

Op asfalt zijn ze wat mij betreft stil, let wel dat de gemiddelde snelheden hier niet boven de 80 uitkomen, dus bij 120 zou ik je het niet kunnen vertellen.

De Hakkapeliitta R is een band die z'n beste eigenschappen op sneeuw heeft, wat ik dus ook nodig heb.

Meestal zie ik een maand of 4 a 5 geen asfalt meer en rij ik op een bed van sneeuw/ ijs.

Denk dat de WR G2 een betere keus is voor in NL, daar heb je meer natte dagen en hogere rij snelheden.

Alle (betere) merken hebben bandentypen die speciaal voor de zwaardere winteromstandigheden zijn ontwikkeld en niet standaard in overal verkrijgbaar zijn.

kijk hier maar eens: http://www.dekkonline.com/start.html (ziet er bekend uit toch?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden