Ga naar inhoud
  • 0

Schokkerig stationair draaiende 1.9TDI


VW-Peter

Vraag

Best Forummers

 

Mijn Passat 3c met een 1.9TDI motor draait stationair wat schokkerig. Is niet te zien op de toerenteller , maar je voelt het wel. Allle ander toerentallen geen probleem.

WEat kan hier het probleem zijn. Motor heeft net 60000km gedraaid.

 

Tweede puntje : Kan een potentiometer van een gaspedaal versleten zijn. Bij een snelheid van rond 100 Km/h voel ik de motor licht inhouden als ik het pedaal gedoseerd intrap.

 

Groet Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Peter,

 

Eerste probleem: 2 massa vliegwiel, hoor je ook een rammeltje?

Tweede probleem ik denk niet je gaspedaal, maar dat kan je uitproberen door de stand van het gaspedaal waarbij hij schokt, ook even in een andere versnelling uit te proberen. 100 kilometer per uur is namelijk versnelling gerelateerd. Kan van alles zijn: luchtmassameter, inspuitpomp, turboschoepen, EGR enz enz. Even rijdend uitlezen.

Bij welk toerental schokt ie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Men heeft niets gevonden. teleurstellend zeg maar. Ik kan ook niet beoordelen in hoeverre ze er in duiken om tot de bodem dingen uit te zoeken.

Mogelijk dat dat voor een garage veel te duur wordt.

 

Wellicht kijken voor een contra-expertise bij een andere dealer en dit wel goed afstemmen met de garantie gevende partij. Als je het niet vindt, dan wordt het doorrijden totdat er echt iets stuk gaat. Dat wil niemand natuurlijk en dan lijkt me ook de mogelijkheid tot het vragen van garantieverlenging op z'n plaats. Ik zou toch nog eens teruggaan naar de dealer en dit voorleggen en vragen of ze nogmaals verder willen zoeken. Probleem zou toch opgelost moeten kunnen worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden