Ga naar inhoud
  • 0

geen dashboard verlichting 3b v6 4m


passateratti

Vraag

Hallo,

 

Ik heb op het forum gezocht maar kon niks relevants aan mijn probleem vinden.

In het kort: De passie is een pas geleden terug naar de vw dealer geweest voor grote beurt + APK.

Aangezien er geen hoogte regelaar in mijn koplamp zit moet het knopje in de auto tijdens de APK eruit.

Ik werd toen zelfs nog gebeld of ik ermee akkoord ging dat ze dit gingen doen (ging 100 euro kosten).

Alles gefixt auto opgehaald. Paar dagen later zag ik in het donker dat de verlichting van de clima het niet meer doet.

Daar zit normaal blauwe verlichting. Ook zag ik dat er geen verlichting meer in mn lichtenknop zit (koplamp verlichting aan/uit etc.), In de asbak en sigarettenaansteker en in de luchtroosters. Normaal zit hier ik meen rood licht van de sigarettenaansteker weet ik het zeker! De verlichting in de tellers doet het wel gewoon.

 

Maargoed om terug te komen op de inleiding. Ik dacht natuurlijk VW heeft mn dashboard open gehad voor dat knopje. Dus die hebben het gemolt. Dus heb m auto terug gebracht hun hebben het bekeken en komen met de conclusie dat de defecte verlichting niet door hun is ontstaan. Beetje vreemd want voor ik m bracht deed alles het nog. Kosten als hun het moesten maken 150 euro.

 

Daar ben ik dus niet mee akkoord gegaan.. .

Nu hoop ik dat iemand hier me verder kan helpen of weet wat het probleem is?

Het betreft een 3b 2.8 v6 4-Motion uit 2000.

 

Alvast bedankt!

 

Steven

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beetje vreemd dit. Hoezo kostte de hoogteverstelknop verwijderen €100,-?? Ik bedoel, knop uit het paneel en klaar... Kosten: € 0,-......

 

Ik maak hier een groot compliment voor mijn dealer. Er deed ooit ook een keer na reparatie aan het dashboard een gedeelte van de verlichting het niet. Dealer heeft dat direct en zonder kosten meteen opgelost. Echt top!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ook zelf die lichtschakelaar vervangen. Het is idd makkelijk om de onderkant vn het stuur los te maken. Daarna is het een kwestie van een nieuwe stekker kopen en drie draden los maken van de oude stekker en deze over te plaatsen op de nieuwe stekker. Het materiaal kost hooguit 20 euro. Ze hebben bij jou zeker de draden verkeerd om gemonteerd en daarom doet hij nu niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als de schakelaar voor de hoogteverstelling/verlichtingsdimmer NIET aangesloten is of defect is zijn de dashboardlampjes uit.. vermoedelijk zit er dus en defecte schakelaar in.. heb je de oude, 'met' hoogteregeling niet meer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

toen had je toch niks aan de schakelaar gedaan? Bij een org. schakelaar(zonder motortjes aangesloten) doet de dashverl. het wel, haal je daarentegen de stekker van de schakelaar/verstelwieltje af dan nmw niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het hierboven al geschreven. Bij het vervangen van de lichtregelaar is er iets niet goed gegaan met de bedrading. Er zijn drie draden, massa en twee draden als bypass. Je kunt dit zelf controleren vanaf de klep waarachter de zekeringen zitten, de klep weghalen en met de hand de stekker losmaken van de lichtregelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ook een dergelijk probleem, mijn dashboard verlichting werkt niet en ook in de deuren werkt het niet meer. ik heb de dimmer/hoogte schakelaar vervangen maar werkt verder nog steeds niet. en ja de zekeringen zijn nog goed.

 

dus ik zit ook nog met een raadsel, maar ik kom er wel achter wat het is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb wat aangerommeld vanmiddag en ik denk dat ik erachter ben. ik denk dat het in de lichtschakelaar zit want ik zetten de verlichting aan en er ging niks aan, beetje met de knop gerommeld en toen deed hij het weer. en dat een paar keer geprobeerd en zelfde effect.

dus even een andeer schakelaar proberen en kijken wat er gebeurd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Heb sinds een paar weken ook een passat gekocht. 2000, 115pk, Sedan. Ben er zeer tevreden mee. Alleen heb precies hetzelfde probleem. Vorige eigenaar vertelde mij dat de lichtregelaar eruit is gehaald omdat die het niet meer deed bij de APK. Dashboardverlichting werkt dus niet meer. Nou heb ik begrepen uit wat ik gelezen heb dat er drie draden zijn die verbonden met de lichtregelaar.

 

Moet ik per se een nieuwe regelaar kopen of kan ik de stekker er gewoon uittrekken of wat draden met elkaar doorverbinden om de verlichting weer te laten werken ?

 

Alvast Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom jojobendehaas.

 

Als je originele xenonlampen hebt dan kan je de stekker losmaken en twee draden met elkaar verbinden. Maar als de hoogteversteller van de koplampen daar ook bij zit dan kan dit niet. Als je een stekker met 5 draden hebt kan je alleen de 2 draden van het dashboard licht losmaken en met elkaar verbinden. Maar de schakelaar is niet zo duur mocht die kapot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden