Ga naar inhoud
  • 0

brandstof pomp?


brainboxnl

Vraag

mijn v6 2.5 tdi AFB start niet meer.

als ik startpilot inspuit slaat hij gelijk aan maar slaat direct weer af.

in de brandstofleiding zijn geen luchtbellen te zien.

Ik heb hem nog niet uitgelezen maar kan ik er vanuit gaan dat de brandstofpomp het begeven heeft ?

hij heeft kennelijk geen pomp bij de tank.

 

heeft iemand tips voor ruilpompen of revisie ?

 

thx jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet je zeker dat er geen opvoerpomp in de tank zit? Meestal zijn er 2 pompen, 1 in tank (dacht dat je daar bij kunt via een luikje onder de achterbank maar heb er zelf nog nooit naar gekeken) en 1 in de motor ruimte, je zou ze moeten horen als je het contact aanzet..filter niet toevallig dicht, zou lullig zijn als die vol zit he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad niets aan de hand, geen veranderingen , gisterochtend wil hij niet meer starten.

deze v6 heeft geen pomp of filter in de tank voor zover ik weet.

het diesel filter onder de kap wordt bij elke beurt vervangen.

 

pomp gegevens :

Gebrauchsnummer: VR6/2/70M2250R1000

Bosch-Nr: 0470506002, 0986444006

OEM: 059130105A, 059130106D, 059130106DX, 059130108AX, 059130108A, 8N0615116A

Motor: AFB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Idd die pompen willen er nog wel eens spontaan mee stoppen. Waarschijnlijk al je hem uitleest zal er wel een storing instaan of je kunt hem helemaal niet meer uitlezen. Ik zou voordat je begint aan een nieuwe pomp wel even kijken naar de voedingsspanning ed. En je zou eens de stekker los kunnen halen er er weer op steken. En even goed ontluchten. Dat wil zeggen tijdens het starten een voor een de brandstofleidingen op de verstuivers loshalen en weer vastzetten als er diesel uitkomt.Vaak is het wel einde oefening maar wie weet heb je geluk en doet hij het nog even zodat je rustig op zoek kunt naar een andere. Andere pomp wel te verstaan 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag toch maar even uitgelezen.

 

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

49-00 - No Communications

Readiness: N/A

 

mag ik hieruit concluderen dat de edc van de pomp keduuk is ? :embarassed::embarassed:

 

op de pomp zie ik 2 stickers met nummers, 1-e links onder vertikaal, 2-e rechts boven horizontaal.

welke geeft het juiste nummer weer ?

 

volgens diverse bronnen is in 90%van de gevallen de edc kapot omdat deze met verkeerde tin gesoldeerd is en niet bestand is tegen hoge temperaturen. de edc kan makkelijk vervangen worden, je hoeft de pomp niet uit te bouwen.

er zijn verschillende bedrijfjes die de edc kunnen repareren.

heeft iemand daar ervaring mee ?

 

thx jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ik ook voor gehad maar dan met een audi a6 2.5 tdi met motorcode afb.

En in de tank zit wel degelijk een opvoerpomp tot aan de filter en vandaar neemt de injectiepomp het over.

Voor de injectiepomp moet je ong. een €1800 voor uittrekken en natuurlijk zien of de pomp in de tank ook ni stuk is, wat bij mij wel het geval was.

Verkeerd getankt zat ong een 10L water in de tank dit was bij mij de boosdoener.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden