brainboxnl Geplaatst 15 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2010 mijn v6 2.5 tdi AFB start niet meer. als ik startpilot inspuit slaat hij gelijk aan maar slaat direct weer af. in de brandstofleiding zijn geen luchtbellen te zien. Ik heb hem nog niet uitgelezen maar kan ik er vanuit gaan dat de brandstofpomp het begeven heeft ? hij heeft kennelijk geen pomp bij de tank. heeft iemand tips voor ruilpompen of revisie ? thx jos Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roads Geplaatst 15 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2010 Weet je zeker dat er geen opvoerpomp in de tank zit? Meestal zijn er 2 pompen, 1 in tank (dacht dat je daar bij kunt via een luikje onder de achterbank maar heb er zelf nog nooit naar gekeken) en 1 in de motor ruimte, je zou ze moeten horen als je het contact aanzet..filter niet toevallig dicht, zou lullig zijn als die vol zit he. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 15 september, 2010 is dat zo ineens ontstaan? Geen veranderingen gehad? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 brainboxnl Geplaatst 16 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2010 Inderdaad niets aan de hand, geen veranderingen , gisterochtend wil hij niet meer starten. deze v6 heeft geen pomp of filter in de tank voor zover ik weet. het diesel filter onder de kap wordt bij elke beurt vervangen. pomp gegevens : Gebrauchsnummer: VR6/2/70M2250R1000 Bosch-Nr: 0470506002, 0986444006 OEM: 059130105A, 059130106D, 059130106DX, 059130108AX, 059130108A, 8N0615116A Motor: AFB Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWGTIG60 Geplaatst 16 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2010 Idd die pompen willen er nog wel eens spontaan mee stoppen. Waarschijnlijk al je hem uitleest zal er wel een storing instaan of je kunt hem helemaal niet meer uitlezen. Ik zou voordat je begint aan een nieuwe pomp wel even kijken naar de voedingsspanning ed. En je zou eens de stekker los kunnen halen er er weer op steken. En even goed ontluchten. Dat wil zeggen tijdens het starten een voor een de brandstofleidingen op de verstuivers loshalen en weer vastzetten als er diesel uitkomt.Vaak is het wel einde oefening maar wie weet heb je geluk en doet hij het nog even zodat je rustig op zoek kunt naar een andere. Andere pomp wel te verstaan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 16 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 16 september, 2010 Ik hoop het niet voor je dat de inspuitpomp kaduuk is, want die pompen zijn dure jongens. Artikelnummer 4B0906087AT. zit ie niet in je tank? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 brainboxnl Geplaatst 18 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 september, 2010 Vandaag toch maar even uitgelezen. 01318 - Control Module for Injection Pump (J399) 49-00 - No Communications Readiness: N/A mag ik hieruit concluderen dat de edc van de pomp keduuk is ? op de pomp zie ik 2 stickers met nummers, 1-e links onder vertikaal, 2-e rechts boven horizontaal. welke geeft het juiste nummer weer ? volgens diverse bronnen is in 90%van de gevallen de edc kapot omdat deze met verkeerde tin gesoldeerd is en niet bestand is tegen hoge temperaturen. de edc kan makkelijk vervangen worden, je hoeft de pomp niet uit te bouwen. er zijn verschillende bedrijfjes die de edc kunnen repareren. heeft iemand daar ervaring mee ? thx jos Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 delange Geplaatst 19 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2010 Heb ik ook voor gehad maar dan met een audi a6 2.5 tdi met motorcode afb. En in de tank zit wel degelijk een opvoerpomp tot aan de filter en vandaar neemt de injectiepomp het over. Voor de injectiepomp moet je ong. een €1800 voor uittrekken en natuurlijk zien of de pomp in de tank ook ni stuk is, wat bij mij wel het geval was. Verkeerd getankt zat ong een 10L water in de tank dit was bij mij de boosdoener. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 brainboxnl Geplaatst 20 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2010 das niet zo mooi delange welke fout kode had jouw ecu hierover ? ook deze: 01318 - Control Module for Injection Pump (J399) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 delange Geplaatst 20 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2010 Dat was het probleem als mij goed herinner gaf hij geen foutcode aan. Weet het ni zo zeker meer want mijne garagist is hem komen halen met een takelwagen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
brainboxnl
mijn v6 2.5 tdi AFB start niet meer.
als ik startpilot inspuit slaat hij gelijk aan maar slaat direct weer af.
in de brandstofleiding zijn geen luchtbellen te zien.
Ik heb hem nog niet uitgelezen maar kan ik er vanuit gaan dat de brandstofpomp het begeven heeft ?
hij heeft kennelijk geen pomp bij de tank.
heeft iemand tips voor ruilpompen of revisie ?
thx jos
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten