Ga naar inhoud

Onderhoud


unknown32

Aanbevolen berichten

Auto: VW Passat 3BG 19.TDI 74kW 2004

Kmstand: ongeveer 97.500 km (weet het niet van buiten)

 

Auto geeft aan dat hij (ondertussen) over 2.000km op onderhoud moet.

 

Nu is mijn vraag of dit de "duurste" onderhoud die er is zal zijn...

Met andere woorden: distributie riem etc...

 

Laatste onderhoud was bij mijn weten een groot onderhoud. Hoe kan je dit checken (op de factuur)?

Was bijna 600€ (met nieuwe schijfremmen aan 100eur/paar).

 

Thx! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig te zeggen zo, je zult toch wat meer informatie moeten opzoeken.

Ik vermoed bijvoorbeeld dat de eerste distributieriem er nog op ligt, en dan is die dus inmiddels 6 jaar oud. Ik weet niet bij welke stand deze bij jouw auto gewisseld moet worden maar qua leeftijd zou het inmiddels wel zinvol zijn om 'm te wisselen. Als hij al eens vervangen is geldt dat natuurlijk niet.

Op je laatste factuur moet bij de omschrijving staan of dat een longlife-, kleine-, grote- of jaarbeurt was. Aan de prijs kan ik het iig niet zien :P

Wat ook van belang is is wanneer die laatste beurt was. Zo te zien rij je niet veel km's voor een diesel en dan zou een jaarbeurt misschien slimmer zijn dan een grote beurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen toen is vervangen:

 

Luchtfiler, oliefilter, pollenfilter, bra. filter, o-ring, ring, remblokset achter, remschijf.

 

Staat nergens bij of het een groot, klein, longlife of jaarbeurt was...

Zal eens naar die "rot" garage moeten bellen dan :)

 

Normaal zit ik rond de 25.000km/jaar maar door een ziekenhuisopname en revalidatie zijn daar 2-3 maand aan kilometers afgegaan...

 

Nu ga ik voor een nieuwe job en zal de auto over 6 maand te koop komen te staan (krijg dan een firmawagen) :-)

Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn trots die laatste 6 maand niet moet verzorgen eh :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn auto gaf de dealer aan dat 't bij 120.000 moest gebeuren. Hoewel in het boekje nog 90.000 staat, is dit volgens de dealer later verlengt tot 120.000. Als je 't in de rekeningen niet terug kunt vinden zou het dus kunnen dat het nog moet. De dealer kan je vast meer vertellen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben net terug van de dealer met GOED nieuws (en slecht nieuws)...

 

Slecht nieuws: VW Beerens te Antwerpen heeft mijn boordcomputer verkeerd ingesteld, ik moest al 6.000km geleden op onderhoud geweest zijn! Nog een reden te meer dat ik daar niet meer ga :)

 

Goed nieuws: er moet een klein onderhoud gebeuren, de remvloeistof moet vervangen worden. Duurt een halve dag (om 9u binnen, om 15u buiten).

+ een vervangwagen (ik ga geen 6u liggen wachten) = 180-190€

 

De normale stand van de riem is inderdaad veranderd naar 120.000km ipv 90.000km. Dat scheelt 400-500eur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

180 euro voor een vervangende auto voor een paar uurtjes?

 

Vind dat wel erg duur. Ik krijg altijd netjes een leenauto mee die ik alleen maar weer vol hoef af te tanken.

 

EDIT: Lees net je berichtje nog een keer. Die 180 euro is vast incl. de werkzaamheden.

Ik ga zo maar eens naar bed :embarassed::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

180 euro voor een vervangende auto voor een paar uurtjes?

 

Vind dat wel erg duur. Ik krijg altijd netjes een leenauto mee die ik alleen maar weer vol hoef af te tanken.

 

EDIT: Lees net je berichtje nog een keer. Die 180 euro is vast incl. de werkzaamheden.

Ik ga zo maar eens naar bed :embarassed::mrgreen:

 

De auto is 37€ voor een Skoda Roomster... Als de werkzaamheden langer dan een middag in beslag hadden genomen had ik een A4 genomen aan 60€...

 

De persoon achter de balie vertelde me dat de werkzaamheden 100-150€ zullen bedragen...

 

Ik ga ook slapen, net thuis van 't werk :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden