Ga naar inhoud

Xenon koplampen 3bg


Mario 3bg tdi

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Op het moment heb ik xenon in mijn orginele 3bg koplampen zitten (4300k). Wat mij opvalt is dat de xenon erg verblind, ze zijn goed afgesteld maar boven de lichtgrens komt nog veel licht. Ik heb geen rare vlekken in mijn licht.

Hebben jullie hier ook last van? En is dit niet zo met orginele xenon koplampen?

 

Ik ben al een tijdje opzoek naar een set orginele xenon koplampen maar deze zijn erg moeilijk te vinden :cry:

De enige set die ik kon vinden bij de Bmshop voor 699. Dat word me iets te gek...

Iemand iets liggen?

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet je je wieltje van hoogteverstelling toch op stand 1?

 

heb je auto voor een lens gehad in de garage ?

 

 

De hoogte staat wel goed, ook afgesteld bij de garage. Maar als het donker is en je kijkt naar de koplampen ( buiten het lichtbeeld ) dan komt er heel veel licht vanaf en verblind het. Strooilicht zeg maar..

 

 

En Ronald, ik heb H7 lampen, geen d2s maar iig bedankt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik heb hier eigenlijk ook een vraag over en ik hoop dat iemand mij het uit kan leggen, ik heb een 3bg uit 2002 zonder xenon, ik heb gemerkt dat ik er 'snachts veel voordeel van heb omdat ik een beetje nachtblind ben als ik er xenon in heb zitten. ik zie overal setjes te koop voor weinig geld maar moet ik dan ook speciale units kopen? en welke xenon is het meest geschikt? ik zie overal verschillende aangeboden H1, H4, H7, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week zelf een Xenon setje ingebouwd in mijn 3BG uit 2003. Dit was een H7 setje (8000K). Ik heb er niets voor aan hoeven te passen or what so ever. Het merk wat ik heb is: H-I-D. dit setje heb ik via onze garage besteld en kostte mij €150. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over. Goed en fijn lichtbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HID is geen merk, maar staat voor 'High Intensity Discharge', oftewel de werking van Xenon.

 

Er zijn diverse kleurtemperaturen, hier een voorbeeld:post-12305-1423825145,1897_thumb.jpg

 

VW gebruikt standaard rond de 4500K(elvin). Tot plm. 5000K is het licht wit, daarboven wordt het 'blauwachtig'. Dat blauwige vind ik persoonlijk niet mooi, maar voor ieder wat wils...

 

Op de 'goedkope' hid-setjes moet natturlijk ook winst gemaakt worden, dus ook hier het spreekwoord: al het waar naar zijn geld. Hoeven dus niet slecht te zijn, maar de ballast wil het nog wel 'ns opgeven. Als je xenon hebt gemonteerd, neem dan wel even de moeite om je lampen af te laten stellen: na montage staan je lampen niet meer goed afgesteld en krijg je veel meer 'strooilicht'. Da's hinderlijk voor je tegenligger en jij hebt er zelf geen profijt van...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik dan het beste kijken voor een fatsoenlijke set? ik vind het gewone witte licht wel het prettigst, het standaard werk.

 

Hallo René,

 

ik heb eerst een setje Pilot xenon gehad, daarna heb ik een vervangend setje gehaald in den bosch:

 

http://www.valkautodiagnose.nl/index.ph ... 07&lang=NL

 

niet duur en ze werken perfect! Inbouw is ook een fluitje van een cent, op het forum staat ook een beschrijving van de inbouw als ik me niet vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier eigenlijk ook een vraag over en ik hoop dat iemand mij het uit kan leggen, ik heb een 3bg uit 2002 zonder xenon, ik heb gemerkt dat ik er 'snachts veel voordeel van heb omdat ik een beetje nachtblind ben als ik er xenon in heb zitten. ik zie overal setjes te koop voor weinig geld maar moet ik dan ook speciale units kopen? en welke xenon is het meest geschikt? ik zie overal verschillende aangeboden H1, H4, H7, etc.

 

Ik zou deze nemen:

http://pc-link.biz/catalog/product_info ... 914f0d4033

Binnen dit forum veel over te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik dan het beste kijken voor een fatsoenlijke set? ik vind het gewone witte licht wel het prettigst, het standaard werk.

 

Hallo René,

 

ik heb eerst een setje Pilot xenon gehad, daarna heb ik een vervangend setje gehaald in den bosch:

 

http://www.valkautodiagnose.nl/index.ph ... 07&lang=NL

 

niet duur en ze werken perfect! Inbouw is ook een fluitje van een cent, op het forum staat ook een beschrijving van de inbouw als ik me niet vergis.

 

Dan is er 1 ding nog niet helemaal duidelijk; wat is het verschil dan tussen zo'n pilotset van 170euro en de gewone Xenon set van 59euro? welke zou ik dan moeten hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen genomen is het puur de naam waar je voor betaald.

De setjes die ik verkoop zijn beduidend lager in prijs als die van Pilot echter rollen ze uit dezelfde fabriek en boeken dezelfde resultaten.

Qua levensduur doen ze ook niet onder.

 

Neemt niet weg dat goedkoop altijd even goed is, spreek hier puur over de spullen die ik bv verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over het schoonmaken van lenzen.

Bij de originele Xenon sets kunnen de lenzen uit de koplamp gehaald worden en is het mogelijk om de lens zelf schoon te maken. Helaas kun je dit niet bij de gewone halogeen koplampen doen.

Voor wat betreft het vreemde lichtbeeld. Heb je de lampen goed om in de houder zitten?

Met wat wurm werk kun je namelijk een H7 xenonlamp ook verkeerd om monteren, waardoor je raar lichtbeeld hebt en teveel strooilicht naar boven krijgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over het schoonmaken van lenzen.

Bij de originele Xenon sets kunnen de lenzen uit de koplamp gehaald worden en is het mogelijk om de lens zelf schoon te maken. Helaas kun je dit niet bij de gewone halogeen koplampen doen.

Voor wat betreft het vreemde lichtbeeld. Heb je de lampen goed om in de houder zitten?

Met wat wurm werk kun je namelijk een H7 xenonlamp ook verkeerd om monteren, waardoor je raar lichtbeeld hebt en teveel strooilicht naar boven krijgt!

 

Het lichtbeeld is niet raar. Je ziet perfect de Z van beide koplampen. Ook heb ik geen rare vlekken in het lichtbeeld. Ook zie je duidelijk de (afstel)lijn op de muur. De koplampen zijn gewoon heel erg fel buiten het lichtbeeld. Net zoals je vaak xenon ingebouwd ziet in bijvoorbeeld een peugeot 205, erg verblindend.. Voorbeeld:

 

Je staat 5 meter voor de auto, de Z van het lichtbeeld staat ongeveer op je kruis, dan verblinden de koplampen.. Ik denk indd strooilicht van vieze lenzen.

 

Ik heb gekeken en de lenzen kunnen er inderdaad niet zo 123 uit. Misschien kan ik erbij met een doek en een schroevendraaier ofzo ( voorzichtig ).......

 

Bedankt, Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden