Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 navigatiebeschermer is leverbaar!


Passat-Fanaat

Vraag

Beste mensen,

 

Eindelijk, eindelijk kan ik jullie updaten over het systeem dat je RNS 510 navigatiesysteem beschermt tegen diefstal.

Het is gelukt. De beschermer is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer.

 

Hoe is de beschermer tot stand gekomen?

Ik heb medio december 2009 een uitvinding gedaan die samen met PON verder is ontwikkeld.

Hierbij heeft PON alle mogelijke medewerking gegeven; zij wilden het probleem ook zo snel mogelijk oplossen.

 

Waarom heeft het zo lang geduurd?

Dat had drie belangrijke oorzaken:

- Er zijn verschillende sterkte-tests uitgevoerd in samenwerking met PON. Pas na verschillende tests waren we echt tevreden over de inbraakwerende werking.

- De beschermer moest ergonomisch en mooi worden vormgegeven en zeer precies passen. Dat vereiste geavanceerde techniek en meerdere prototypes.

- Voor de beschermer is patent aangevraagd. Dat kost tijd en vereist radiostilte. Ik kon dus niet eerder communiceren over welke vordering dan ook.

 

Voor welke auto's is de beschermer nu beschikbaar?

Op dit moment is de beschermer beschikbaar voor de VW Passat (v.a. 2005) en de VW Golf VI.

PON heeft aangegeven dat de komende maanden ook beschermers voor alle andere VW-modellen worden ontwikkeld.

Dan volgen ook beschermers voor SEAT en Skoda. Hier hoeven alleen de bevestigingspunten voor te worden ontwikkeld, wat veel minder tijd kost dan de beschermer zelf.

 

Hoe kom ik aan een beschermer?

Vanaf vandaag is de beschermer te bestellen bij de VW-dealers. Zij zijn gisteren geïnformeerd over de beschermer. Er is ook informatie verstrekt aan enkele fleetowners van leasemaatschappijen. Inbouw moet plaatsvinden door de dealer. Dat is zelf nauwelijks te doen. Is echt precisiewerk, de dealer heeft hier (speciaal) gereedschap voor.

 

Wat gaat de beschermer ongeveer kosten?

PON heeft aangegeven dat de beschermer tegen kostprijs wordt geleverd. Reken op ongeveer EUR 200,-- inclusief inbouw door de dealer.

 

Hoe werkt de beschermer?

De beschermer bestaat uit een mooi vormgegeven zwarte metalen kap. Hij kan eenvoudig op vier stalen 'paddestoeltjes' worden geschoven die in het dashboard zijn aangebracht.

Deze paddestoeltjes zijn met een slim systeem zeer vast gemonteerd in het dashboard. De kap bedekt het navigatiesysteem volledig en wordt met een sleuteltje op slot gedaan.

Monteren of losmaken van de kap kost slechts enkele seconden. De kap kan opgeborgen worden in je portiervak. Je dashboard of je navigatiesysteem beschadigen niet bij monteren of losmaken. Je navigatiesysteem / radio / DVD speler kan gewoon blijven werken, zelfs als je de kap laat zitten tijdens de rit (dan bediening via het stuurwiel).

 

Beschermt dit systeem werkelijk afdoende?

Volmondig: JA.

De beschermer is bestand tegen boren, slijpen, schroevendraaiers, breekijzers, etc.

Samen met PON zijn zeer grove en brute slooptests uitgevoerd: Hij gaat niet stuk. Je navigatiesysteem is niet toegankelijk.

Het gehele systeem, de beschermer, de bevestigingspunten en het slot zijn van topkwaliteit en worden in Nederland geproduceerd.

Bovendien is je navigatiesysteem volledig afgedekt, dus van buiten is wel te zien dat de beschermer aangebracht is, maar niet welk systeem erachter zit.

 

Is er al praktijkervaring opgedaan?

Ja, het prototype is drie weken geleden in mijn auto ingebouwd.

Het werkt perfect.

 

Zijn er foto's?

Ja, ik heb er twee toegevoegd, van de vier (sierlijk vormgegeven) bevestigingspunten ('paddestoeltjes') en van de gemonteerde beschermer.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat'

Uitvinder

post-9415-1423825003,276_thumb.jpg

post-9415-1423825003,4323_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Jeroen,

 

Ik ben al blij dat het mogelijk is... :wink:. Lijkt me overigens nog wel een 'uitdaging' om ze los te draaien, je hebt immers geen grip. Daar zijn wel weer tools voor, maar ja, ik ben ook maar een lui mens...200 Euries is een hoop geld, maar in mijn optiek is dit het zeker waard. Ook als je al kijkt naar de hoeveelheid arbeid. Goed werk man!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tooltje hoort er bij.

Onder de knop zit een heel kleine 6-kant.

 

Klopt helemaal; de productieversie van de RNS Navi Lock heeft aan de onderkant van het kopje van de paddestoeltjes een zeskantje om met het (mee te leveren) mini-steeksleuteltje het paddestoeltje los te draaien.

 

Grtz,

 

Jeroen 'Passat Fanaat'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

UPDATE

Beste VW- en Skoda vrienden,

 

Na veel vragen over de leverbaarheid van de RNS Navi Lock voor andere types dan de VW Passat VI en VII en VW Golf V en VI: De beschikbare RNS Navi Locks worden binnenkort -na veel ontwikkelwerk door de fabrikant en PON- uitgebreid voor de volgende autotypes:

 

Volkswagen Polo

Volkswagen Touran

Volkswagen Tiguan

Volkswagen Golf Plus

Volkswagen Scirocco

Volkswagen Eos

Skoda Octavia

 

De productie van de RNS Navi Lock voor deze autotypes is gestart, over ongeveer vier weken (eind maart) is uitlevering aan de dealers mogelijk. Pon heeft de dealers hier inmiddels over geïnformeerd. Hiermee is weer een stapje gezet in het beschermen van RNS-systemen tegen diefstal.

 

mvgr,

 

Jeroen 'Passat-Fanaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag kreeg ik telefoon van D'Ieteren, de Belgische VW-importeur, als antwoord op een mailtje dat ik enkele weken terug stuurde met als vraag de beschikbaarheid van de RNS NaviLock in België. De man wist mij te vertellen dat deze vanaf nu bij de Belgische dealers te verkrijgen is. Helaas heb ik hem moeten melden dat ik reeds in Nederland een afspraak had gemaakt, maar misschien dat deze informatie voor andere lezers op dit forum interessant kan zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien doen ze dat juist wel om te voorkomen dat die sleuteltjes op de reguliere markt komt (wat toch wel gebeuren gaat) zodat ze iets bedenken dat die paddo's eraf gehaald gaan worden. Of vw heeft nieuw gereedschap nodig en begint met deze sleuteltjes....

 

Of zou dit geen reden kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als jij het als accessoire meeneemt, gaat het gewoon mee in de lease...

 

Dat snap ik, mijn vraag is echter wie er voor zou moeten betalen.

Je zou bijna zeggen dat de leasemij zelf het meeste voordeel heeft bij een navigatiebeschermer en dat zij de kosten zelf zouden moeten nemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die vlieger gaat helaas niet op. Da's een beetje hetzelfde als dat je inboedelverzekering zou (mee)betalen voor een kluis thuis...Zo zit autoalarm ook (verplicht) in de lease; rekening gaat naar de afnemer...Daarnaast heeft de leasemaatschappij geen enkele financiële pijn bij diefstal; alles wordt doorberekend in de prijs, incl. inbraakrisico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die vlieger gaat helaas niet op. Da's een beetje hetzelfde als dat je inboedelverzekering zou (mee)betalen voor een kluis thuis...Zo zit autoalarm ook (verplicht) in de lease; rekening gaat naar de afnemer...Daarnaast heeft de leasemaatschappij geen enkele financiële pijn bij diefstal; alles wordt doorberekend in de prijs, incl. inbraakrisico.

 

Als je een leaseauto krijgt betaal je ook de verzekering zelf niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden