Ga naar inhoud
  • 0

rauw motorgeluid


turbojong

Vraag

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben zelf niet technisch, dus of de riemen netjes op tijd staan weet ik niet. De klus is uitgevoerd door een Bovag-garage met goede reputatie, waar ik op moet kunnen vertrouwen.

 

Dat de boel strakker staat is een feit, want er zat behoorlijk speling op de een van de oude multiriemen heeft de garage gezegd.

 

In elk geval dank voor de reacties.

 

Eelco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar dan vraag ik als leek, moest de nokkenas na vervangen van de riemen opnieuw op tijd gezet worden?

 

niet specifiek opnieuw op tijd, maar wel op tijd.. dmv markeringen en even uitlezen terwijl ie stationair loopt.

0,0 graden (+of - 0,5)is precies zoals het hoort tot -3 is beter voor het vermogen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update.

 

Het motorgeluid is al weer een tijdje 'normaal'. Wel is het zo dat, als de auto 1 a 2 dagen niet gebruikt is, de multiriemen na de koude start een aantal keer bij het optrekken vanuit stilstand het bekende piepende geluid maken.

 

Is dit normaal of moet ik er toch nog eens naar laten kijken?

 

Alvast dank voor de reacties.

 

Groet, Eelco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update.

 

Ik heb vorig jaar november nog een keer het 'gieren' voorgelegd aan de garage die de multiriemen heeft vervangen. Ze hebben niets gehoord en de riemen stonden volgens hen strak genoeg. Vervolgens is het extreme winterweer begonnen, in welke periode het gieren weg is gebleven. Nu het weer wat warmer is geworden, was het vanmorgen weer flink raak. Met een gierend geluid de straat uit, en vervolgens de eerste 5 km steeds bij het optrekken. Overigens had de auto weer 2-3 dagen stil had gestaan. Er lijkt dus een verband te bestaan tussen het gieren en de buitentemperatuur, als ook tussen het gieren de het aantal dagen stilstand.

 

Ik heb zelf geen idee wat er aan de hand kan zijn. Iemand nog een ingeving?

 

Hartelijk dank voor het meedenken alvast.

 

Groet, Eelco

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden