Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuning voor Passat Variant 3c 2tdi 136pk


DTF

Vraag

Hallo beste "Passat'ers",

 

Graag had ik ervaringen gekregen van mensen die hun Passat 3c 2tdi 136pk laten tunen hebben.

Ik ben aan het denken om de mijne eventueel te laten chippen op rollenbank (bij APEC Deinze) aangezien daar momenteel een actie loopt. Mijn wagen zou daarmee van 136 naar 170 pk/320 naar 400NM gebracht worden.

Wat mag ik hiermee van prestaties verwachten? (bij APEC zeggen ze wel dat het zogenaamde turbogat blijft).

Zal ik echt een WAAW effect ervaren, of is dit zijn geld niet waard? :P:roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

dan is er iets met bijv. de LMM, van de week een heel stuk bij een 2L Passat ingezeten en niks vernomen van haperen of een turbogat, verder heb ik JD vaak genoeg dipjes(en diepe dalen) uit de software zien schrijven terwijl ie op de vermogensbank stond..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Elke 2.0TDI is vrij sloom onder de 1800 toeren... Dit kan opgelost worden met een chiptuning, maar (volgens mijn tuner alvast) nefast voor de aandrijving.

De krachten die op dat moment vrijkomen zijn van dergelijke mate dat er sprake is van een sterk verhoogde slijtage (denk dan vooral aan de koppeling en vliegwiel).

 

Ik reed vroeger ook té laag in toeren met m'n 2.0TDI en heb zo twee vliegwielen moeten vervangen (gelukkig onder garantie). Toen m'n tuner een rondje met me deed maakte hij me duidelijk dat té laag in toeren rijden eigenlijk niet zo best is, er is dan relatief weinig oliedruk, weinig turbodruk, roetontwikkeling enz.

 

Moet zeggen dat ik vrij sceptisch stond tegenover dergelijke uitspraak, maar na me verder te informeren heb ik m'n rijstijl en uiteindelijk ook chippie laten aanpassen.

 

Veel plezier ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Elke 2.0TDI is vrij sloom onder de 1800 toeren... Dit kan opgelost worden met een chiptuning, maar (volgens mijn tuner alvast) nefast voor de aandrijving.

De krachten die op dat moment vrijkomen zijn van dergelijke mate dat er sprake is van een sterk verhoogde slijtage (denk dan vooral aan de koppeling en vliegwiel).

 

Ik reed vroeger ook té laag in toeren met m'n 2.0TDI en heb zo twee vliegwielen moeten vervangen (gelukkig onder garantie). Toen m'n tuner een rondje met me deed maakte hij me duidelijk dat té laag in toeren rijden eigenlijk niet zo best is, er is dan relatief weinig oliedruk, weinig turbodruk, roetontwikkeling enz.

 

Moet zeggen dat ik vrij sceptisch stond tegenover dergelijke uitspraak, maar na me verder te informeren heb ik m'n rijstijl en uiteindelijk ook chippie laten aanpassen.

 

Veel plezier ermee!

 

Dat hangt dan helemaal van je tuner af. Meestal wordt er rekening mee gehouden dat het koppel er niet al te vroeg in komt om je koppeling te sparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Elke 2.0TDI is vrij sloom onder de 1800 toeren... Dit kan opgelost worden met een chiptuning, maar (volgens mijn tuner alvast) nefast voor de aandrijving.

De krachten die op dat moment vrijkomen zijn van dergelijke mate dat er sprake is van een sterk verhoogde slijtage (denk dan vooral aan de koppeling en vliegwiel).

 

Ik reed vroeger ook té laag in toeren met m'n 2.0TDI en heb zo twee vliegwielen moeten vervangen (gelukkig onder garantie). Toen m'n tuner een rondje met me deed maakte hij me duidelijk dat té laag in toeren rijden eigenlijk niet zo best is, er is dan relatief weinig oliedruk, weinig turbodruk, roetontwikkeling enz.

 

Moet zeggen dat ik vrij sceptisch stond tegenover dergelijke uitspraak, maar na me verder te informeren heb ik m'n rijstijl en uiteindelijk ook chippie laten aanpassen.

 

Veel plezier ermee!

 

Dan heeft dat "chippie aanpassen" wel meteen het probleem opgelost, te lage oliedruk, weinig turbodruk en roetontwikkeling heeft er werkelijk niets mee te maken, hooguit dat er een overmatige vervuiling optreed.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoor ook vaak dat de turbo van de VW snel fluiten

De mijne nu met 125k op de teller maakt als hij koud al redelijk veel fluitgeluiden.

De een vindt dit een geweldig geluid de ander stoort het en laat hem vervangen.

 

Twijfel zelf om te chippen zeker als die turbo nog meer gaat fluiten ( en ik vermoed dat die dan nog snellen naar de haaien gaat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"Elke 2.0TDI is vrij sloom onder de 1800 toeren... Dit kan opgelost worden met een chiptuning, maar (volgens mijn tuner alvast) nefast voor de aandrijving."

 

Idd, net als mijn eventueel toekomstige tuner zei. Juist daarom dat ik zo aan het twijfelen raak. Het was eigenlijk de bedoeling om het "sloome" onder de 1800 toeren weg te werken, maar als dit ten koste gaat van onderdelen.....

 

Het verschil 136pk/320nm naar 170pk/400nm, is dat dan werkelijk zo'n verschil???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
"Nou de mijne is absoluut niet sloom onder de 1800 toeren valt best wel mee. Wie is je toekomstige tuner???"

 

APEC uit Deinze van het verre België. :D

 

Zou je de citeer-knop(quote-knop) willen gebruiken als je een stukje tekst van een ander wil beantwoorden.. dat is makkelijker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
"Nou de mijne is absoluut niet sloom onder de 1800 toeren valt best wel mee. Wie is je toekomstige tuner???"

 

APEC uit Deinze van het verre België. :D

 

Zou je de citeer-knop(quote-knop) willen gebruiken als je een stukje tekst van een ander wil beantwoorden.. dat is makkelijker..

 

Test, test, bij deze, mijn excuses. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ben reeds eens bij apec gepasseerd om een paar dingen in vag com te verzetten, vriendelijke jonges

je kan beter wat wachten met tunen bij apec

toen ik passeerde hadden ze een promo lopen voor de 136pk motor toen koste het "maar" 350€ miss komt die korting terug op het einde van het jaar.

ik had het toen al willen doen lmaar aangezien de vrouw er tegen was :)

even wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mijn passat is de software aangepast en is het vermogen van 136 pk naar 177pk gegaan (enkel software van de motor en niet de DSG)

is gedaan door iemand met kennis van zaken want hij schrijft de software zelf en is al door verscheidene fabriekanten in duitsland benaderd om voor hen gaan te werken

hij zegt zelf dat het zeer belangrijk is dat het vermogen geleidelijk uitbreekt en niet met het minste wat er aan de gaspedaal wordt gekomen dat er het volle vermogen op de wielen komt

ik heb geen zogenaamd turbogat en de motor is heel soepel op alle toeren

en er is wel duidelijk een verschil nu hij aangepast is zeker een aanrader

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ben reeds eens bij apec gepasseerd om een paar dingen in vag com te verzetten, vriendelijke jonges

je kan beter wat wachten met tunen bij apec

toen ik passeerde hadden ze een promo lopen voor de 136pk motor toen koste het "maar" 350€ miss komt die korting terug op het einde van het jaar.

ik had het toen al willen doen lmaar aangezien de vrouw er tegen was :)

even wachten

 

Hey Ice,

 

Is nu ook in promotie voor 350 Euro. :P Heb ondertussen ook eens prijs gevraagd bij EPI.

 

bij mijn passat is de software aangepast en is het vermogen van 136 pk naar 177pk gegaan (enkel software van de motor en niet de DSG)

is gedaan door iemand met kennis van zaken want hij schrijft de software zelf en is al door verscheidene fabriekanten in duitsland benaderd om voor hen gaan te werken

hij zegt zelf dat het zeer belangrijk is dat het vermogen geleidelijk uitbreekt en niet met het minste wat er aan de gaspedaal wordt gekomen dat er het volle vermogen op de wielen komt

ik heb geen zogenaamd turbogat en de motor is heel soepel op alle toeren

en er is wel duidelijk een verschil nu hij aangepast is zeker een aanrader

 

en mogen we dan ook weten wie en voor hoeveel?

 

Ja, idd, wil ik ook wel weten, en hoe zit het met prestaties dan? :wohow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb 250 euro betaald

als je niet tevreden bent zet hij hem terug in de orginele configuratie en krijg je je geld terug

de prestaties zijn er zeker op vooruit gegaan

een vriend kon mij met zijn A5 2.7 tdi niet volgen en heeft toen zijn wagen ook maar laten doen

moet wel zeggen dat deze persoon momenteel voor 6 maanden in Dubai zit voor zijn werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden