Ga naar inhoud
  • 0

Hoge temperatuur van het koelwater


Gerard

Vraag

Ik mocht vanochtend aansluiten in de enige file die in Nederland stond, net onder Utrecht en bemerkte dat mijn temperatuurmeter (die normaal altijd om 90 graden staat) binnen 5 minuten op rond de 100 graden stond 8O . Hij klom gelukkig niet hoger.

 

Ik kon hem makkelijk weer op 95 graden krijgen als ik mijn kachel vol aanzette en de blower op 4.

 

Is 100 graden normaal voor een 2.0 op benzine? of moet ik eens gaan denken aan nieuwe koelvloeistof? (Geen idee hoe oud de vloeistof is) De ventilator achter de radiator slaat aan bij iets meer dan 90 graden.

:?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is niet erg dat de meter op 100 staat hoor, trouwens staan de meters normaal electronisch op 90, ik heb mijne ook op 1 x na nooit hoger zien staan.

 

Koelvloeistof vervangen hoeft niet persee, het kan iig geen kwaad het een keer te doen, raak je ook mooi een beetje rotzooi kwijt, wel weer afvullen met roze (G12) koelvloeistof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de reacties.

 

Ik moet toch eens goed naar het systeem kijken. Het vloeistof niveau is prima. Maar ik zag wel dat de slang die naar het motorblok gaat die vanuit het interieur komt op de aansluiting van het blok heeft gelekt. Wellicht door de hogere druk bij 100 graden.

 

Ik ga van het weekend maar eens alle aansluitingen controleren en vernieuwen en vasterdraaien waarnodig.

 

Waarom moet er trouwens de roze vloeistof in? Ik heb namelijk gewoon groen/gele vloeistof er in zitten (ongetwijfeld het goedkoopste spul gezien de onderhoudhistorie van de vorige eigenaar, die wilde alles goedkoop).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

HO STOP

 

Ga NOOIT roze/rood mengen met groen/geel ! Hierdoor kan de boel gaan klonten met alle gevolgen van dien....

 

 

Van welk model/bouwjaar is je passat ? Dan kan er hier wel iemand zeggen wat er in zou moeten

 

Ik weet zo niet in welke modellen de 2.0 85kw zit, maar volgens mij in de B4 en hier moet echt geel/groen - G11 in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
G12(rode) is gewoon een beter koelmiddel, wordt voornamelijk in de nieuwere auto's gebruikt

 

Ja heel leuk dat het beter is, maar als er iets van G11 achterblijft hang je.

 

Even een quotetje van het grote boze internet :

 

Menging met andere typen koelvloeistof is uit den boze. Als de koelvloeistof van een oude of nieuwe Audi/VW moet worden vervangen, moet alleen de nieuwe G12-koelvloeistof worden toegepast. Oudere motoren met de groene G11-koelvloeistof moeten uiteraard worden bijgevuld met dezelfde vloeistof (G11) om vermenging te vermijden. Het vermengen van G11 met G12 heeft tot gevolg dat de anticorrosieve werking sterk terugloopt, hetgeen ernstige aantasting van het aluminium (vooral van de cilinderkop) tot gevolg heeft.

 

 

En :

 

Voertuigen tot 6/96 kunnen probleemloos geschikt gemaakt worden voor G12, koelsysteem aftappen, spoelen met schoon water en afvullen met G12 of G12 PLUS, in de juiste mengverhouding met water......

 

 

M.a.w : Ja je kunt G12 gebruiken, maar als je geen risico wilt lopen of het zelf wilt doen zonder speciaal gereedschap om ECHT ALLES er uit te krijgen dan kun je beter G11 nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ach dat beetje koelvloeistof heb je er zo uit, gewoon even de onderste slang van de radiateur los en in het koelvloeistofres. met de tuinslang water in laten lopen, net zo lang totdat het niet meer gekleurd is.... uiteraard even uit laten lekken.

 

Een paar druppels G11 kunnen geen kwaad als er 6 liter G12 bij-inkomt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En anders gewoon vol laten lopen met water... motor even kort stationair laten lopen en dan weer water eruit.

 

En anders gooi je G12+ erin.. die mag wel gemengd worden.. Heb je een langere levendsduur dan als je G11 erin gooit.

Voor G12+ weet ik de levensduur niet... maar voor G12 is het zo dat je het ongeveer 16 jaar erin kan laten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als monteur en vertegenwoordiger automaterialen zijnde kan ik het niet laten om even te reageren. De quote van het grote boze internet is uit de Auto en Motor Techniek van 1997! De ontwikkelingen rond de koelvloeistoffen hebben de laatste jaren echter niet stil gestaan. De VW koelvloeistoffen die wij leveren van MPM bijvoorbeeld zijn alleen nog maar te krijgen in G12+, oftewel VOLLEDIG MENGBAAR MET ANDERE VLOEISTOFFEN. Elke automaterialen grossier of garage kan je precies vertellen hoe of wat. wil je het zelf doen? Klik op een onderstaande link

 

Kroon Olie

:arrow:http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productcatalogus.php?prodid=185&m=desc

 

MPM oils

:arrow:http://www.mpmoil.nl/index.php?id=productindex&groep=koelvloeistof

 

Op de kroon olie site kun je ook kijken welke vloeistoffen specifiek voor jou auto geschikt zijn of gebruikt moeten worden. via deze link:

:arrow:http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies.php

 

succes

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als monteur en vertegenwoordiger automaterialen zijnde kan ik het niet laten om even te reageren. De quote van het grote boze internet is uit de Auto en Motor Techniek van 1997! De ontwikkelingen rond de koelvloeistoffen hebben de laatste jaren echter niet stil gestaan. De VW koelvloeistoffen die wij leveren van MPM bijvoorbeeld zijn alleen nog maar te krijgen in G12+, oftewel VOLLEDIG MENGBAAR MET ANDERE VLOEISTOFFEN. Elke automaterialen grossier of garage kan je precies vertellen hoe of wat. wil je het zelf doen? Klik op een onderstaande link

 

Kroon Olie

:arrow:http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productcatalogus.php?prodid=185&m=desc

 

MPM oils

:arrow:http://www.mpmoil.nl/index.php?id=productindex&groep=koelvloeistof

 

Op de kroon olie site kun je ook kijken welke vloeistoffen specifiek voor jou auto geschikt zijn of gebruikt moeten worden. via deze link:

:arrow:http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies.php

 

succes

:D

 

Bedankt voor de informatie :wink:

 

Welkom :wink:

 

Groetjes

 

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tis erg giftig spul dus goed opvangen

Of je moet al veel last hebben van onkruid????

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Dr. Emmett Brown: If my calculations are correct, when this baby hits 88 miles per hour... you're gonna see some serious shit.

 

Marty McFly: Wait a minute. Wait a minute, Doc. Ah... Are you telling me that you built a time machine... out of a DeLorean?

 

Dr. Emmett Brown: Yes, its the only way to go back 12 years to tell him.

 

Sorry????

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden