Ga naar inhoud

Gerard

Members
  • Aantal items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Gerard

Gerard's Achievements

0

Community reputatie

  1. Dank voor de reacties. Ik moet toch eens goed naar het systeem kijken. Het vloeistof niveau is prima. Maar ik zag wel dat de slang die naar het motorblok gaat die vanuit het interieur komt op de aansluiting van het blok heeft gelekt. Wellicht door de hogere druk bij 100 graden. Ik ga van het weekend maar eens alle aansluitingen controleren en vernieuwen en vasterdraaien waarnodig. Waarom moet er trouwens de roze vloeistof in? Ik heb namelijk gewoon groen/gele vloeistof er in zitten (ongetwijfeld het goedkoopste spul gezien de onderhoudhistorie van de vorige eigenaar, die wilde alles goedkoop).
  2. Ik mocht vanochtend aansluiten in de enige file die in Nederland stond, net onder Utrecht en bemerkte dat mijn temperatuurmeter (die normaal altijd om 90 graden staat) binnen 5 minuten op rond de 100 graden stond 8O . Hij klom gelukkig niet hoger. Ik kon hem makkelijk weer op 95 graden krijgen als ik mijn kachel vol aanzette en de blower op 4. Is 100 graden normaal voor een 2.0 op benzine? of moet ik eens gaan denken aan nieuwe koelvloeistof? (Geen idee hoe oud de vloeistof is) De ventilator achter de radiator slaat aan bij iets meer dan 90 graden.
  3. Afgelopen weekend heb ik het gehele tellerhuis gedemonteerd. Nu blijkt rechtsboven op de printplaat een spanningsregelaar te zitten die op een metalenbeugeltje is gemonteerd achter op de (witte) plastic behuizing. Van vooraf op het tellerhuis gekeken (alsof je op de toerenteller kijkt) zit iets links van de spanningsrekelaar een zwarte cylindrisch vormig onderdeel. Als ik daar druk op uit oefende werkte alles weer. De oplossing is derhalve heel simpel geweest. Ik heb een rubberen ringetje op dit onderdeeltje gelijmd en het geheel weer in het tllerhuis geschroefd. Door dit ringetje wordt er nu permanent druk uitgeoefend op het cylindrisch vormige onderdeel en werkt alles. Gemaakte kosten: 20 minuten en 6ct voor het ringetje bij de Gamma. Kan ik weer gewoon zien hoeveel brandstof ik heb en hoef ik niet meer via de stand van de dagteller de tankinhoud te schatten Mocht iemand naar aanleiding van dit probleem nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik het graag. Ik wil iedereen die gereageerd heeft hierbij ook nog bedanken voor de constructieve bijdragen. Groeten, Gerard
  4. Nu staat hij op 237.000km ik noem dat net ingereden. Nu begint het echte werk pas. (Ik concureer met de Volvo 240 DL van mijn broer die er bij 392.000 mee gestopt is, en er komt volgende week een nieuwe motor in, nog minstens 155.001 te gaan al is het voor de eer)
  5. Jammer dat ik dit pas zo laat lees, ik zat namelijk 2 weken geleden met een zelfde probleem. Ik zocht in mijn passat uit 1995 ook een doorvoer mogelijkheid. Uit eindelijk heb ik de doorvoer van de motorkapontgrendelaar gebruikt. (wel het geheel nadien goed dicht kitten anderswordt het een natte boel bij de zekeringen) Bij het 1995 model heeft dit namelijk veel voordelen. a) Je kunt er van beide kanten goed bij (vanuit de interieurzijde en onder de motorkap) Onder de motorkap heb je bij de doorvoer voldoende ruimte om de zekering te plaatsten met als voordeel dat je die in geval van nood makkelijk er tussen uit kunt halen. c) De voedingskabel blijft in het motoruim ver van de warme en draaiende onderdelen vandaan (Accu zit links voorin van uit de bestuurdersstoel gezien), je maakt hem gewoon met tyraps vast aan de ontgrendelingskabel tot je ergens bij de accu bent. d) De kabel kan onder de dorpel zo naar achterbak worden doorgevoerd. Ik hoop dat iemand hier achteraf toch nog wel wat aan heeft.
  6. Ik hoop het. Ik ben niet bang dat de betrouwbaarheid van de auto minder wordt, maar het is gewoon irritant. Ik ben de 17e waarschijnlijk wel in Capelle a/d/ IJssel (ligt tenslotte bijna in mijn achtertuin) wellicht dat daar nog informatie te halen is. Vooralsnog wachten we nog maar even af en prutsen we nog maar wat verder in het dashboard. Als ik de oorzaak heb gevonden laat ik het iig weten.
  7. Lectori Salutem, Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een passat 2.0 GL 85Kw uit 1995 op benzine. (Ik zal binnenkort even een fotoalbum aanmaken) Nu heeft de wagen echter een heel eigenaardig probleempje. Als het warm weer is (en dat is het de laatste tijd) dan weigeren de Toerenteller, Benzinemeter en Temperatuurmeter. (Misschien nog wel wat lampjes, maar dat kan ik niet direct zien). De Snelheidsmeter doet het wel gewoon. Soms werken alle tellers en gaan ze tijdens het rijden uit. Als ik de motor op contact zet voor ik hem start gaat ook alleen het lampje met het accuteken kort branden, ik meende dat normaal ook het lampje van de olie kort zou branden. De motor wordt niet te warm, want ondanks dat de tellers niet werken gaar de ventilator netjes bij 90 graden draaien. Kent iemand dit probleem? Of heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Ik zat zelf te denken aan een van de volgende zaken, maar weet niet hoe ik die kan testen: - een kapotte spanningsregelaar in het dashboard; - een kapot relais voor een deel van de dasboard functionaleiten. Ik weet alleen niet welk(e) relais verantwoordelijk is voor de tellers. - Zou het met het TEX alarm te maken kunnen hebben, die gaat soms ook zonder verklaring loeien en meldt die dat de ultrasone een detectie hebben waargenomen. Volgensmij heeft mijn passat last van een zonnesteek, wie kan me helpen het op te lossen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden