Ga naar inhoud
  • 0

passat 3C Motorfout + geen start meer


Ice^

Vraag

Hey,

 

het is mijn weekje niet, vandaag met vrouw en kind onderweg naar feestje toen ik plots de siraal op het dash zag pinken en ik engine fout kreeg waarbij prompt de motor uitviel en ik langs de kant stond, motor weigerde om opnieuw te starten.

eerst pinkte de gloeispiraal en kreeg ik: Engine fault, garage!

even opgezocht ik boekje, blijkt dus motor/uitlaatstoring.

vriend gebeld en die heeft me terug naar huis getrokken.

daar even batterij er af om reset te doen en kreeg ik volgende

motor storing, No pressure STOP!

dan maar opgehouden, nu staat de passat op mijn hofje zielig te wezen

even garage gebelt van waar hij komt, garantie nog tot 31/08 (tweedehands)

natuurlijk zaterdag niemand daar na 18u morgen wss ook gesloten dus zit ik al tot maandag vast.

probleem die ik heb is normaal moet ik de auto zelf tot daar krijgen, krijg ik een vervangwagen en word het probleem opgelost, echter 80km slepen zie ik niet zitten,

 

enig idee wat juist het probleem kan zijn, indien de kosten meevallen laat iuk het bij de dealer repareren, die is maar 5 km ver.

 

als ik de motor probeerde te stratte draaide hij wel rond, huis sloeg enkel niet aan, er werd gedacht dat hij geen diesel binnenkreeg, (neen heb niet verkeerd getankt is sinds donderdag reeds diesel in en dus reeds een goeie 100km met gereden)

gekende fout?

 

alvast bedankt :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Had ik in juni ook auto viel tijdens het rijden gewoon helemaal stil. Auto uitgelezen helemaal geen foutcode kunnen ontdekken. Bleek de brandstofpomp onder de achterbank kapot te zijn (zit onder zwarte dekseltje) Wat je kunt doen is achterbank omhoog, dekseltje eraf en dan goed luisteren als je de auto op contact doet of hij begint te pompen. Of luisteren en iemand anders de auto op contact laten doen, kun je er wat dichterbij te luisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zelfs niet afslaan,

ik kom zelfs niet aan starten toe :)

 

juist contact gekregen met garage (hatelijk zo een weekend :P )

zeg gaan even kijken voor mobiliteitsgarantie, bij garage waar hij juist op onderhoud is geweest (2/8)

en als die niet willen komen ze thuis een kijkje nemen en lukt het thuis nietgaan ze hem mee takelen en bij hun repareren

dus als ze hun belofte nu na komen prima service en hopelijk tikt mijn passie dan weer als een klokie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
auto is gisteren opgehaald door garage waar ik hem gekocht heb

en hebben een ford fusion benz achter gelaten, vandaag weten we normaal meer.

 

mygod op de momenten in de fusion ben ik blij dan ik vw passie rij

 

 

:idea: Ik zou de Vag-Com uitdraai willen zien, als het mijn oto was...

gr. Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

diagnose:

 

door middel van uitlezen van vag-com

1 injecteur die in kortsluiting lag, deze word dus vervangen en zaterdag mag ik hem opnieuw gaan ophalen.

dus ik veronderstel da ik volgende keer bij distributie wissel mooi mijn tandempomp laat vervange, of wat was er nu weer aan geraden om mee te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm ken dit probleem (helaas ook meegemaakt) bij mij werd de pomp in de tank ook vervangen als mede de filters.

Heb echter ook wel eens gelezen dat alleen de kabelboom vervangen ook dit kan oplossen.

Maar in de garantie injector en kabelboom laten vervangen is het veiligst.

 

Mbt die tantempomp daar lopen wat meer topics op dit forum.

Ben zelf bezig met het opstellen van wat schrijfmateriaal om dit onder de aandacht te brengen dat deze gratis onder coulance wordt gerepareerd.

Waarom, indien je tandempomp vervangen wordt komt er een gemidificeerde versie op, men weet dat de originele pomp een defect heeft en niet voldoet of snel defect is.

Waarom dat is toch niet mij probleem? Ik verwacht niet dat die pomp + een defecte pompverstuiver + tankpomp mij 300 + 900 + 300 euro ging kosten

Dan praat ik over een passsat 3c met 99.000 km op de teller heeft staan en "slechts 3 jaar oud is.

Helaas 2 jaar garantie bij de stealer betalen (en men roept dan tot ziens naar je als je weg gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan heb ik nog geluk heb mijne 2de hands gekocht bij een garage

en heb ik 1 jaar garantie op mechanische onderdelen gekregen.

auto was 3 jaar nu 4

had 68000km nu 90850km

blijkbaar moet je rond de 90k gelukke hebben met je c3

ik dfenk dat ze enkel de verstuiver en kabelboom zullen vervangen hebben.

(had al even gekeken tis de waterpomp + distributie riem

 

tjka de tandempomp heb ik blijkbaar al gemerkt dat je ook geluk moet hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden