Ga naar inhoud
  • 0

Drukgroep of 2 massa vliegwiel


vwpassat3bg

Vraag

Het volgende is mij vandaag opgevallen: Als de motor draait en de bak in de vrij staat hoor ik wat klapperen. Wat spelen met het koppelingspedaal geeft reactie op het geluid. Nu dacht ik dat het te maken heeft met de drukgroep.

 

Hoe lang kan ik hier nog mee doorrijden? En wat zijn de kosten voor het vervangen van de hele handel(iemand van het forum)?

 

Het gaat om een 3bg avf met 264 000 km op de klok met wellicht nog de originele delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo mede- passat rijders !

 

Ben geweldig blij zojuist dit forum te hebben ontdekt en heb me dan ook gelijk aangemeld.

Mijn naam is Tjerk en ik woon vlak over de grens bij Ter Apel in het kleine duitse dorpje Rütenbrock in het Emsland.

 

In 2004 zijn we de grens over gestoken , aangelokt door de huizenprijzen aan de duitse kant van de grens voor onroerend goed ( toen was het verschil echt heel opvallend, sinds de crises in 2008 in NL is het verschil minder )

 

Mee naar germany ging onze passat 3 BG , toen net 1 jaar oud. Het is de uitvoering met de 2 liter diesel onder de kap .Op duits kenteken gezet na een keuring bij de Tüv in Meppen en dan vervolgens ontdekken dat je voor een jaar wegenbelasting voor deze auto ineens het gigantische bedrag van een 200 euri PER JAAR kwijt bent... Ze rekenen niet per gewicht zoals in Nederland maar per 100 cc dat je motorinhoud omhoog gaat. Volgende verrassing : een dieselrijder betaalt evenveel als iemand op benzine of LPG, het gaat immers om de cylinderinhoud.

Verzekeringspremie ligt in vergelijking met Nederland wel hoger trouwens.

 

Nu staat intussen een 350.000 km op de teller van de trouwe passat en komt er sinds kort een klapperend geluid onder de motorkap vandaan bij stationair toerental terwijl de auto in zijn vrij staat. Ik had hier in dit draadje al de oorzaak gelezen...

 

Dat wordt dus de hele rim ram in de koppeling vervangen, vliegwiel inclusief. Bak schakelt op het moment nog goed, koppeling grijpt ook nog goed aan, alleen het is geen gehoor als je voor een stoplicht staat te wachten met de bak in z'n vrij.

Of ik hier nog lang zonder gevaar even mee kan doorrijden ?

 

Ben bij de VAG dealer in Haren/ Ems geweest. Vervangen kost hier 1600 euro, de duitse BTW van 19 procent is er dan wel bij in vertelde de verkoper met een gezicht alsof hij een kado weggaf.

 

Oeps ! Dat was schrikken. Las hier op het forum in dit draadje de tip contact te leggen met de boys in DIeverbrug . Ik lees alleen maar positieve beoordelingen van / over dit bedrijf op internet, dat geeft alvast vertrouwen. Heb ze intussen gebeld en ze zullen een prijsopgave sturen . Ben benieuwd...

 

Ein Gruss aus dem Emsland,

 

Tjerk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wacht nu bericht uit Dieverbrug af.

Overigens behalve een nieuwe accu ( inmiddels nummer 3 ) is dit tot nu toe de eerste echte storing na 350.000 km....

( lampjes en bandjes niet meegeteld )

Niet slecht, maar een passat van een collega heeft ervzelfs al 100.000 meer op zitten ( diesel )

Zijn uitspraak .. deze TDI motoren zijn niet af te krijgen....

 

Tjerk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden