Ga naar inhoud
  • 0

kosten vervangen koppelingsplaten


Gunes

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je vermeld niet wat voor auto maar gemiddeld, ZONDER 2massavliegwiel kost een Sachs koppelingsset 500euro, afhankelijk van de staat van je 2m vliegwiel komt er nog een 450 euro bij en dan nog montage van een halve dag tot een hele dag sleutelen. Bij een NIET-dealer zal je dan een 1400 euro kwijt zijn..

 

Is je koppeling op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

???Die prijs van €1400,- is die serieus?? Ik dacht dat je voor een stel koppelingsplaten en drukgroepje incl montag zo rond de 800 uit kwam? Zag laatst op internet een koppeling van Sachs voor 225 euro staan (voor de tdi 3b)....ik schrik wel van die prijs, vooral omdat ik de koppeling er nog steeds van fabriek uit in heb zitten (310.000km)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
???Die prijs van €1400,- is die serieus?? Ik dacht dat je voor een stel koppelingsplaten en drukgroepje incl montag zo rond de 800 uit kwam? Zag laatst op internet een koppeling van Sachs voor 225 euro staan (voor de tdi 3b)....ik schrik wel van die prijs, vooral omdat ik de koppeling er nog steeds van fabriek uit in heb zitten (310.000km)

 

die 800 euro klopt ook als je het 2massa vliegwiel niet meevervangt.. reken maar dat die ook wel wat slijtage heeft na 3ton.. aangezien je de bak er niet met 10 minuten onderheen hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, dit werpt wederom een nieuw licht op de vraag of ik met mijn passat verder moet gaan. Ik rijdt tegenwoordig nog maar een kilometer of 13000 per jaar en heb dus een tdi.....met 300000 op de teller. Heb er zelf de laatste twee ton op gezet en de koppeling pakt hoog (in het pedaal) op. Ook de distributie zit er over een kilometer of 10000 aan te komen en verder is er nog nooit iets vervangen onder de motorkap.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hmm, dit werpt wederom een nieuw licht op de vraag of ik met mijn passat verder moet gaan. Ik rijdt tegenwoordig nog maar een kilometer of 13000 per jaar en heb dus een tdi.....met 300000 op de teller. Heb er zelf de laatste twee ton op gezet en de koppeling pakt hoog (in het pedaal) op. Ook de distributie zit er over een kilometer of 10000 aan te komen en verder is er nog nooit iets vervangen onder de motorkap.....

 

Ik weet niet wat voor model je hebt maar als de koppeling slipt en je moet er nog een nieuwe reim op leggen..

Ben je wel 2000 euro verder, zou ik naar iets anders gaan kijken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die van mij zitten er ook aan te komen.

Moet binnenkort afspraak maken met eigen monteur.

Maar volgens mij is 1400 ook een beetje aan de hoge kant.

 

Goed lezen, koppeling INCL. vliegwiel kost bij de dealer 1400,= euro, bij een universeel minder. Koppeling alleen (incl. drukgroep/lager) zal door de bank genomen 700,= euro kosten met gebruikmaking van goede merkdelen.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn koppeling is ook bijna op het einde.

Met de caravan slipt hij, solo rijden geen last al pakt de koppeling wel hoog op.

Ik werk in Duitsland en ben gisteren voor een prijsopgaaf naar de dealer in Lippetal geweest, en

inderdaad komt dit op 1400 euro.

Deze prijs vind ik best hoog en ben toch wel teleurgesteld in de kwaliteit / degelijkheid van mijn VW.

In de 8 jaar rijden met een mercedes 200D (1994, 168000km-370000km) was ik met onderdelen de helft minder kwijt dan

mijn passat die ik pas 7 maanden heb. (radiator, waterpomp, riemspanner airco, schijven achter)

Had de auto gekocht met alle boekjes/ mobilieitsgarantie en een km stand van 196000 NAP.

Ik heb nog een vraag, ik lees boven dat er ook een optie bestaat om alleen de koppeling te vervangen, is dit niet genoeg?

Heeft het vliegwiel dan zoveel kans op slijtage?

Ik lees het graag.

Mvrgr,

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ik had een 3B 115 pk TDI. Bij 155dkm zei de ANWB met een aankoopkeurig al dat de koppeling vervangen moest worden. Persoonlijk (en een VW dealer ook) vond ik dat onzin. Bij 330dkm zei de VW dealer in de buurt dat de koppeling zwak was omdat deze hoger pas aangreep. Bij 347dkm rijdt ik m'n neus in de prak (en niet omdat m'n koppeling slipte!) en heb ik de auto verkocht.

Al met al 193dkm gereden met NIET slippende koppeling die volgens de ANWB direct vervangen zou moeten worden....

Als je merkt dat die begint te slippen kan je altijd nog een andere auto kopen. Af en toe testen door op z'n handrem in z'n 3 te zetten en met wat meer toeren de koppeling laten opkomen. Als 'ie vlot afslaat is 'ie nog o.k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die van mij zitten er ook aan te komen.

Moet binnenkort afspraak maken met eigen monteur.

Maar volgens mij is 1400 ook een beetje aan de hoge kant.

 

Goed lezen, koppeling INCL. vliegwiel kost bij de dealer 1400,= euro, bij een universeel minder. Koppeling alleen (incl. drukgroep/lager) zal door de bank genomen 700,= euro kosten met gebruikmaking van goede merkdelen.

 

Jos.

Idd Jos, je hebt gelijk ik had niet goed gelezen.

Met vliegwiel erbij heb ik geen idee wat het gaat kosten maar dat weet jij vast beter dan ik. :)

 

Ps: Trouwens Turbootje rijdt heerlijk Jos.

 

Greetzzzzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden