Ga naar inhoud

European

Members
  • Aantal items

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over European

Profile Information

  • Plaats
    Drenthe

European's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hallo, Ik heb een passat tdi uit 2001 met bijna 300000 km op de teller. De laatste week heb ik een vreemd geluid als ik de bocht naar rechts neem Wanneer geluid: Bocht rechts bijvoorbeeld in woonwijk. 10 a 15 km per uur. Geluid komt als ik weer wat gas geef net voordat ik het stuur weer recht heb Geluid is kortstondig (1 seconde), lijkt op resonantie, komt naar horen vanuit onderstel auto Geluid alleen als ik gas geef, dus wel verband met aandrijving. Geluid niet bij bocht naar links of rechtuit. De hoed van de homokineet was kapot. Hier zit een nieuwe hoes op en de daarbij horende klodders vet. Geluid is er helaas nog steeds. (ijkt op een zwaar resonerend geluid) Wie weet wat dit kan zijn? Groet, Peter
  2. Hallo, Ik zoek een VW specialist in Assen e.o. Ik lees het graag. Groet, Peter
  3. European

    Vacuum probleem

    Hallo, Ik heb al een klein tijdje dat na de tweede of derde keer achter elkaar remmen ik een harder pedaal krijg en moet dus meer kracht zetten om te remmen. Probleem, vacuumlekkage denk ik. (rembekrachtiger is droog en heeft niet het bekende waterprobleem) Bij het controleren van de slangen constateerde ik dat er speling zat op de slangaansluiting van de vacuumpomp. M.a.w. het tutteltje waar de slang op zit zit dus los in het huis van de vacuumpomp. Mijn vraag is of dit normaal is en zo niet wat kan ik hier aan doen? Is het tutteltje weer vast te krijgen?, is er een nieuwe vacuum pomp nodig, en is deze goed zelf te monteren? Ik lees het graag. Groet, Peter
  4. Hallo, Ik wil morgen van mijn passat 1.9 tdi AVB 100 pk de thermostaat vervangen. Ik heb eens gekeken en heb zeer weinig ruimte om het huis van de thermostaat te demonteren. De dynamo zit in de weg vrees ik. Nu wil ik deze voor de reparatie verwijderen zodat ik er beter bij kan. Vraag,hoe moet ik de multiriem ontspannen?? om de dynamo te demonteren? Groet, Peter
  5. Heren, Bedankt voor de reactie. Nu heb ik weer 4 dezelfde velgen en het probleem is weg. Dus inderdaad verschil van gewicht. Groet, Peter
  6. Hallo, Moet ik hiervoor ook de dynamo demonteren? , of lukt het wel om plaats te krijgen voor het uitwissen van de thermostaat. Ik lees het graag Groet, Peter
  7. Hallo, Het volgende probleem. Mijn auto staat op lichtmetalen velgen en de bandenmaat is 205, nu is rechtsachter de band lek en heb deze (tijdelijk) vervangen door mijn stalen reservewiel met een bandmaat 195. Nu is het geval, als ik uitvoeg op de snelweg (110 km/h) gaat mijn esp lampje branden en ik merk ook dat mijn auto iets inhoud, dit duurt maar een paar seconden. Zou dit kunnen komen door mijn reservewiel (staal ipv lichtmetaal) en de banden maat van 195 ipv 205? Het rechterachterwiel gaat naturlijk weer vervangen worden door de lm velg met 205 band maar ben wel benieuwd dat de kleine ESP storing verband houd met de wielen/bandenmaat die in dit geval niet allen gelijk zijn. Ik lees het graag. Mvrgr, Peter
  8. European

    Deurschakelaar?

    Hallo, Mijn lampverklikker doet het niet meer, ook mijn binnenverlichting gaat niet meer aan als ik de voordeur opendoe. Er is dus maar 1 mogelijkheid, deurschakelaar kapot. Ik wilde deze opzoeken maar zie geen schakelaar in mijn portierstijlen zitten zitten. Wie weet waar deze schakelaar zit? Mvrgr, Peter
  9. Mijn koppeling is ook bijna op het einde. Met de caravan slipt hij, solo rijden geen last al pakt de koppeling wel hoog op. Ik werk in Duitsland en ben gisteren voor een prijsopgaaf naar de dealer in Lippetal geweest, en inderdaad komt dit op 1400 euro. Deze prijs vind ik best hoog en ben toch wel teleurgesteld in de kwaliteit / degelijkheid van mijn VW. In de 8 jaar rijden met een mercedes 200D (1994, 168000km-370000km) was ik met onderdelen de helft minder kwijt dan mijn passat die ik pas 7 maanden heb. (radiator, waterpomp, riemspanner airco, schijven achter) Had de auto gekocht met alle boekjes/ mobilieitsgarantie en een km stand van 196000 NAP. Ik heb nog een vraag, ik lees boven dat er ook een optie bestaat om alleen de koppeling te vervangen, is dit niet genoeg? Heeft het vliegwiel dan zoveel kans op slijtage? Ik lees het graag. Mvrgr, Peter
  10. Hallo, Ik heb een passat uit 2001 met 1 werkende sleutel. Ik heb een originele 2e sleutel gekocht en ik wil graag de afstandbediening (deuren) inleren. Ik zag op het forum het de procedure: - Sleutelbaard in contaktslot steken - Contact binnen 5seconden in-, uit- en weer inschakelen - Na opnieuw inschakelen van het contact max. 15 sec wachten om handmatig deuren te vergrendelen met de 2e sleutel of de vergrendelingknop in het portier - Vervolgens binnen 30 seconden na vergrendelen, 2 maal de ontgrendelingsknop of de vergrendelknop indrukken - De nieuwe sleutel is ingeleerd - Er kunnen maximaal 4 afstandsbedieningen ingeleerd worden. Bovenstaande is niet zo moeilijk maar mijn vraag is echter wat ik moet doen met welke sleutel.( huidige werkende sleutel en tweede in te leren sleutel) Moet mijn in te leren sleutel in het contact en met mijn werkende sleutel vergrendelen/ ontgrendelen etc. of moet het net andersom?? Wie weet hier antwoordt op?
  11. Mijn passat is van 2001 Mijn vraag is of ik een inbraakalarm heb. Bij het sluiten van de deuren(via klapsleutel) gaat er wel een lampje knipperen in de deur aan de bestuurderskant. Wil dit zeggen dat er standaard een inbraakalarm op mijn auto zit? Weet iemand ook hoe ik het alarm kan testen? Als ik met de sleutel de deur open gaan alle deuren open en is de "mischien" aanwezige alarm uitgeschakeld. ik las nml dat er vanaf 11-2001 een alarm standaard is, mijn passat is van 2-2001. Ik ben benieuwd naar het antwoord. Groet, Peter
  12. Hallo Vagman, het gebeurd voornamelijk bij passats met een chromen rail, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
  13. Ik zit ook te denken aan chiptunen, mijn passat tdi heeft 74kw oftewel 100pk, naar 130 pk tunen is een mogelijkheid. Er komen meer krachten op het blok. Onderstaande gegevens ben ik tegen gekomen, heb nu weer wat bedenkingen. Het gaat om verschil tussen een motor van 74Kw en 96Kw fabriek af. 1.9-litre 74 kW TDI engine with the 1.9-litre 74 kW TDI engine is based on the 1.9-litre TDI engine developing 85 kW. It differs from the basic engine in the following respects: l The software used in the engine control unit was adapted to the lower engine power. l The injectors have smaller nozzle holes. The 1.9-litre 96 kW TDI engine with pump injection system The 1.9-litre 96 kW TDI engine differs from 1.9-litre 74kW TDI engine with pump injection system in the following respects: l The software used in the engine control unit was adapted to the higher engine power. l The injectors have larger nozzle holes. l The TURBOCHARGER is larger. l The crankcase is made of stronger material. l The crank pin diameter of the crankshaft has been enlarged. l The conrods are made of stronger material
  14. Helaas, ik heb ook kleine roestplekken geconstateerd bij mijn passat met verchroomde dakrails. Mijn passat is van feb. 2001 Zal dit forum op de voet volgen en als ik bij de dealer kom zal ik eens vragen wat de actie vanuit VW is. Ben benieuwd.
  15. Hallo, Ik heb sinds kort een passat variant uit 2001 en vraag me af of de achtervering wel stug genoeg zijn om een caravan te trekken. De veren hebben de kleurcode "groen" Weet iemand of dit standaard of evt. al verzwaarde veren zijn? Is het zo dat de achterveren van een variant zwaarder uitgevoerd zijn dan bij een sedan? Ik lees het graag. Mvrgr, Peter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden